انتشار این مقاله


اگر دچار دیابت هستید تست بینایی سالیانه بسیار اهمیت دارد

به گفته ی محققان، یک تست سالانه چشم یک قسمت کلیدی در درمان دیابت است. به گفته ی دکترMalav Joshi ،یک چشم پزشک در  the Krieger Eye Institute در بالتیمور،بیماری چشم دیابتیک یک دلیل پیشرونده کوری بین مردم در سنین بین ۴۰ تا ۶۰ است. وهرچه قدر که فرد به مدت زمان بیشتری مبتلا به […]

به گفته ی محققان، یک تست سالانه چشم یک قسمت کلیدی در درمان دیابت است.

به گفته ی دکترMalav Joshi ،یک چشم پزشک در  the Krieger Eye Institute در بالتیمور،بیماری چشم دیابتیک یک دلیل پیشرونده کوری بین مردم در سنین بین ۴۰ تا ۶۰ است.

وهرچه قدر که فرد به مدت زمان بیشتری مبتلا به دیابت باشد، عجیب تر به مشکلات پیشرونده بینایی مبتلا می شوند.

اما ، Joshi که اخبار Life Bridge Health منتشر کرد گفت:”بیماری چشمی دیابتیک قابل پیشگیری است، و شما می تواید قدم هایی برای کاهش سرعت یا نقض کردن آن با استفاده از کنترل دیابت خود، فشار خون وکلسترول خود بردارید.

یک تست بینایی مختصر می توانید به تشخیص رود هنگام مشکلات نقطه ای توسط دکتر ها قبل از کاهش بینایی کمک کند.این تست منحصرا از آنجایی مهم است که آسیب های چشمی مربوط به دیابت در همان زمان نشانه هایی را باعث نمی شود.

شرایط چشمی مرتبط با دیابت شامل موارد زیر است:

مشکلات شبکیه ی چشم: در مراحل اولیه، این باعث می شود که رگ های خونی ضعیف شوند، به شبکیه خونریزی کنند. در مراحل بعدی، خونریزی رگ های خونی می تواند باعث مشکلات بینایی جدی شود.

خیز ماکولار دیابتیک: این زمانی اتفاق می افتد که مایع یا کلسترول به خارج از عروق خونی نشت پیدا کند، باعث می شود که قسمتی از شبکیه که در بهتر کردن بینایی نقش دارد ورم کند.

آب سیاه: این عصب بینایی را تحت تاثیر قرار می دهد که به کوری موقتی بدون تشخیص زودرس ودرمان منجر می شود.

کاتاراکت:افراد با دیابت ریسک ابتلای بیشتری به کاتاراکت دارند، که زمانی روی می دهد که عدسی ها کدر می شود.

در طول یک تست بینایی مختصر، دکتر ها به داخل چشم بیماران برای نشانه های بیماری نگاه می کنند، همانند رگ های خونی غیر نرمال ، ورم شبکیه وآسیب بافت عصبی.Joshi گفت:”این تست همچنین به ما کمک می کند که کاتاراکت شما را ذره ای بهتر ببینیم.”

قدم های دیگری که می توانید برای حفظ بینایی خود بردارید اگر دیابت دارید عبارت اند از:

سیگار را ترک کنید،

یک تغذیه سالم داشته باشید،

منظم ورزش کنید،

هر دارویی که تجویز می شود را مصرف کنید.

آیدا جاملو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید