انتشار این مقاله


چگونه شک به خود را فقط در ۵ ثانیه شکست دهیم؟

ما می‌توانیم شک به خودمان را فقط در ۵ ثانیه شکست دهیم.

همه‌ی ما از جمله Mel Robbins حس پوچی و بی‌ارزش ‌بودن را حداقل یک‌بار تجربه‌اش کردیم. او به حضار در برنامه ی SUCCESS Live Long Beach می‌گوید : در سال ۲۰۰۸ تجارت رستوران همسر من شروع به شکست خوردن کردن و این شکست باعث از بین رفتن خانه ی ما، همه ی پس‌اندازهایمان و حتی ازدواجمان نیز تقریبا شد. در آن زمان من نیز مشغول به کاری نبودم و همان لحظه بود که با این مسئله که احساس بی‌ارزش بودن نسبت به خودم می‌کردم، روبه‌رو شدم. او‌ هم‌چنین ادامه داد :

زمانی‌که آلارم ساعت در صبح خاموش می‌شد، تنها چیزهایی که به آن‌ها فکر‌ می‌کردم همه‌ی مشکلاتی بودند که من در زندگی‌ام با آن‌ها روبه‌رو شده‌بودم.

سپس یک شب او یک برنامه ی تبلیغاتی دید که در آن یک موشک به فضا پرتاب می‌شد و با خود فکر کرد، همینه ! این ویدیو تبلیغاتی جواب من است. او این تصمیم را گرفت که صبح روز بعد به جای چند بار زدن روی دکمه ی چرت آلارم، مانند یک موشک خودش را از تختش به سمت بیرون پرتاب کند. او به خود گفت : من آن قدر سریع حرکت خواهم کرد که حتی نتوانم هنگام بلند شدن از رخت‌ خوابم حتی با خودم‌ هم صحبت کنم! و همین کار را هم کرد. فقط با استفاده از شمارش معکوس از ۵ به ۱، ۵-۴-۳-۲-۱ و حرکت ! او این متد را قانون ۵ ثانیه می‌نامد.

برای Mel Robbins این راز شکست دادن شک به خودش است، برای رسیدن به اعماد به نفس بسیار بیشتر. این روش زندگی او را دگرگون کرد و هم‌ چنین می‌تواند زندگی شماها را نیز دگرگون سازد‌.

Mel Robbins می‌گوید :

ببینید، اگر من خودم را در وضعیتی ببینم که می‌دانم کدام‌ کار را باید انجام دهم، ولی نخواهم تن به انجام آن بدهم، از این تکنیک ساده‌ی به ظاهر احمقانه استفاده خواهم کرد.

 

دیبا لطفی عطاری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید