انتشار این مقاله


برای به حداکثر رساندن تمرکز و دستیابی به اهداف، استراتژی دو لیستی وارن بافت را امتحان کنید

افزایش تمرکز با یادداشت‌برداری کارها و اهداف شخصی در دو مرحله

اگر می‌خواهید از کسی مشاوره شغلی بگیرید وارن بافت فرد خوبی است که به او گوش دهید. او یکی از موفق ترین سرمایه گذاران در تمام دوران است و به طور مداوم یکی از ثروتمندترین اشخاص بوده که با سرمایه ۷۶.۸ میلیارد دلاری زندگی می کند. بله، او میلیاردر است، مشاوره او برای موفقیت شغلی؟ همه چیز در مورد او در لیست های زیر است.

درون مغز بافِت چه می‌گذرد؟

با توجه به گفته های این میلیاردر مشهور، موفقیت شغلی شما در دو لیست جداگانه در انتظار شماست. همانطور که Scott Dinsmore گزارش داده است، داستان های پشت استراتژی دو لیستی بافت برای به حداکثر رساندن تمرکز و دستیابی به اهداف خود، به آن اضافه شده است. این داستان با Mike Flint، که برای ۱۰ سال خلبان شخصی بافت بود آغاز می شود. زمانی که فلینت با رئیس خود در مورد اولویت های حرفه ای صحبت می کرد، بافت در آنجا توقف کرد تا او را از طریق یک تمرین سه مرحله‌ای هدایت کند. احساس راحتی داشته باشید و این مراحل را در خانه امتحان کنید.

۲۵ تا ازاهداف شغلی خود را بنویسید یا اینکه در یک نسخه کوتاه تر، ۲۵ چیز را که می خواهید سال جاری یا حتی این هفته به دست بیاورید قرار دهید. فهمیدید؟
یک نگاه خوب و دقیق به آنچه که نوشته اید بیندازید. از آن ۲۵ مورد، پنج مورد که برای شما اهميت بیشتری دارد را انتخاب کنید و دور آنها دایره بکشید. آنهایی که ضروری تر هستند.
آنهایی که ضروری تر هستند و دور آنها دایره کشیده شده است در لیستA قرار می‌گیرند و گروه های باقی مانده در فهرست B .این کار به اندازه کافی آسان است، شما فقط لیست کوتاهی از اولویت های خود را ایجاد کردید. اما لیست ۲۰ موردی B چه می‌شود؟ به Buffett و Flint برگردید.

فلینت به بافت گفت که او شروع به کار بر روی پنج هدف مهم تر خود می‌کند و به ۲۰ تای دیگر در اوقات فراغت خود بپردازد . طبق گفته‌های Dinsmore، فلینت گفت که ۲۰ مورد در لیست B هنوز مهم هستند، بنابراین من بعدا به طور متناوب در زمان های دیگری روی آنها تمرکز خواهم کرد و قصد دارم روی آنها زمان و تلاش اختصاص دهم اگر چه که آن‌ها به اندازه لیست اولی ها مهم نیستند. بافت پاسخ داد:

نه مایک، شما اشتباه کردید. همه‌ی آن چیزهایی که دایره‌ای دور آنها نکشیدید به لیستی تبدیل شدند که به آنها تا زمانی که ۵ مورد اول را به طور کامل به آنها نپردازید به آنها توجه نمی‌کنید. مهم نیست که چرا، ولی در واقع تا پیروز شدن در ۵ مورد اول لیست دوم رها می‌شوند.

لیست شما مانند یک راه خیلی طولانی است؛ شما باید میانبر بزنید!

برداشتن چیزهای غیر ضروری از زندگی شما – افراد منفی، عادت های بد، ضعف های خانگی – خیلی سخت نیست. البته از کنار گذاشتن چیز هایی که برایتان اهمیت دارد سخت است. در استراتژی دو لیستی بافت، شما اساساً ۲۰ هدف مهم حرفه‌ای را از مغز خود حذف می کنید. این ممکن است نادرست به نظر برسد، اما اگر پنج هدف مهم تر داشته باشید، تمایل بیشتری برای ادامه دادن خواهید داشت، و حتی اهداف بسیار مهم دیگر شما گاهی فقط می‌توانند باعث حواس‌پرتی‌تان شوند. این موارد برای وقت گذاشتن روی آنها ساده تر هستند و در واقع آنها اهداف شما هستند. اما اگر زمان درستی اتنخاب نکنید، زمان گداشتن روی آن‌ها مناسب نیست. همانطور که James Clear برای TIME می نویسد:

زمان صرف وقت برای اولویت‌های ثانویه، به این دلیل است که شما ۲۰ کار نیمه تمام دارید، اما بهتر است که به جای ۲۰ کار روی ۵ کار تمرکز کنید. حواستان باشد که تمرکز تان را از دست ندهید. یک کار را انجام دهید یا آن را بکشید. روی کار های دیگر وقت نگذارید شما آن‌ها را دوست دارید، اما آن‌ها شما را دوست ندارند.

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید