انتشار این مقاله


لباس‌های لرزشی دردهای عضلانی را کاهش می‌دهد

تکنولوژی لباس‌های لرزشی موجب بهبود و کاهش درد‌های عضلانی بعد از فعالیت ورزشی شدید می‌شود

تحقیقات جدید دانشکده بهداشت Massey نشان می‌دهد که، تکنولوژی لباس‌های لرزشی موجب بهبود و کاهش درد‌های عضلانی بعد از فعالیت ورزشی شدید می‌شود و برای کسانی که از خستگی و درد شدید پس از ورزش رنج می‌برند، مفید است.

تکنولوژی میوولت (Myovolt) یک دستگاه پوشیدنی است که به ناحیه خاصی از بدن پوشانده می‌شود. باتوجه به استفاده آسان و خودکاربودن، دستگاه نشانه‌ها و علایم دردهای عضلانی ناشی از فعالیت ورزشی را کاهش می‌دهد.

دکتر داریل کاکرین (Darryl Cochrane) از دانشکده ورزش و تغذیه (Sport‚ Exercise and Nutrition) در مراحل تحقیق و توسعه شرکت Myovolt Limited در نیوزلند مشغول به کار بوده و تحقیقات گسترده‌ای از جمله کارآزمایی‌های بالینی در کالج University′s Manawatū massey انجام داده است. دکتر کاکرین می‌گوید:

پس از فعالیت شدید روزانه سه نوبت ۱۵ دقیقه‌ای با میوولت تحقیقات ما کاهش درد‌های عضلانی و کراتین کیناز (مارکر خونی آسیب عضلات) را نشان می‌دهد؛ همچنین، افزایش دامنه حرکت به نقش مهم دستگاه در ریکاوری (بازگشت به حالت اولیه) اشاره دارد. این خبر بسیار خوبی برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به تناسب اندام است که می‌خواهند ریکاوری خود را تسریع بخشند.

به خوبی می‌دانیم که پیری می‌تواند برعملکرد بدن تاثیربگذارد و از حدود ۲۵ سالگی قدرت عضلانی شروع به کاهش می‌کند. همچنین با گذشت سن توان عضلانی نیز بیشتر در معرض زوال است.

تحقیقات بر روی ورزشکاران پیشکسوت نشان می‌دهد که ۱۰ دقیقه استفاده مداوم از میوولت افزایش قدرت عضلانی را در پی‌دارد و ممکن است جایگزین گرم کردن، بلافاصله قبل از فعالیت شدید شود.

میوولت زاییده تفکرات متخصص فناوری پوششی استیو لفتلی (Steve Leftly) است کسی که سایر پارچه‌های الکترونیکی با کارآیی بالا را برای ورزشکاران حرفه‌ای ازجمله تیم دوچرخه‌سواری المپیک استرالیا و بریتانیا توسعه داد. آقای لفتلی میگوید:

تحقیقاتی که توسط تیم دارلی در Massey انجام شد نقش مهمی در اثبات اثرات فیزیولوژیک و فواید استفاده از میوولت داشت. تحقیقات منتشرشده وی، جایگاه جدید لباس‌های لرزشی را برای کاربرد‌های تازه در حوزه ریکاوری ورزشی و بازار تسکین دردهای عضلانی برجسته می‌کند. ما به‌ دنبال مرحله جدید مطالعات در Massey برای اثبات فواید پزشکی بیشتر این لباس‌های لرزشی هستیم.

اطلاعات بیشتر: نتیجه این پژوهش در ژورنال European Journal of Applied Physiology در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

فریما فرهنگی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید