انتشار این مقاله


داروهای مختلف چند روز در بدن شما باقی می‌مانند؟

همه مواد موجود در دارو امضا شیمیایی گواه وجود خود را در بدن در همان مقدار زمان گزارش شده ترک نمی‌کنند.

بر خلاف آنچه که بسیاری از آزمایشات داروهای تبلیغاتی ممکن است وعده دهند، همه مواد موجود در دارو امضا شیمیایی گواه وجود خود را در بدن در همان مقدار زمان گزارش شده ترک نمی‌کنند.

لحظه ای که دارو مصرف می‌کنیم؛ ( به هر حالت نوشیدن، کشیدن، و یا بلعیدن) بدن ما شروع به شکستن آن می کند.

در این روند، متابولیسم‌ها، یا محصولات جانبی که دارو‌ باعث آن می‌شود، می‌تواند برای مدت زیادی پس از اثرات اولیه دارو در خون، ادرار ( و حتی در مو ما) باقی بماند.

ردیابی این متابولیت ها همان چیزی است که آزمایش کنندگان مواد مخدر آن را دنبال می‌کنند، زیرا که این کار یک نشانه خوب است جهت نمایش این که در واقع یک نفر از مواد مخدر استفاده کرده است و فقط یک تماس تصادفی با آن نیست.


مقاله مرتبط: این ۷ دارو و ورزش با هم سازگاری ندارند


و در حالی که آزمایش‌های دارویی مبتنی بر مو کاملا دقیق هستند، آزمایش خون و ادرار به سادگی قادر به تشخیص اکثر مواد مخدر نیست، تا زمانی که برای یک هفته از آن استفاده نکرده باشید. برای مثال هروئین معمولا بعد از سه تا پنج روز، در ادرار تشخیص داده می‌شود.

همان طور که نمودار زیر نشان می‌دهد، اثرات داروهایی مانند LSD، مورفین، هروئین، آمفتامین و الکل همه ۱۲ ساعت یا کمتر در خون باقی می‌مانند :

Dragan Radovanovic/Business Insider برای ادرار، در دید تشخیصی گسترده‌تر ‌ برای مثال تقریبا سه تا شش روز برای LSD، MDMA و مورفین، و تا ۳۰ روز برای ماری جوانا:

Dragan Radovanovic/Business Insider برای  آزمایش‌های دارویی مبتنی بر مو دقیق ترین هستند. طبق نمودار زیر، ردیابی همه چیز از الکل گرفته تا به مورفین می‌تواند تا ۹۰ روز در فولیکول باقی بماند:

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید