انتشار این مقاله


آلزایمر چیست؟

آلزایمر نوعی زوال عقل است که سبب مشکلات حافظه، تفکر و رفتار می شود. علائم معمولا به آرامی رشد می کنند و در طول زمان بدتر می شوند و به اندازه کافی شدید برای دخالت در کارهای روزانه می شوند.   اصول اولیه آلزایمر و اساس   آلزایمر شایع ترین علت دمانس، یک اصطلاح عمومی برای […]

آلزایمر نوعی زوال عقل است که سبب مشکلات حافظه، تفکر و رفتار می شود. علائم معمولا به آرامی رشد می کنند و در طول زمان بدتر می شوند و به اندازه کافی شدید برای دخالت در کارهای روزانه می شوند.

 

اصول اولیه آلزایمر و اساس

 

آلزایمر شایع ترین علت دمانس، یک اصطلاح عمومی برای از دست دادن حافظه و سایر توانایی های شناختی است که به اندازه کافی جدی برای دخالت در زندگی روزمره هستند. بیماری آلزایمر ۶۰ تا ۸۰ درصد موارد دمانس را تشکیل می دهد.

آلزایمر بخش عادی پیری نیست. بزرگترین عامل خطر شناخته شده افزایش سن است و اکثر افراد مبتلا به آلزایمر ۶۵ سال و بالاتر هستند. اما آلزایمر تنها بیماری پیری نیست. تقریبا ۲۰۰،۰۰۰ آمریکایی زیر سن ۶۵ ساله مبتلا به بیماری آلزایمر مبتلا هستند (همچنین به عنوان زود هنگام آلزایمر شناخته می شود).

آلزایمر در طول زمان بدتر می شود آلزایمر یک بیماری پیشرونده است که در آن علائم زوال عقل به تدریج طی چندین سال بدتر می شود. در مراحل اولیه، از دست دادن حافظه خفیف است، اما با شروع آلزایمر، افراد توانایی مکالمه را دارند و به محیط خود پاسخ می دهند. آلزایمر ششمین علت مرگ در ایالات متحده است. کسانی که آلزایمر دارند، به طور متوسط ​​۸ سال عمر می کنند پس از اینکه علائمشان به دیگران قابل توجه است، اما بقای آن می تواند بین ۴ تا ۲۰ سال بسته به سن و سایر شرایط سلامتی باشد.

آلزایمر هیچ درمان جاری ندارد، اما درمان علائم در دسترس است و تحقیقات ادامه می یابد. اگر چه درمان های آلزایمر فعلی نمی تواند مانع از پیشرفت آلزایمر شود، آنها می توانند به طور موقت تشدید علائم زوال عقل و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به آلزایمر و مراقبان آنها را کاهش دهند. امروزه تلاش های جهانی برای یافتن راه های بهتر برای درمان بیماری، تاخیر در شروع آن و جلوگیری از آن در حال توسعه است.

علائم آلزایمر

 

شایعترین علائم اولیه آلزایمر، یادآوری اطلاعات تازه یادگیری است.

درست مثل بقیه بدن ما، مغز ما با سن ما تغییر می کند. بسیاری از ما در نهایت متوجه برخی از اندیشه های آرام و مشکلات گاه به گاه با به یاد آوردن چیزهای خاصی هستیم. با این حال، از دست دادن حافظه جدی، سردرگمی و سایر تغییرات عمده در نحوه عملکرد ذهن ما ممکن است نشانه ای از آن باشد که سلول های مغزی شکست می خورند.

 

شایعترین علائم اولیه آلزایمر، یادآوری اطلاعات تازه یادگیری است زیرا تغییرات آلزایمر معمولا در بخشی از مغز رخ می دهد که بر یادگیری تأثیر می گذارد. پیشرفت های آلزایمر از طریق مغز باعث ایجاد علائم فزاینده شدید، از جمله اختلال در رفتار، تغییرات رفتاری و رفتاری می شود.سردرگمی عمیق در مورد وقایع، زمان و مکان؛سوء ظن های بی اساس در مورد خانواده، دوستان و مراقبان حرفه ای؛ جدی تر شدن حافظه و تغییر رفتار؛ و دشواری صحبت کردن، بلعیدن و راه رفتن.

 

افراد مبتلا به از دست دادن حافظه و یا سایر نشانه های ممکن از آلزایمر ممکن است دشوار به رسمیت شناختن آنها مشکل دارند. علائم زوال عقل ممکن است برای اعضای خانواده یا دوستان بیشتر باشد. هر کسی که علائم مانند زوال عقل را تجربه می کند باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند. اگر شما نیاز به کمک به پیدا کردن یک دکتر با تجربه در ارزیابی مشکلات حافظه،انجمن محلی آلزایمر می تواند کمک کند. روش های تشخیص اولیه و مداخله به طور چشمگیری بهبود می یابند، و گزینه های درمان و منابع حمایت می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد.دو منبع حمایتی مفید که می توانید به آنهادسترسی داشته باشید عبارتند از:ALZConnected ، پیام ها و انجمن های آنلاین شبکه های اجتماعی، و Alzheimer’s Navigator ، یک ابزار وب است که برنامه های عملیاتی سفارشی را بر اساس پاسخ هایی که شما از طریق نظرسنجی های آنلاین ارائه می دهید، ارائه می دهد.

آلزایمر تنها علت از دست دادن حافظه نیست.

 

بسیاری از مردم با حافظه مواجه هستند – این بدان معنا نیست که آلزایمر دارند.بسیاری از علل مختلف از دست دادن حافظه وجود دارد. اگر شما یا یکی از عزیزان علائم مبتلا به زوال عقل را تجربه کرده اید بهتر است از پزشک بازدید کنید تا علت مشخص شود

 

آلزایمر و مغز

 

تغییرات میکروسکوپی در مغز به مدت طولانی قبل از اولین نشانه های از دست دادن حافظه آغاز می شود.

 

مغز دارای ۱۰۰ میلیارد سلول عصبی (نورون) است. هر سلول عصبی با بسیاری دیگر ارتباط برقرار می کند تا شبکه های ارتباطی را تشکیل دهند. گروه سلول های عصبی مشاغل خاصی دارند. برخی در تفکر، یادگیری و به یاد آوردن مشغول هستند. دیگران ما را به دیدن، شنیدن و بوییدن کمک می کنند.

 

برای انجام کار خود، سلول های مغزی مانند کارخانه های کوچک کار می کنند. آنها منابع را دریافت می کنند، انرژی تولید می کنند، تجهیزات را تولید می کنند و از زباله ها خلاص می شوند.سلول ها همچنین اطلاعات را پردازش و ذخیره می کنند و با سلول های دیگر ارتباط برقرار می کنند. نگه داشتن همه چیز در حال اجرا نیاز به هماهنگی و همچنین مقدار زیادی از سوخت و اکسیژن.

 

دانشمندان معتقدند بیماری آلزایمر مانع از کارکرد بخش های سلول می شود. آنها مطمئن نیستند که مشکل شروع می شود. اما درست مثل یک کارخانه واقعی، پشتیبان گیری و خراب شدن در یک سیستم باعث ایجاد مشکلات در مناطق دیگر می شود. با گسترش آسیب، سلول ها توانایی خود را برای انجام کار خود و در نهایت می میرند، باعث تغییرات غیر قابل برگشت در مغز می شوند.

 

نقش پلاک ها و پلنگ ها

 

دو ساختار غیر طبیعی به نام پلاک ها و پلک ها مظنون اصلی در آسیب رساندن و کشتن سلول های عصبی هستند.

 

  1. پلاک ها رسوبات یک قطعه پروتئینی به نام بتا آمیلوئید (BAY-tuh AM-uh-loud) است که در فاصله بین سلول های عصبی ایجاد می شود.
  2. تنگلها فیبرهای پیچیده پروتئین دیگری به نام tau (اشعار “wow”) است که در داخل سلول ها ایجاد می شود.

اگر چه مطالعات کالبد شکافی نشان می دهد که اکثر افراد در هنگام سنین، پلاک ها و پلاک ها را توسعه می دهند، افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند، تمایل به توسعه بیشتری دارند و در یک الگوی قابل پیش بینی، از نقاط مهم حافظه قبل از گسترش به مناطق دیگر شروع می شوند.

 

دانشمندان دقیقا نمیدانند که نقش پلاكها و پلاكها در بیماری آلزایمر چگونه است. اکثر کارشناسان معتقدند که آنها به نحوی نقش مهمی در مسدود کردن ارتباط بین سلول های عصبی و متوقف کردن فرآیندهای که سلول ها برای زنده ماندن دارند، نقش مهمی ایفا می کنند.

 

این تخریب و مرگ سلول های عصبی است که باعث نارسایی حافظه، تغییرات شخصیتی، مشکلات انجام فعالیت های روزانه و سایر علائم بیماری آلزایمر می شود.

 

تحقیق و پیشرفت

 

امروز، آلزایمر در پیشروی تحقیقات زیست پزشکی است.

 

محققان در حال تلاش برای شناسایی جنبه های بسیاری از بیماری آلزایمر و سایر بیماری های دمانس هستند . برخی از پیشرفت های قابل توجه در مورد اینکه چگونه آلزایمر بر مغز تاثیر می گذارد روشن شده است. امید این است که درک بهتر به درمان های جدید منجر شود. بسیاری از روشهای بالقوه در حال حاضر تحت بررسی در سراسر جهان است.

 

معصومه نعمت بخش


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید