انتشار این مقاله


بهترین زمان نوشیدن قهوه در طول روز چه ساعتی است؟

نوشیدن قهوه‌ی صبحگاهی در اولین فرصت پس از بیدار شدن می‌تواند باعث کمی ناراحتی و حالتی افراطی شود.

من برای این که صبح ها حتی بتوانم چشمانم را باز کنم به کافئین نیاز دارم. کافئین برای از خواب بیدار و سرحال شدن من نقش قرص زیر زبانی برای آنژین قفسه سینه را دارد! و من تنها نیستم. بر اساس مطالعه‌ی رویترز، ۶۵ درصد آمریکایی‌ها هر روز قهوه می‌خورند و بیش از ۸۵ درصد مردم این کشور به طور مرتب از این نوشیدنی استفاده می‌کنند.

با این حال، بر اساس اعلام CNBC، زمانی مخصوص در روز وجود دارد که شما باید در آن زمان قهوه بخورید تا بتوانید از بهترین آثار آن بهره‌مند گردید.

لورا کیپولو، متخصص تغذیه و نویسنده‌ی کتاب رژیم غذایی ساعت بدن سلامت زنان در این رابطه به CNBC گفته که نوشیدن قهوه‌ی صبحگاهی در اولین فرصت پس از بیدار شدن می‌تواند باعث کمی ناراحتی و حالتی افراطی شود. بهترین زمان، چند ساعت پس از بیدار شدن است.

وقتی صبح بیدار می‌شوید، بدن شما پر از هورمون استرس، کورتیزول است که می‌تواند نگرانی و اضطراب را به شما هدیه دهد. اضافه کردن کافئین به این ترکیب، تنها می‌تواند این پاسخ را بالا ببرد. همچنین شاید بعداً باعث احساس تنبلی و خستگی گردد. پس بهتراست در نوشیدن قهوه صبحگاهی عجله نکنید یا گزینه‌ی تلخ دیگر را انتخاب کنید: شب زود بخوابید!


بیشتر بخوانید:


وقتی قهوه بنوشید که بدن کورتیزول کمتری تولید می‌کند؛ تقریباً سه تا چهار ساعت پس از بیدار شدن بین ساعت ۹ تا ۱۱

هر کاری که می‌کنید، سعی کنید عصرها قهوه نخورید؛ چون کافئین در سیستم بدن شما می‌ماند و تا ۶ ساعت روی شما اثر دارد؛ با این که اوج اثر آن ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف می‌باشد.

تحقیقات نشان داده که قهوه فوائد زیادی برای سلامت دارد. مصرف قهوه با سلامت بهتر و عمر طولانی‌تر ارتباط دارد و نوشیدن قهوه به عنوان بخشی از رژیم غذایی، شاید از شما در برابر بیماری قلبی، سرطان و زوال عقل محافظت نماید.

با این حال مصرف متوسط آن مهم است؛ چون کافئین زیاد شاید باعث نشانه‌های اضطراب، تحریک‌پذیری و بی‌خوابی گردد.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (2)
دیدگاهتان را بنویسید