انتشار این مقاله


این کار بهترین راه جدایی و به هم زدن رابطه است!

می‌خواهید از همسر یا دوست خود جدا شوید؟! این مطلب را بخوانید!

حسی بدتر از حس خالی و تنها شدن نیست، اما اگر فردی هستید که قرار است به یک رابطه پایان دهید، حسی نزدیک به آن را دارید. واقعیت این است که جدایی، برای هیچ کدام از طرفین خوشایند نیست، ولی اگر شما می‌خواهید از کسی جدا شوید، می‌توانید کارهایی انجام دهید که این اتفاق برای شما و طرف مقابل‌تان، چندان دردناک نباشد. بر اساس گفته‌های کارشناسان روابط اجتماعی،  بهترین راه جدایی عبارتند از:

حقیقت را بگویید، بدجنس نباشید!

به گفته‌ی راچل سوسمن، پزشکی از نیویورک و نویسنده‌ی کتاب «انجیل جدایی» اگر می‌خواهید از کسی جدا شوید، موظف هستید که علت آن را برای طرف مقابل توضیح دهید. دلیل اینکه برخی از افراد، بعد از جدایی حال بسیار بدی دارند، این است که علت جدایی شان را نمی‌دانند. در حالت ایده آل، دلیل شما نباید طرف مقابل را شوکه کند، زیرا شما قبلا در مورد آن بحث کرده و سعی در بهبود آن داشتید. گای وینچ، روانپزشکی از نیویورک و نویسنده‌ی «چگونه یک قلب شکسته را تعمیر کنیم؟» معتقد است که برای جدایی، حتما باید دلیلی وجود داشته باشد. اما تاکید می‌کند که جدایی، مجوزی برای شکایت‌ها و نظرات‌تان نیست، حتی اگر طرف مقابل مایل به شنیدن آنها داشته باشد. لیست کردن تمام ناراحتی‌ها و شکایات، کار درستی نبوده و مکالمه‌ای غم انگیز را به همراه دارد


مقالات مرتبط:


همچنین، بهتر است از لغات و لحن مناسبی استفاده کنید. به‌جای مقصر دانستن فرد مقابل، از عباراتی مثل «این موضوع باعث ناراحتی من می‌شود» یا «تحمل این برایم سخت است» استفاده کنید. چیزی که برای شما ناخوشایند است، لزوما چیز بدی نیست. فقط شما از آن خوش‌تان نمیآید. در نهایت، از به‌کار بردن عباراتی که باعث  تغییر دیدگاه فرد بعد از جدایی می‌شود پرهیز کنید، مثل «ما می‌توانیم دوست‌های خوبی باشیم» یا «زمان خوبی برای آشنایی نیست»  این جملات به این معنی هستند که امکان رابطه‌ی مجدد در آینده وجود دارد.

این کار را حضوری انجام دهید

سوسمن و وینچ هر دو اظهار می‌کنند که جدایی‌هایی که در حریم خصوصی شخص اتفاق می‌افتند، گزینه‌های بسیار باملاحظه و عاقلانه‌تری برای جدایی زوج‌ها هستند. اگر جدایی در مکان عمومی رخ دهد، زوجین از یکدیگر ناامید می‌شوند و مجبورند که به خانه‌ی مشترک‌شان بروند که کاری وحشتناک است. بهترین مکان برای جدایی، خانه ی شخص مقابل است، زیرا اگر بعد از تصمیم به جدایی شرایط خوبی حاصل نشد، بتوانید محل مورد نظر را ترک کنید تا وضعیت بیشتر از این خراب نشود. البته چند قانون در مکالمه ی حضوری وجود دارد که مهم ترین آن عبارتند از: اگر نگران امنیت جانی خود هستید، بهتر است با فاصله‌ی مناسبی از شخص بایستید. بهترین راه جدایی برای روابطی با فواصل دور یا کسانی که فقط چند بار ملاقات کرده‌اید، جدایی با استفاده از تلفن همراه است. برای به هم زدن روابطی که در حد یک یا دو ملاقات بوده و جدید است، فرستادن یک پیام کوتاه، بهترین راه جدایی است! اگر  در همان قرار اول تصمیم به جدایی داشتید، پیشاپیش موضوع را مطرح کرده و نقش بازی نکنید. وینچ پیشنهاد می‌کند که نوشتن پیام متنی مثل «ممنونم، به من خوش گذشت ولی حس عاشقانه‌ای بین ما ایجاد نشد» می‌تواند بهترین راه جدایی باشد. اگر آنان منتظر تصمیم شما هستند، این پیام را کپی کرده و به آنان بفرستید. این جمله دقیقا همان چیزی است که مردم را به تاخیر انداخته یا نظرشان را در مورد شما عوض می‌کند.

مطمئن باشید

سوسمن معتقد است که، شخصی که به رابطه پایان می‌دهد، بعد از انجام این کار افکاری را در ذهن خود می‌پروراند که وضعیت غم‌انگیز و دردناکی برای جدایی ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق و دوری از افکار پریشان، بهتر است فرد خود را برای جدایی آماده کند، با یک دوست صمیمی یا عضوی از خانواده و یا مشاور صحبت کند.در حالی که در حال خالی کردن ذهن از افکار جدایی هستید، ممکن است احساس ناراحتی نکنید که یک شر ضروری است. به گفته‌ی وینچ:

هر کسی که می‌خواهد جدا شود، هر فرد مجردی، هیچ‌گاه چیزی را که به آن فکر می‌کنند، بر زبان نمی‌آورند. لازم است که آنان این پروسه را طی کرده و با اطمینان کامل، خود را آماده‌ی جدایی و عواقب آن بکنند.

به محض اینکه به طور قطعی تصمیم به جدایی گرفتید، نباید مطرح کردن تصمیم‌تان را به تعویق بیاندازید یا مثل افراد مجرد رفتار کرده و خود را خارج از رابطه نشان دهید. به گفته‌ی سوسمن، احمقانه‌ترین کاری که افراد قبل از اتمام رابطه انجام می‌دهند، این است که با افراد دیگر صمیمی شده و وارد روابط متعدد می‌شوند. آنان می‌خواهند که نقشه‌ی دوم داشته باشند! این روش برای ایجاد فاصله از شخص مقابل و حتی برانگیختن حسادت او، موثر است. اگر با شخص دیگری وارد رابطه‌ای جدید شده‌اید و به قانون تک همسری اعتقاد دارید، خیانت به شخص اول، برای او بسیار دردناک خواهد بود.


مقاله‌ی مرتبط: چرا بازگشت به رابطه‌ی قبلی می‌تواند برای سلامتی شما ضرر داشته باشد؟


به او اجازه دهید تا تصمیم بگیرد باز هم با شما ارتباط داشته باشد یا نه

ارتباط دوستانه و مراقبت از طرف مقابل بعد از جدایی، دوست داشتنی به‌نظر می‌آید، ولی در برابر جدایی مقاومت ایجاد می‌کند.  سوسمن و وینچ، هر دو معتقدند که شخصی که ترک شده، باید تصمیم بگیرد چه زمانی دوباره شما را ببیند. البته در حالت ایده‌آل، اینکار باید بعد از جدایی کامل و کنار آمدن با این شرایط اتفاق بیفتد. شخصی که در یک رابطه کنار گذاشته شده‌اند، این حق را دارند که بعد از چند هفته بپرسند «آیا می‌توانیم با هم حرف بزنیم؟» «آیا می‌تواینم دوباره با هم در ارتباط باشیم؟» علاوه بر این، اگر زوج‌ها بخواهند که با هم دوست معمولی باشند، بهتر است مدتی دور از هم باشند تا برای این دوستی آماده شوند.

اجازه دهید حداقل سه ماه از اتمام رابطه بگذرد تا بتوانید رابطه‌ای دوستانه برقرار کنید. وینچ اظهار می‌کند که اینکار برای جلوگیری از برگشت به رابطه‌ای که نتیجه‌ی خوبی ندارد، توصیه می‌شود. اگر شما فردی هستید که به رابطه پایان می‌دهید،  بدانید که باید به طرف مقابل، زمان و فاصله‌ی کافی دهید تا خود را با این اتفاق وفق دهد.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید