انتشار این مقاله


روش های جلوگیری از بارداری: کاندوم

مسائل زیادی برای یادگیری درباره کاندوم‌ها و این‌که چگونه اقدامی موثر برای جلوگیری از بارداری هستند، وجود دارد.

مسائل زیادی برای یادگیری درباره کاندوم‌ها و این‌که چگونه اقدامی موثر برای جلوگیری از بارداری هستند، وجود دارد.

اطلاعاتی در یک نگاه

  • استفاده از این روش برای جلوگیری از بارداری، موثر، ایمن و آسان است
  • ارزان و مقرون به صرفه است
  • اکثرا از پلاستیک یا لاتکس ساخته شده است
  • بر روی آلت تناسلی مردانه پوشیده می‌شود تا از ورود اسپرم به واژن جلوگیری شود
  • می‌تواند برای جلوگیری از عفونت‌های منتقله از راه جنسی (STI’s) و بارداری مورد استفاده قرار گیرد
  • برای حفاظت بیشتر، می‌توان آن‌ها را با سایر روش‌های جلوگیری از بارداری مورد استفاده قرار داد
  • می‌تواند در طول رابطه جنسی واژنی، دهانی و مقعدی مورد استفاده قرار گیرد

مزایای استفاده از کاندوم

هر دوی کاندوم‌های عادی و زنانه، تنها روش جلوگیری از بارداری هستند که به محافظت در برابر عفونت‌های منتقله از راه جنسی و HIV کمک می‌کند. بنابراین حتی اگر شما از روش‌های دیگر جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنید، استفاده از کاندوم برای جلوگیری از عفونت‌ها مهم است.


بیشتر بخوانید:


آن‌ها می‌توانند از داروخانه‌ها خریداری شوند و در قفسه داروها در روشویی قرار گیرند یا حتی در مراکز اجتماعی و کلینیک‌ها به صورت رایگان توزیع گردند. آن‌ها یک جایگزین ارزان قیمت هستند که به محافظت از شما در مقابل عفونت‌های منتقله از راه جنسی کمک می‌کند. شما برای خرید آن به نسخه یا کارت شناسایی نیازی ندارید.

کاندوم‌ها در بافت‌ها، شکل‌ها، بو ها و سبک‌های مختلف وجود دارند که می‌توانند لذت را برای شما و شریکتان افزایش دهند. همچنین کاندوم‌هایی وجود دارد که می‌تواند انزال را به تاخیر بیاندازد تا رابطه جنسی بیشتر طول بکشد.
از آن‌جایی که هیچ روش جلوگیری از بارداری، ۱۰۰٪ موثر نیست، استفاده از یک روش پشتیبان مانند یک کاندوم فقط محافظت را زیاد می‌کند. کاندوم‌ها ریسک باردار شدن را کاهش می‌دهد.
علاوه بر این، استفاده از کاندوم‌ها تقریبا هیچ عارضه‌ی جانبی ندارد. برخی افراد ممکن است احساس سوزش و آزردگی ناشی از لاتکس داشته‌باشند، اما کاندوم‌ها در جنس‌های دیگری مانند نیتریل، پلی ایزوپرن، پلی اورتان و پوست بره موجود هستند. همچنین می‌توانید یک روان‌کننده را برای کاهش سوزش امتحان کنید.


بیشتر بخوانید: تست های آلرژی پوستی


معایب استفاده از کاندوم

بر خلاف IUD یا تزریق برای جلوگیری از بارداری، امکان فراموش کردن استفاده از کاندوم، قبل از داشتن رابطه جنسی ممکن است. برای این‌که استفاده از کاندوم‌ها موثر باشد، باید هر باری که رابطه جنسی دارید، از یک کاندوم استفاده کنید. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید آن را در میانه رابطه جنسی بپوشید یا دربیاورید.این شما را در برابر باردار شدن یا ابتلا به عفونت‌های منتقله از راه جنسی محافظت نمی‌کند. داشتن تعدادی از آن‌ها در نزدیکی‌اتان می‌تواند احتمال فراموشی در استفاده را کاهش دهد.

علاوه بر این، ممکن است عادت کردن به استفاده و پوشیدن کاندوم‌ها کمی طول بکشد. اگر این کار طول بکشد یا اگر همسران با آن احساس راحتی نکند، ممکن است خلق و خو را از بین ببرد. داشتن احساسی خوب در مورد پوشیدنِ آن مهم است. انواع، مارک‌ها و سبک‌های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید کاندومی که برایتان راحت و مناسب باشد، پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:


بزرگترین عیبِ استفاده از کاندوم این است که ممکن است پاره شود. کاندوم‌ها در طول رابطه جنسی می‌توانند پاره شوند و شما را در معرض ریسک باردار شدن یا ابتلا به STI (عفونت منتقله از راه جنسی) قرار دهند. اگر کاندوم شما پاره شود، مصرف قرص صبح روز بعد (اورژانسی) را برای جلوگیری از بارداری در نظر داشته‌باشید. اگر عفونت باعث نگرانی شما شده‌است، ممکن است بخواهید که با متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود ملاقاتی داشته‌باشید تا بررسی شوید

آیا استفاده از کاندوم روش مناسبی به منظور جلوگیری از بارداری برای شما است؟

بسیاری از افراد می‌پرسند که آیا کاندوم بهترین گزینه به منظور جلوگیری از بارداری برای آن‌هاست. مزایای بسیاری درباره این روش وجود دارد، مانند این واقعیت که این روش می‌تواند به جلوگیری از STI ها (عفونت‌های منتقله از راه جنسی) و همچنین جلوگیری از بارداری شدن کمک کند. همچنین استفاده از ان‌ها آسان و بسیار ارزان است.

تعدادی از رایج‌ترین سوالاتی که پرسیده می‌شود:

  • در مقالات بعد به این سوالات پرداخته می‌شود.

کاندوم‌ها را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

اگر شما به دنبال یک گزینه مناسب هستید، می‌توانید به راحتی به صورت آنلاین خریداری کرده و مستقیما در درب منزل تحویل بگیرید.
دو مارک زیر را بررسی کنید و یا کاندوم‌های Trojan ENZ Lubricated (36 Count) را در آمازون پیدا کنید.

اسما تقی‌زاده انهاری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید