انتشار این مقاله


چگونه به صورت طبیعی سطح کلسترول را کاهش دهیم؟

استرس‌تان را مدیریت کنید.

تحقیقات نشان داده است، کسانی که کمتر به استرس واکنش نشان می‌دهند، سطح کلسترول پایین‌تری دارند و سالم‌ترهستند.

مطالعه شامل ۱۹۹ زن و مرد میان سال بود که تحت استرس قرار گرفته و به مدت ۳ سال تحت نظر بودند. نتایج نشان داد کسانی که به بهترین وجه به استرس پاسخ داده بودند، سطح کلسترول‌شان پایین تر بود. پروفسور اندرو استپ تو، محقق ارشد این بررسی، از واکنش متفاوت افراد مختلف به استرس می‌گوید:

برخی از شرکت‌کنندگان حتی در مدت کوتاه نیز واکنش شدیدی نشان دادند، در حالی که دیگران واکنش خفیف‌تری داشتند. تغییرات کلسترول اندازه‌گیری شده در آزمایشگاه، نشانگر چگونگی واکنش افراد در مقابل چالش‌های روزمره است. بنابراین سطح کلسترول بالا نشان‌دهنده‌ی استرس شدید در مقابل مشکلات زندگی ست. انباشت این پاسخ‌ها در زندگی روزمره باعث افزایش سطح کلسترول یا لیپید ناشتا، در سه سال بعد خواهد شد. نشان می‌دهد واکنش افراد به استرس یکی از مکانیسم‌های افزایش سطح کلسترول است.


مقاله‌ی مرتبط:


ارتباط میان کلسترول و استرس به طور کامل مشخص نشده است. با این حال، این استرس است که باعث می‌شود بدن انرژی بیشتری تولید کند و در پاسخ کبد باید LDL بیشتری ترشح کند و هم‌چنین مانع توانایی بدن در پاک‌سازی چربی‌ها شده یا واکنش‌های التهابی را تحریک می‌کند. پروفسور استپ تو افزود:

دانستن میزان واکنش افراد به استرس، حیاتی است. در این حالت ما می‌توانیم بفهمیم چه کسانی در پاسخ، سطح کلسترول‌شان افزایش پیدا کرده و بیشتر در معرض بیماری های قلبی قرار می‌گیرند.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید