انتشار این مقاله


مکیدن پستانک فرزندتان احتمالا از دچار شدنش به آلرژی جلوگیری می‌کند

اگر فکر کردن به این که پستانک فرزندتان را قبل از این که در دهانش بگذارید با مکیدن تمیز کنید برایتان چندش آور است، دوباره فکر کنید.

اگر فکر کردن به این که پستانک فرزندتان را قبل از این که در دهانش بگذارید با مکیدن تمیز کنید برایتان چندش آور است، دوباره فکر کنید. تحقیق جدیدی که در کنگره علمی سالیانه امریکن کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی (ACAAI) ارائه شد، ارتباطی مابین مکیدن پستانک توسط والدین و پاسخ آلرژیک کمتر کودکان کم سن و سال را پیشنهاد می‌دهد.


مقاله مرتبط: بگذارید کودکتان در معرض میکروب‌ها قرار بگیرد


متخصص آلرژی دکتر الیان ابوجئود، عضو ACAAI و نویسنده رهبر مطالعه‌ای که توسط سیستم سلامت هنری فورد در دیترویت انجام شد، می‌گوید:

ما طی ۱۸ ماه از ۱۲۸ مادر و فرزند چندین بار مصاحبه کردیم و پرسیدیم که چگونه پستانک فرزندشان را تمیز می‌کنند. ما دریافتیم کودکانی که مادرانشان پستانکشان را می‌مکند سطوح IgE پایین‌تری دارد (IgE نوعی آنتی‌بادی مرتبط به پاسخ‌های آلرژیک در بدن است). گرچه استثنائاتی نیز وجود دارد اما سطوح بالاتر IgE  به خطر بالاتر آلرژی و آسم آلرژیک اشاره دارد.

از این ۱۲۸ مادری که مصاحبه‌ها را تکمیل کردند، ۵۸ درصد گزارش کردند که در حال حاضر از پستانک برای فرزندشان استفاده می‌کنند. از بین کسانی که فرزندشان از پستانک استفاده می‌کرد طبق گزارش‌ها، ۴۱ درصد با استرلیزه کردن، ۷۲ درصد با شست‌وشوی دستی و ۱۲ درصد به وسیله مکیدن والدین پستانک را تمیز می‌کردند.

متخصص آلرژی دکتر ادوارد زرتی، عضو ACAAI و نویسنده همراه این مطالعه می‌گوید:

ما دریافتیم که مکیدن پستانک توسط والدین از حدود ۱۰ ماهگی و در ادامه تا ۱۸ ماهگی با سطوح سرکوب شده‌ی IgE در ارتباط است. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما ما بر این باوریم که این اثر ممکن است ناشی از انتقال میکروب‌های بهبود دهنده سلامت از دهان مادر باشد.  مشخص نیست که آیا تولید IgE کمتر که در میان این کودکان دیده می‌شود در سال‌های آتی نیز ادامه دار خواهد بود یا خیر.

دکتر ابوجئود می‌گوید:

ما می‌دانیم که قرار گرفتن زودهنگام در معرض میکروارگانیسم‌های خاصی باعث تحریک توسعه سیستم ایمنی می‌شود و ممکن است در آینده از فرد در برابر بیماری‌های آلرژیک محافظت بکند. مکیدن پستانک توسط والدین ممکن است مثالی از راهی باشد که احتمالا والدین میکروارگانیسم‌های سالم را به کودکان کم سن و سالشان منتقل می‌کنند. مطالعه ما به ارتباطی ما بین والدینی که پستانک فرزندشان را می‌مکند و کودکانی با سطوح IgE پایین‌تر اشاره دارد اما لزوما به این معنا نیست که مکیدن پستانک است که باعث IgE کمتر می‌شود.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید