انتشار این مقاله


۴ راه کار برای خلاصی از فشار‌های مالی معمول

فشارهای مالی می‌تواند در صدر مشکلات دیگر باشد. ۴ مورد از راه های مقابله با آن عبارتند از: برداشتن قدم‌های بزرگ، در راستای هدف قدم برداشتن، ارزیابی پیشرفت‌ها و آمادگی از عبور از گذارهای زندگی.

فشارهای مالی می‌تواند در صدر مشکلات دیگر باشد.

پیچیده بودن زندگی بر همگان آشکار است.

فشار ناشی از نقش شما در قالب نیروی کار، والد یا همسر برای مقابله به اندازه کافی سخت و انرژی بر هستند. اما زمانی که شما سایر فشارهای خانوادگی را به کار‌های خود اضافه می‌کنید، پیدا کردن زمان برای ورزش، در مورد مسائل مربوط به خانه، جامعه، سلامتی و شاید اختصاص زمانی برای خودتان، گاهی اوقات ممکن است زندگی را از کنترلتان خارج کند.

و ما حتی در مورد بار مقابله با فشارهای مالی صحبت نکرده‌ایم. فشارهای مالی می‌توانند در صدر مشکلات دیگر باشد. این فشارهای مالی می‌تواند به اندازه کافی برای هر فردی را ناراضی و کلافه کند.

این چالش‌ها ترکیبی از تلاش برای تحقق تمام نیازهای متفاوت دیگران و خودتان می‌باشد و توانایی شما در رسیدگی به آن‌ها است.

در اینجا چند راه کار کلیدی عنوان شده است که با انجام آن‌ها امیدواریم امور کمی بهتر پیش بروند.

نکته ۱: قدم اول را بزرگ بردارید.

با گسترده‌ترین مفاهیم ممکن شروع کنید. مهم این است که با چیزی که بیشترین ارزش را برای شما دارد آغاز کنید؛ مانند ایمنی و امنیت، آموزه‌های سلسله مراتب نیازهای Abraham Maslow’s تفکر سلامتی، خانواده، ثبات و امنیت مالی.

بدون ایجاد اصول و تصویری بزرگ، ممکن است شما برنامه ریزی‌های خود را بر روی زمینه‌ای ناپایدار بنا کنید. در عرصه مالی، شما باید این اصول را در نظر گیرید:

۱-آن چه به دست می‌آورید.

۲-چه مقدار هزینه می‌کنید.

۳-آن چه برای شما باقی می‌ماند.

هر گاه شما بر این موارد مسلط شدید، می‌خواهید ایمنی‌ای در قالب کاهش هزینه ایجاد کنید، یک صندوق اضطراری قابل دسترس( بودجه و پس اندازی که به راحتی قابل دسترسی می‌باشد)، میزان مناسب حفاظت( بیمه) و تعداد مناسب اسناد برنامه ریزی املاک( ویل، وکالتنامه، دستورالعمل مراقبت های بهداشتی).

با این که ممکن است تمام تصمیمات شما کاملا درست نباشد، اما تلاش برای یک حرکت معنی دار در جهت درست، نکته بسیار مهمی است. اگر شما نمی‌دانید که از کجا و چگونه باید شروع کنید، با کارشناسانی که می‌دانید از بهترین علایق شما اطلاع دارند، کار کنید؛ مانند یک برنامه ریز مالی که به شما در انتخاب گزینه‌های عاقلانه و استراتژیک کمک کند. این کار باعث کاهش فشار ناشی از انجام هیچ کاری یا تصمیم گیری‌های ضعیفی که شما را دنبال می‌کنند و بدون شک بدتر نیز می‌شوند، شود.

ایجاد این موارد بنیادی به شما این امکان را می‌دهد که با اعتماد به نفس جلوتر رفته و پیشرفت کنید و راه حل مسائل پیچیده را روشن می‌کند.

نکته ۲: به طور فعالانه در راستای اهداف خود عمل کنید.

یک قسمت قضیه برنامه ریزی و قسمت دیگر انجام آن است. ممکن است بخواهید برای بازنشستگی خود پس انداز کنید، برای خودروی جدید، تعطیلات، وام‌ها یا پیش پرداخت کالج فرزندان خود پولی ذخیره کنید، اما تا زمانی که از مرحله تفکر به مرحله عمل کردن تغییر نکنید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. راه حقیقی برای انجام کارها این است که برنامه‌های خود را به صورت خودکار تنظیم کنید. پروسه فکر کردن را از فرایند بیرون بیاورید. پس انداز کردن خودکار یا پرداخت هزینه‌ها را از طریق صورت پرداخت یا بانک خود آغاز کنید. هر چه کارهای بیشتری برای پرداخت به شما ارسال شوند، احتمال کمتری وجود دارد که آن‌ها را انجام دهید. پس فرآیند را آسان و خودکار کنید.

نکته ۳: پیشرفت‎‌های خود را ارزیابی کنید.

ارزیابی پیشرفت‌های خودتان نکته مهمی است. منظور من سرعت حرکت در راستای مهمترین اهدافتان است. بله، مهم است که تخصیص دارایی شما به طور موثر متنوع باشد. افق زمانی شما و تحمل ریسک باید گزینه‌های انتخابی سرمایه گذاری‌ شما را با اهدافتان منطبق کند. شما و برنامه ریزتان، با هم، می‌توانید دستورالعمل‌های معقولی را برای بهترین مکان سرمایه گذاری تعیین کنید.

نکته ۴: برای گذار‌های زندگی آماده باشید.

گذارهای زندگی زمان‌هایی هستند که بیشتر ما را به چالش می‌کشند. گذارهای شاد شگفت آوری مثل تولد یک کودک، ازدواج یا بازنشستگی وجود دارد. سپس زمان‌هایی وجود دارد که به شدت دردناک‌اند از جمله؛ مرگ همسر، طلاق، ناتوانی یا از دست دادن شغل. در حالی که گذار‌های زمان طبیعی هستند و باید در برنامه ریزی‌های شما در نظر گرفته شوند، اما می‌توانند مانع نیز شود. زمان‌های سختی به ما کمک می‌کند تا انعطاف پذیری بیشتری داشته باشیم، و هر چه ما زودتر از وجود آن‌ها آگاه شویم و برای وجود احتمالی آن‌ها برنامه ریزی کنیم، احتمال پیروزی بر این چالش‌ها بیشتر خواهد بود.

هرچه بیشتر بتوانید مبانی پول و مرزهای مالی خود را هدایت کنید، زمان و نظم و ترتیب بیشتری برای تمرکز روی دیگر حوزه‌های زندگی خود خواهید داشت که برای شما بیشترین رضایت و شادی را به ارمغان خواهد داشت.

با این همه، زندگی تنها مقدار پولی که به دست می‌آورید نیست، بلکه به این معنی است که چگونه زندگی می‌کنید و هم گام با زندگی بر اساس ارزش‌های ‌خودتان شاد باشید. برای شما تمام شادی که می‌توانید ایجاد کنید را آرزو دارم.

فریما فرهنگی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید