انتشار این مقاله


آبمیوه برای کودکان

انواع خاصی از آبمیوه می‌تواند بخشی سالم از رژیم غذایی کودک شما بعد از ۱ سالگی باشد.

شخصی شوال می‌کند که :

“من شنیده‌ام که آبمیوه منبع خوبی از ویتامین‌ها است اما می‌تواند به چاقی کمک کند. آیا مشکلی ندارد که به کودک خود آب میوه بدهم؟”

انواع خاصی از آبمیوه می‌تواند بخشی سالم از رژیم غذایی کودک شما بعد از ۱ سالگی باشد.


مقاله مرتبط: به کودکان خود آبمیوه ندهید


تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن مقادیر کم آبمیوه ۱۰۰ درصد وزن کودک را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. با این حال، آب میوه حاوی کالری است. درست مانند هر نوشیدنی یا غذای حاوی کالری دیگر، آب میوه بیش از حد می‌تواند به افزایش وزن کمک کند.

اگر شما انتخاب می‌کنید که به کودک خود آبمیوه بدهید، به جای آبمیوه شیرین شده یا کوکتل‌های آبمیوه ، آبمیوه ۱۰۰ درصد انتخاب کنید. در عین حال که  آبمیوه ۱۰۰ درصد و نوشیدنی‌های میوه‌ای شیرین شده ممکن است کالری مشابهی داشته باشند، کودک شما مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کند و مواد افزودنی کمتری در آبمیوه ۱۰۰ درصد وجود دارد.


مقاله مرتبط: آنچه شما باید در مورد “رژیم مایعات رقیق” بدانید!


برای اطمینان از این که کودک شما آبمیوه زیادی نمی‌نوشید ، این محدودیت‌ها را در نظر بگیرید:

  • تولد تا ۱۲ ماه- بدون آبمیوه، مگر اینکه آن را برای از بین بردن یبوست استفاده کنید.
  • ۱ تا ۳ سال- تا ۴ اونس (۱۱۸ میلی لیتر) در روز. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، آب را در یک فنجان (نه یک بطری) خنک کنید و به فرزندتان اجازه نوشیدن آبمیوه در  مدت طولانی را ندهید. به کودک خود در هنگام خواب آبمیوه ندهید.
  • ۴ تا ۶ سال- تا ۴ تا ۶ اونس (۱۱۸ تا ۱۷۷ میلی لیتر) در روز.
  • ۷ تا ۱۸ سال- تا ۸ اونس (۲۳۷ میلی لیتر) در روز و یا  ۲ تا ۲ و ۱/۲ فنجان آبمیوه در روز.

یک فنجان آبمیوه ۱۰۰ درصد یک فنجان میوه است. با این حال، آبمیوه فیبر کامل میوه را از دست می‌دهد و می‌تواند سریع تر مصرف شود. اگر چه مقدار کمی آب میوه برای هر روز برای بسیاری از کودکان خوب است، به یاد داشته باشید که میوه کامل بهترین گزینه است.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید