انتشار این مقاله


شادی در لحظات سخت؛ اهمیت شاد بودن

وقتی انسان‌ها شاد باشند، به هر چیزی که می‌خواهند می‌رسند.

در مغازه‌ی سبزی فروشی محله‌مان، دختری تایلندی وجود دارد که دسرهای آسیایی می‌فروشد. او آن‌چنان از فروختن پودینگ‌های برنجی هیجان زده است که هیچ‌کس نمی‌تواند بی‌تفاوت از جلویش رد شود! فرقی نمی‌کند که آن را به خانه ببرید یا پشت یخچال‌تان بگذارید، فقط از خرید آن حس خوبی دارید.

این دختر حتی برای فروش دسرهایش تلاش نمی‌کند. او مشتاق است؛ مثل آهنربا مشتری جذب می‌کند! ما هر هفته جمعه از او خرید می‌کنیم و آخر هفته آن را دور می‌اندازیم!

چگونه می‌توانید باعث تغییر زندگی‌تان شوید؟ بیایید از یک زاویه‌ی غیرمعمول نگاه کنیم. ما در مدرسه راجع به حیوانات، گیاهان و مواد معدنی خوانده‌ایم. به طور خلاصه:

۱.مواد معدنی: به طورمثال، سنگ‌ها بی‌احساس ترین مواد هستند. سنگریزه‌ها از عناصری با کمترین سطح انرژی تشکیل شده‌اند. در نتیجه، سنگ یک ماده‌ی خنثی است.

۲.گیاهان: آن‌ها زندگی پرجنب وجوش تری نسبت به سنگ‌ها دارند. علم ثابت کرده که گیاهان تا حدی می‌توانند احساسات را درک کنند، و به همین دلیل اگر با کاهو صحبت کنید، سریع‌تر رشد خواهد کرد!

۳.حیوانات: آن‌ها تحرک بیشتری نسبت به گیاهان دارند و از سطح انرژی بالاتری برخوردارند. زندگی یک خوک می‌تواند جالب باشد! خوک‌ها قدرت یادگیری دارند، با هم نوعان خود ارتباط برقرار می‌کنند. مسلما خوک کارهای بیشتری نسبت به یک هویج انجام می‌دهد!

نتیجه می‌گیریم: وقتی سطح انرژی بالایی داشته باشید، می‌توانید کارای بیشتری انجام دهید. البته که انسان‌ها نسبت به هر موجود دیگری انرژی بیشتری دارند، لذا زندگی‌شان به سرعت پیش می‌رود. با من باشید تا به شما بگویم که همه‌ی این سخنان بر اساس منطق است…

سوال: چه نوع افرادی در زندگی به مشکل برمی‌خورند؟
جواب: انسان‌های بی‌احساس

چرا؟ شما یک موجود متحرک در جهانی متحرک هستید. با تفکرات و انرژی خود، با موجودات اطراف ارتباط برقرار می‌کنید. با ابراز احساسات‌تان، فرصت‌ها را به خود جذب می‌کنید. احساس، پیش برنده‌ی اهداف شماست.

توجه: احساس! انسان‌های بی‌احساس مانند ماشین بدون بنزین هستند! پس افرادی که هیچ هیجانی در زندگی‌شان ندارند، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

زمانی که به اندازه‌ی یک تکه سنگ، انرژی ندارید، تجربیات جالبی هم نخواهید داشت، شبیه مرده‌های متحرک! شعار آن‌ها این است: “همه چیز سخت است. هیچ اتفاق خوبی ممکن نیست.” حق با آن‌هاست! هیچ اتفاق خوبی در انتظارشان نیست و دلیل آن هم، طرز تفکر خودشان است.

چه نوع افرادی بیشترین نتیجه را در کمترین زمان بدست می‌آورند؟ کسانی که:
می‌دانند از زندگی چه می‌خواهند.
می‌دانند که شایستگی همه چیز را دارند.
شاد و مشتاق هستند.

چه کسانی شبیه این افراد هستند؟ کودکان!

چقدر عالی است! به عنوان یک کودک، مجبور نیستید این موارد را یاد بگیرید. شما مثل یک سرباز آماده وارد دنیا شده‌اید تا با به دست گرفتن تجهیزاتی، تحولاتی در جهان ایجاد کنید. وقتی مثل کودکان باشیم، زندگی به آسانی پیش می‌رود.

بچه‌های دوساله دقیقا می‌دانند چه می‌خواهند.
بچه‌های دوساله باور دارند که زیبا و دوست‌داشتنی هستند.
بچه‌های دوساله سرشار از شادی و انرژی هستند.

منطقی به نظر می‌رسد! وقتی بی‌انگیزه و دل‌سرد هستید و دقیقا نمی‌دانید که چه می‌خواهید، از حرکت می‌ایستید، چون تفکراتی که بدون احساسات باشند، به هیچ دردی نمی‌خورند! وقتی شوق و احساس خود را بازیافتید، زندگی‌تان تغییر می‌کند.

افراد شاد به خاطر موفقیت‌هایشان خوشحال نمی‌شوند، بلکه به خاطر شادی‌شان، موفق می‌شوند.

شما احتمالا زمانی که به دردسر می‌افتید، خاطرات خوبتان را یادآوری می‌کنید. خبر دارید که افراد شادی که زندگی دلپذیری دارند، کارهای مورد علاقه‌شان را انجام می‌دهند و فرصت‌های بی‌نظیری نصیب‌شان می‌شود.
این از خوش‌شانسی نیست.

بیست سال پیش کتابی به نام “راز شاد زیستن ” نوشتم. آن زمان فکر می‌کردم که شادی یک هدف ارزشمند است، ولی اکنون به نکته‌ای پی بردم که آن زمان نمی‌دانستم.
شادی و داشتن حس خوب، مهم‌ترین هدف شماست.

زندگی‌تان بر پایه‌ی احساسات‌تان شکل می‌گیرد. وقتی حس خوبی دارید، تمام وجودتان هماهنگ با دنیا پیش می‌رود. وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید، راه‌حل آن را هم پیدا می‌کنید. همیشه در زمان و مکان مناسب قرار می‌گیرید. این مسئله هیچ ربطی به میزان هوش و گناهکاری یا پاکدامنی ندارد. ماموریت شما، داشتن حس خوب است. این عادات می‌تواند کمک کننده باشد:

خود را دوست داشته باشید

مهم ترین ارتباطی که باید داشته باشید، ارتباط با خودتان است. وقتی مدام خود را سرزنش می‌کنید، کیفیت زندگی‌تان پایین می‌آید. اگر به خود محبت کنید، این اجازه را می‌دهید که شادتر، سالم‌تر و ثروتمندتر باشید. با خود مهربان باشید!

سازگار باشید

سعی در کنترل و قضاوت دیگران، سرانجام خوبی ندارد. با چیزی که در گذشته اتفاق افتاده، درگیر نشوید. با رخدادهای زندگی، سورپرایز شوید!

با پول راحت برخورد کنید

پول مثل یک سگ است؛ اگر به دنبال آن بدوید، فرار می‌کند. اگر احساس کنید که از شما خوشش نمی‌آید، پایتان را گاز خواهد گرفت! ولی اگر با او راحت برخورد کنید، روی پایتان آرام می‌گیرد.

سپاسگزار باشید

مهم نیست دارایی‌هایتان چقدر است، برای هر چه که دارید سپاسگزار باشید. همیشه به دنبال بهترین‌ها باشید. “آیا با این کار زندگی خوبی خواهم داشت؟” بله، به شرطی که به قدردانی عادت کنید.

مردم می‌گویند: “وقتی به خواسته‌هایم برسم، خوشحال می‌شوم!” ولی آن‌ها برعکس فکر می‌کنند!

وقتی شاد باشید، به هر چه که می‌خواهید، می‌رسید.

 

پایان

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید