انتشار این مقاله


آیا ممکن است دیابت با کمر درد و گردن درد مرتبط باشد؟!

کمر درد، گردن درد و دیابت مردم زیادی را گرفتار می‌کنند. یک مطالعه توصیفی لزوم تحقیقات بیشتر روی این موضوع را به دلیل اهمیت آن یادآوری می کند.

یک مطالعه توصیفی در دانشگاه سیدنی دریافته است افراد دارای دیابت ۳۵ درصد بیشتر از دیگران برای تجربه کمردرد  و ۲۴ درصد بیشتر از دیگران گردن درد در ریسک‌اند.

یافته‌های آنها بر پایه متانالیز های مطالعاتی است که ارتباط دیابت وگردن درد و کمر درد  را به عنوان پیامد سنجیده‌اند. این مقاله در PLOS ONE  منتشرشده است.

بیشتربزرگسالان کمر درد  را در طی زندگی خود تجربه می‌کنند. و حدود نیمی از آن‌ها گردن درد را نیز در برخی مراحل داشته‌اند. دیابت یک وضعیت مزمن شایع پیش‌رونده است؛ تخمین زده‌شده حدود۳۸۲ میلیون نفر با دیابت نوع ۲ زندگی می‌کنند که شایع‌ترین فرم بیماری متابولیک است.

نویسنده مقاله پروفسور فریرا گفت:

اطلاعات موجود در مقاله برای اندازه‌گیری قطعی این ارتباط ناکافی است. اما یافته‌ها به ما برای آزمایش بیشتر روی این ارتباط هشدار می‌دهند.

دیابت و کمر درد و گردن درد به نظر می‌رسد تا حدودی مرتبط‌اند. ما نمی‌توانیم میزان ارتباط را مشخص کنیم اما این یافته‌ها نیاز بیشتری برای سنجش این ارتباط نشان می‌دهند.

دیابت نوع ۲ و کمر درد هردو با چاقی و نبود فعالیت بدنی ارتباط دارند. بنابراین یک پیشرفت منطقی این مقاله آزمودن این عوامل با جزئیات بیشتر است. آنالیزهای ما اضافه می‌کند که کنترل وزن و فعالیت بدنی نقش اساسی در حفظ سلامت بازی می‌کنند.

مقاله همچنین دریافت درمان دیابت می‌تواند درد را از طریق اثر بر میزان گلوکز خون تحت تأثیر قرار دهد و این ارتباط باید بررسی شود. همچنین کارکنان مراقبت سلامت باید در افرادی که کمر درد و گردن درد دارند با در نظر گرفتن دیابت غربالگری انجام دهند.

کمر درد، گردن درد و دیابت مردم زیادی را گرفتار می‌کنند. بهتراست منابع بیشتری برای بررسی این ارتباط درونی  به کار گرفته شوند. ممکن است مداخله درمان‌های متغیر برای دیابت بروز کمردرد را کاهش دهد.


مقاله مرتبط: با این روش ۱۰ دقیقه‌ای از کمردرد مزمن خلاص شوید!


 

فائزه رحیمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید