انتشار این مقاله


۹ توصیه برای رژیم غذایی در مسافرت‌ ها

غذا و مسافرت زمانیکه که در کنار هم قرار میگیرند الزاما منجر به بروز فاجعه در رژیم غذایی شما نمی‌شوند. از جمله کسانی هستید که زمانیکه به مسافرت میروید رژیم شما هم مانند شما در حال گذراندن تعطیلاتش است؟ بسیاری از مردم از تعطیلات را به عنوان یک بهانه برای خوشگذرانی با خوردن غذاهای غنی […]

غذا و مسافرت زمانیکه که در کنار هم قرار میگیرند الزاما منجر به بروز فاجعه در رژیم غذایی شما نمی‌شوند.
از جمله کسانی هستید که زمانیکه به مسافرت میروید رژیم شما هم مانند شما در حال گذراندن تعطیلاتش است؟ بسیاری از مردم از تعطیلات را به عنوان یک بهانه برای خوشگذرانی با خوردن غذاهای غنی که به طور معمول غذا نمی خورند و یا به عنوان بهانه‌ای برای خوردن غذاهای حجیم در رستوران‌ها در تمام طول روز استفاده می‌کنند.
در اینجا سه دلیل برای شما می‌آوریم که چرا خوردن غذا در رستوران ها در حین مسافرت، کاری که ما بسیار مایل به انجامش هستیم، برای رژیم غذایی ما خطرناک است:
اول اینکه رستوران ها معمولا غذاها را در حجم‌های زیادی برای ما سرو میکنند و بودن غذای زیاد در مقابل ما باعث می‌شوند ما میل بیشتری به خوردن غذاهای بیشتر داشته باشیم.
دوم اینکه غذای رستوران‌ها معمولا از نظر میزان کالری، چربی غذا، چربی اشباع، کلسترول و سدیم(نمک موجود در غذا) بسیار بالا هستند و از نظر فیبر غذایی بسیار فقیر هستند لذا غذای مناسبی برای رژیم غذایی به نظر نمیرسند.
سوم اینکه شما هیچ اطلاعی از میزان کالری و چربی اشباع موجود در غذایی که سفارش می‌دهید ندارید.
اما ممکن است در تعطیلات خود از غذای محلی بدون بسته بندی اضافی برای سفر خانه لذت ببرید. اسرار این انتخاب شما در آن است که : غذاها را عاقلانه انتخاب کنید،به قوانین خود برای رژیم غذایی را در حد اعتدال پایبند بمانید ، و در طول سفر خود همچنان فعال باقی بمانید.
هنگامی که شما در مقصد خود می رسید، از مهمان هتل یا ساکنین محلی بپرسید که رستوران ها در این نزدیکی هستند و چه نوع غذایی را ارائه می دهند. یا راهنمای گردشگری محلی را بررسی کنید؛ هتل ها اغلب این اطلاعات را مانند غرفه‌های اطلاعات فرودگاه دارند.
با این حال بهتر است قبل از رفتن گزینه‌های خوردن خود را بررسی کنید. به اتاق کنسول ایمیل بزنید یا با آن‌ها تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید و از پیشنهادات رستوران بخواهید. در صورت امکان، این رستوران ها را آنلاین ببینید تا ببینید که انتخاب منو آن‌ها چه غذاهایی هستند. (البته اگر شما از طریق تلفن خود دسترسی به اینترنت داشته باشید، می توانید این کار را در طول سفر خود انجام دهید.)
در اینجا راهنمایی های بیشتری برای کمک به رژیم غذایی شما در تعطیلات وجود دارد:
توصیه‌ی شماره ۱رژیم غذایی در طول تعطیلات: یک بار در روز بخورید
برای صرفه جویی هم در کالری و هم در پول در طول سفر خود، سعی کنید “غذا خوردن” را تنها در خوردن یک وعده غذایی در روز محدود کنید. بسته بندی‌هایی از برخی از غذاها مثلا صبحانه سنتی و مفید در چمدان خود داشته باشید، مثل بلغور جودوسر کم‌شکر و یا یک صبحانه‌ی کامل سرشار از سبزیجات و مواد فیبری، حبوبات (به مارک های پایین قند و چربی های اشباع اما پروتئین و فیبر بالا دقت کنید). شما همچنین می توانید یک بازار محلی برای تهیه‌ی مواد لازم انتخاب کنید ویا محلی برای ذخیره میوه های تازه را در اتاق هتل خود برای صبحانه و عصرانه پیدا کنید.
توصیه‌ی ۲رژیم غذایی در تعطیلات: از نوشیدنی‌های با کالری صفر استفاده کنید
شما صدها و صدها کالری از نوشیدنی ها که کالری بالاتر از کالری غذایی که استفاده میکنید اضافی که از غذا مصرف می کنید نیاز ندارید. خبر خوب این است که معمولا در بسیاری از رستورانها گزینه های نوشیدنی بدون کالری وجود دارد. لیمو برای اضافه کردن به لیوان آب یخ خود بخواهید و یا چای سرد یا گرم و یا قهوه، نوشیدنی های گازدار رژیمی که بدون شکر سرو میشود را سفارش دهید.
خبر بد این است که اگر شما در تعطیلات هستید، الکل می تواند یک فاجعه در رژیم غذایی باشد. بسیاری از ما ترجیح می دهیم که در حین مسافرت و تفریح بیشتر از این نوشیدنی‌ها استفاده کنیم شاید مارگاریتا یخ زده در طول روز و چند لیوان شراب در طول شب جز برنامه‌ی روزانه تان باشد . به خاطر داشته باشید که هر نوشیدنی الکلی می تواند حدود ۱۵۰ تا ۴۵۰ کالری داشته باشد.
توصیه‌ی ۳رژیم غذایی در تعطیلات:حجم غذایی را که میخورید کم کنید.
زمانیکه در تعطیلات هستید، منطقی نیست که خودتان را از غذاهای لذت بخش خود محروم شوید. در عوض، غذای خود را میتوانید از منوی بچه ها و یا نوجوانان سفارش دهید یا به جای یک غذا کامل، یک پیش‌غذا سفارش دهید که کالری به مراتب کمتری دارد. شما همچنین می توانید غذا خود را با دوستتان یا همسفرتان تقسیم کنید یا نیمی دیگر غذا را در یخچال هتل نگه دارید تا در وعده‌ی دیگر غذایی میل کنید.  نکته رژیم غذایی تعطیل شماره ۴: از گارسن رستوران ۴ سوال بپرسید:

  1. بپرسید که غذا چگونه آماده شده و چگونه سرو میشود. سپس در صورت لزوم می توانید درخواست کنید که غذای انتخابی شما به نحو دیگری سرو شود یا به روش دیگری پخته شود. به عنوان مثال، گوشت سرخ شده ، اغلب می تواند به صورت گوشت کبابی سرو شود.
  2.  در مورد سس ها، چاشنی ها و تزئینات غذایی که در کنار غذا قرار داده شده اند بپرسید، و تصمیم بگیرید که اگر مایل هستید مقدار کمتری از آن‌ها  را بخورید میتوانید به سرآشپز سفارس کنید که مقادیر کمتری از موارد مذکور را در کنار غذای شما قرار دهد.
  3.  از گارسن بخواهید که غذای‌تان با سبزیجات تازه (بدون کره یا سس، لطفا) و یا یک سالاد به جای سیب زمینی سرخ شده فرانسوی سرو شود.
  4.  هر زمان که بخواهید، میتوانید دانه های سبز گیاهی سفارش دهید. بعضی از رستوران ها نان کامل گندم، ماکارونی و برنج قهوه ای بخارپز تهیه می کنند.

توصیه‌ی ۵رژیم غذایی در تعطیلات: میوه ها و سبزیجات در هر زمان که توانستید سفارش دهید.
به دنبال فرصت هایی برای سفارش دادن غذاهایی باشید که شامل میوه های حاوی مواد مغذی بالا و فیبر و سبزیجات زیاد هستند. سالاد هایی که به عنوان غذای اصلی سرو میشوند و یا سالاد های جانبی متشکل از کاهو، اسفناج یک راه سرگرم کننده و لذیذ برای دریافت سبزیجات خود هستند. اگر شما سفارش چیزی مانند میگو یا مرغ Quesadilla دادید، شما می توانید از رستوران درخواست اضافه کردن برخی از سبزیجات کبابی را بدهید.
توصیه‌ی ۶رژیم غذایی در تعطیلات: در مورد چاشنی ها مراقب باشید
این را در نظر بگیرید: نیمی از گرم چربی در بسته بندی مرغ جنوب غربی Arby یا بسته بندی نهایی ساندویج گوشت خوک و کاهو و گوجه فرنگی نهایی از سس گل سرخ یا سس مایونز تهیه می شود.
برخی از انواع ادویه‌جات و ترشی‌جات فوق العاده کالری و چربی بالایی دارند، به خصوص سس کرم و سس مایونز. چاشنی هایی را انتخاب کنید که کمتر از ۲۵ کالری در هر وعده، مانند catsup ، marinara، خردل یا سس باربیکو را مصرف کنید.
توصیه‌ی ۷رژیم غذایی در تعطیلات: رفتن به ماهیگیری در رستوران ها
هنگام غذا خوردن آن را به عنوان یک نقطه برای لذت بردن از غذاهای دریایی استفاده کنید. این یک روش عالی برای دریافت دوز هفته ای ماهی و اسیدهای چرب امگا ۳ مفید برای قلب است. اما یک اصل وجود دارد از غذاهای دارای ماهی آغشته با کره و ماهی سرخ‌شده پرهیز کیند. در عوض، برای انتخاب کباب به نوع بدون کره‌دار آن نگاهی بیندازید. اگر سرو ماهی با یک سس همراه باشد، سس را در کناری قرار دهید و اصلا به آن توجه نکنید.
توصیه‌ی ۸رژیم غذایی در تعطیلات: مراقب تنقلات سر میز باشید.
اگر هنگام غذا خوردن در رستوران گمشده باشید، آن دسته از مونتیچی های میز مانند نان، کراکر ها یا چیپس واقعا خوب به نظر میرسند. اما همین گازهای کوچک از این غذاهای کوچک می تواند صدها و صدها کالری را اضافه کند و قبل از اینکه وعده غذایی اصلی شما سرو شود، شما را پر می کند. بنابراین به سرور خود بگویید که هیچ کدام از این تنقلات کنار غذا را نمیخواهید و میخواهید به جای آن  یک نوشیدنی بدون کالری و سالاد یا اشتها آور سالم داشته باشید.
توصیه‌ی ۹ رژیم غذایی در تعطیلات : دسر داشته باشید، اما به اشتراک بگذارید
بخشی از بودن در تعطیلات، لذت بردن از زندگی است، و بخشی از لذت بردن از زندگی، سفارش دسر هنگامی که شما واقعا آن را می خواهید. اگر شما از غذا خوردن راضی باشید، می توانید دسر خود را با خود ببرید و بعدا زمانی که دوباره گرسنه هستید از خوردن آن لذت ببرید. شما همچنین می توانید دسر خود را با یک یا چند شرکای غذایی خود به اشتراک بگذارید، چه روی میز بعد از سرو غذا و چه بعدا.

 

پرنیا پویا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید