انتشار این مقاله


داروی ضدبارداری جدید هم برای مردان و هم برای زنان قابل استفاده است

این دارو با ناتوان ساختن دم اسپرم، از رسیدن آن به تخمک ممانعت می‌کند. در زنان نیز دارو تخمک را نسبت به اسپرم نفوذناپذیر می‌کند.

داروی ضدبارداری برای مردان ! شرکت داروسازی جدیدی مدعی ساخت نوعی داروی ضدبارداری شده است که هم برای مردان و هم برای زنان قابل استفاده می‌باشد. در واقع، احتمالاً پایان دورانی که مسئولیت پیشگیری از بارداری فقط بر عهده‌ی زنان بوده، رسیده است. سرپرست پروژه‌ی مذکور اذعان داشت:

گزینه‌های پیشگیری از بارداری که برای مردان مطرح می‌شوند، احتمالاً می‌توانند اصول بازی را عوض کنند!

در گذشته هیچ روش پیشگیری از بارداری خاصی جز کاندوم‌های قدیمی برای مردان قابل استفاده نبوده است. برخی داروها نیز در حال حاضر تحت بررسی عوارض جانبی احتمالی از جمله اختلال در نعوظ قرار دارند. مطالعات اولیه بر روی داروی پیشنهادی گفته شده نشان می‌دهد کم بودن میزان هورمون در دارو، از آن دسته عوازض جانبی که برخی زنان نیز حین مصرف داروهای پیشگیری از بارداری تجربه می‌کنند، جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید:


این دارو از تولید اسپرم در مردان جلوگیری نمی‌کند؛ بلکه با ناتوان ساختن دم اسپرم، از رسیدن آن به تخمک ممانعت می‌کند. در زنان نیز دارو تخمک را نسبت به اسپرم نفوذناپذیر می‌کند. اما صبر کنید! طبق گزارش این شرکت، هدف نهایی ساخت محصولی است که بتواند ۲۰ سال بعد بازار را دگرگون کند. چرا که این دارو باید مسیر طولانی کارآزمایی‌های متعدد بالینی را طی کند تا بتواند تأییدیه‌ی FDA بگیرد.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید