انتشار این مقاله


علائم مغزی کمبود ویتامین B12

طبق گفته‌ی محققان ویتامین B12 می‌تواند در درمان افسردگی موثر باشد.


منابع غنی ویتامین B12 شامل ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و شیر ‌کم‌چرب می‌باشد.
تحقیقات نشان می‌دهد افسردگی می‌تواند از علائم کمبود ویتامین B12 باشد. مطالعه نشان می‌دهد افراد مبتلا به افسردگی زمانیکه میزان بالایی ویتامین B12 در خونشان داشته‌ باشند پاسخ به درمان بهتری دارند.
برای مطالعه، ۱۱۵ نفر مبتلا به افسردگی برحسب میزان پاسخ به درمان به سه گروه تقسیم شدند. آزمایش خون نشان داد که کسانی که بیشترین میزان ویتامین B12 را داشتند بیشترین مقدار پاسخ به درمان را داشتند و افرادی که افسردگی بیشتری داشتند ویتامین B12 آن‌ها در سطح پاییینی قرار‌داشتند. از منابع غنی ویتامین B12 می توان به ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و شیر کم‌چرب اشاره کرد همچنین غلات غنی شده‌ی صبحانه نیز دارای این ویتامین هستند.
افرادی مانند گياهخواران، افراد مسن و افرادی که دچار اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون هستند دچار کمبود ویتامین B12 می‌شوند. نویسنده‌ی مقاله بیان می‌کند:

تا آنجا که می دانیم، مطالعات قبلی مبنی بر رابطه مثبت بین ویتامین B12 و نتیجه درمان در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی شدید که دارای ویتامین B12 و یا سطح طبیعی و یا بالا هستند، وجود ندارد.

مطالعات دیگر نشان داده‌است که افراد مسن که مکمل‌های ویتامین B را دریافت می‌کنند، به درمان افسردگی بهتر پاسخ می‌دهند اما تصویر واضحی از نقش ویتامین B12 در افسردگی وجود ندارد.

سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید