انتشار این مقاله


مزایای دو زبانه بودن: تاخیر در شروع آلزایمر؟

من شنیده‌ام که یادگیری زبان دوم می‌تواند به تأخیر افتادن بیماری آلزایمر کمک کند. آیا این درست است؟ پاسخ شما اینجاست. احتمالا همین طور است. مطالعات مربوط به ارتباط بین دو زبانه بودن و خطر پایین‌تر بیماری آلزایمر، نتایج متناقضی داشته‌اند. مقاله مرتبط: یادگیری موسیقی یا صحبت کردن به یک زبان دیگر مغز شما را […]

من شنیده‌ام که یادگیری زبان دوم می‌تواند به تأخیر افتادن بیماری آلزایمر کمک کند. آیا این درست است؟

پاسخ شما اینجاست. احتمالا همین طور است. مطالعات مربوط به ارتباط بین دو زبانه بودن و خطر پایین‌تر بیماری آلزایمر، نتایج متناقضی داشته‌اند.


مقاله مرتبط: یادگیری موسیقی یا صحبت کردن به یک زبان دیگر مغز شما را کارآمدتر می‌کند


 

برخی مطالعات نشان داده‌اند که اگر شما دو یا چند زبان را بدانید – و عوامل خطر یا ریسک فاکتورهای آلزایمر را دارا هستید – ممکن است تاخیری در شروع علائم آلزایمر داشته باشید. برخی محققان معتقدند که دو زبانه یا چند زبانه بودن کمک می‌کند که ذخایر شناختی مغز شما را به همان شیوه‌ای که فعالیت های‌ذهنی و اجتماعی دیگر تحریک می‌کند ، افزایش دهد.


مقاله مرتبط: مغز افراد دوزبانه محاسباتِ ریاضی را سریع‌تر انجام می‌دهد!


 

با این حال، مطالعات دیگر ارتباط بین دو زبانه بودن و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را ثابت نکرده‌اند. به مطالعات بیشتری نیاز است تا به طور کامل درک شود که چگونه کارهای مربوط به ذخایر شناختی مغز باعث تأخیر در شروع بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های دمانس یا زوال عقل می‌شوند.

تصور می‌شود که فعالیت‌هایی که ذخایر شناختی را توسعه می‌دهند ، زیرا باعث افزایش قدرت معماری مغز می‌شوند – باعث غنی سازی جریان خون ، افزایش فعالیت نورون‌ها و استفاده بیشتر از مغز شما می‌گردند. این موضوع می‌تواند به ترمیم  قسمت‌های از دست رفته بیمار مغز کمک کند.


مقاله مرتبط: پیشگیری از آلزایمر: آیا وجود دارد؟


 

مشارکت در فعالیت‌های گوناگون ، به ویژه فعالیت‌هایی که تحرک روحی و اجتماعی را تحریک می‌کنند ، ممکن است به افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا بیماری زوال عقل هستند کمک کند و سیر آن را آهسته کند یا تاخیر ببخشد.

و اگر شما علاقه مند به یادگیری زبان دیگری هستید ، به دنبال آن بروید. با این حال ، مطالعات بیشتری لازم است تا روشن شود که آیا یادگیری زبان دوم به اندازه صحبت به زبان دوم تاثر گذار است یا خیر.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید