انتشار این مقاله


علائم هشدار دهنده‌ی کمبود ویتامین B12

کمبود ویتامین B12 می‌تواند منجر به سطح پایین ملاتونین شود که این امر به لکه‌های سفید روی پوست کمک می‌کند. از دیگر نشانه‌های شایع کمبود این ویتامین می‌توان به احساس خستگی، ضعف عضلانی و داشتن یبوست اشاره کرد

لکه‌های سفید روی پوست می‌تواند یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین B12 باشد. لکه‌های سفید می‌تواند در همه‌ جای بدن بویژه در قسمت خارجی ساعد ظاهر شود. طبق تحقیقات اخیر تقريبا يك‌چهارم افراد جهان دچار کمبود ویتامین B12 هستند. بدن از این ویتامین برای ساختن گلبول‌های قرمز خون و سالم نگه داشتن سیستم عصبی استفاده می‌کند.

کمبود ویتامین B12 می‌تواند منجر به سطح پایین ملاتونین شود که این امر به لکه‌های سفید روی پوست کمک می‌کند. از دیگر نشانه‌های شایع کمبود این ویتامین می‌توان به احساس خستگی، ضعف عضلانی و داشتن یبوست اشاره کرد. سطح ویتامین B12 را می‌توان از طریق مکمل یا غذاهایی از قبیل لبنیات، کبد، ماهی سالمون و تخم‌مرغ افزایش داد.

این مطالعه نمونه‌های خون ۱۰۷۹ فرد بزرگسال در آلمان را مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد ۲۷ درصد افراد مبتلا به کمبود ویتامین B12 هستند. در راستای این مطالعه نصف افراد نیز دارای کمبود ویتامین D هستند. دکتر Romy Conzade، نویسنده‌ی ارشد این مقاله می‌گوید: 

نتایج کاملا آشکار می‌باشد. ۵۲ درصد از افراد سالمند مورد مطالعه دارای ویتامین D کمتر از ۵۰ nmol/L بودند و به اين ترتيب وضعيت ويتامين D مطلوبي نداشتند.

دکتر Barbara Thorand، همکار نویسنده بیان می‌کند: 

مطالعه‌ی ما همچنین نشان می‌دهد که مصرف منظم مکمل‌های حاوی ویتامین منجر به بهبود سطوح ویتامین‌های مرتبط می‌شود. با این حال، مکمل‌های حاوی ویتامین یک درمان جهانی نیستند، و به خصوص افراد مسن باید مراقب حفظ رژیم غذایی سالم و مغذی باشند.

سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید