انتشار این مقاله


اولین قلب مصنوعی از بافت انسانی به کمک پرینتر سه بعدی ساخته شد

این موفقیت روزی اهدای عضو را منسوخ خواهد کرد.


دانشمندان دانشگاه تل آویو با کمک پرینتر سه بعدی، با استفاده از بافت انسانی قلب مصنوعی کوچک دارای عروق، کلاژن و مولکول‌ها بیولوژیکی را ساختند. دانشمندان امیدوارند روزی بتوانند به کمک این موفقیت، اهدای عضو را منسوخ سازند.

قلب جونده

این تکنولوژی هنوز تا پیوند عضو در انسان راه زیادی در پیش دارد؛ در واقع این قلب ساخته شده که اندازه‌ای در حد قلب یک جانور جونده را داراست فاصله‌ی زیادی با آن حد نهایی انتظارات ما دارد.

قلب مصنوعی سه بعدی

سلول‌های ساخته شده توانایی انقباض را دارند اما برای این‌که بتوانند خون را پمپ کنند اول باید همگی با هم منقبض شوند. این اولین بار در تاریخ بشر است که یک قلب مصنوعی با تمامی جزئیات اعم از سلول‌ها، عروق خونی، بطن‌ها و حفره‌ها طراحی و ساخته شده است.


دانشمند ارشد تال دویر در مصاحبه با Haart

مقاله‌ی مرتبط: ساخت اولین قرنیه‌ی سه بعدی انسان

بیواینک

بنابر مقاله‌ی منتشر شده در ژورنال Advanced Science طی پرینت قلب دانشمندان برای ساخت “bioinks”، “personalized hydrogel” درست کردند که این هیدروژل از بافت چربی انسان مورد آزمایش بدست آمده بود.

این اولین بار نیست که از پرینتر سه بعدی برای ساخت اندام‌های مختلف استفاده شده است. به عنوان مثال، گروهی از محققین ETH زوریخ یک قلب مصنوعی را در سال ۲۰۱۷ به کمک پرینتر سه بعدی ساخته بودند اما در این آزمایش به جای بافت انسانی، این محققین از نوعی ماده‌ی انعطاف‌پذیر استفاده کردند.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید