انتشار این مقاله


نوشیدنی رایجی که کاهش وزن را دو برابر می‌کند

نوشیدن شیر بدلیل دارا بودن ویتامین D و کلسیم باعث کاهش وزن می‌شود.

نوشیدنی سالمی که حاوی مواد مغذی هست که از کاهش وزن حمایت می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که کسانی‌که شیر می‌نوشند، دو برابر بیشتر نسبت به بقیه‌ی افراد وزن کم می‌کنند.
دانشمندان کشف کردند نوشیدن دوسوم لیوان شیر در روز به مدت بیش از شش ماه بطور متوسط باعث کاهش ۱۰ پوندی در وزن می‌شود. خوردن هرچه بیشتر بیشتر شیر در طول روز به افزایش سطح کلسیم و ویتامین D کمک می‌کند. کلسیم و ویتامین D هردو با کاهش وزن بیشتر مرتبط هستند.
این مطالعه شامل ۳۲۲ نفر از افراد دارای اضافه وزن بود که به مدت دو سال در معرض رژیم متوسط کم‌چربی مدیترانه‌ای و یا کم‌کربوهیدرات بودند. رژیم‌‌های غذایی تفاوت کمی داشتند آنچه اهمیت داشت میزان کلسیم و ویتامین D آنها بود.
نتایج نشان داد کسانیکه در شش ماه اول شیر نوشیدند به طور متوسط ۱۲ پوند از وزن خود را از دست دادند. این افراد بطور متوسط ۵۸۰ میلی‌گرم کلسیم در روز مصرف کردند که این میزان کلسیم در دو لیوان شیر وجود دارد. نویسنده‌ی مقاله بیان می‌کند:

دستورالعمل تغذیه‌ای در سال ۲۰۰۵ برای آمریکایی‌ها توصیه به نوشیدن ۳ فنجان (۷۲۰ میلی لیتر) شیر در روز می‌کند، مقداري که در مطالعه‌ی ما نشان داد که براي کاهش وزن سودمند است.

در مقایسه، کسانی که مقدار کمی شیر مصرف کردند (حدود نصف لیوان) تنها ۷ پوند از وزن خود را از دست داده‌اند. نویسنده‌ی مقاله در ادامه بیان می‌کند:

به طور خلاصه، یافته‌های ما نشان می‌دهد که مصرف بالایی از کلسیم لبنیات و افزایش ویتامین D سرم به طور مستقل با کاهش وزن همراه است. بیان رابطه‌ بین این عوامل نیازمند توضیح بیشتری است.

تقریبا نیمی از جمعیت جهان درچار کمبود ویتامین D هستند. از ماه اکتبر تا مارس، بسیاری از مردم در کوه‌های شمالی ویتامین D کافی در اختیار ندارند. نویسنده بیان می‌کند:

ویتامین D جذب کلسیم را در جریان خون افزایش می‌دهد. این ویتامین از طریق مواجهه با نور خورشید، از طریق غذا (به ویژه روغن کبد ماهی، ماهی چرب و تخم مرغ)، غذاهای غنی شده (مانند شیر، ماست، مارگارین، روغن دانه‌ها و غلات صبحانه) و مکمل‌ها به دست می‌آید.

سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید