انتشار این مقاله


وعده‌ی غذایی که هوش را افزایش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن صبحانه باعش افزایش IQ می‌شود. کودکانی که هرروز صبحانه میل می‌کنند در آزمون هوش عملکرد بهتری دارند.  در مطالعه‌ی انجام شده کودکانی که صبحانه می‌خوردند در آزمون هوش ۵ نمره بیشتر از دیگر کودکان کسب کردند. صبحانه انرژی مغز را بعد از مدت طولانی پس از مصرف شام تأمین می‌کند. تعامل […]

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن صبحانه باعش افزایش IQ می‌شود. کودکانی که هرروز صبحانه میل می‌کنند در آزمون هوش عملکرد بهتری دارند. 

در مطالعه‌ی انجام شده کودکانی که صبحانه می‌خوردند در آزمون هوش ۵ نمره بیشتر از دیگر کودکان کسب کردند. صبحانه انرژی مغز را بعد از مدت طولانی پس از مصرف شام تأمین می‌کند.

تعامل اجتماعی در صبحانه نیز ممکن است به افزایش تعامل شناختی کودکان کمک کند. دکتر Jianghong-Liu، نویسنده‌ی اول مقاله بیان می‌کند:

دوران کودکی یک دوره حیاتی است که الگوهای رژیم غذایی و شیوه زندگی آغاز می‌شود و این عادت‌ها می‌توانند نتایج کوتاه مدت و بلندمدت مهمی داشته‌باشند. عادت‌های صبحگاهی بدون استثناء هستند و خوردن صبحانه نامنظم با تعدادی از رفتارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل و ورزش اندک همراه است. 

این نتیجه گیری‌ها حاصل مطالعه برروی ۱۲۶۹ کودک چینی است. نتایج نشان داد که افرادی که صبحانه می‌خورند در آزمون‌های کلامی ۶ امتیاز بالاتر و در آزمون IQ کلی ۵ امتیاز بالاتر کسب کردند. دکتر Liu بیان می‌کند:

تغذیه‌ی کافی در اوایل دوران کودکی با افزایش هوش در کودکی همراه است همچنین با کاهش اختلالات رفتاری در کودک، رضایت شغلی بهتر، موفقیت اجتماعی و اقتصادی در بزرگسالی همراه است. مصرف صبحانه در نهایت منجر به اثرات بلندمدت جسمی و روانی و همچنین کیفیت زندگی بهتر می‌شود. این نتایج اثرات تغذیه‌ای، اجتماعی و پیامدهای مهم بهداشت عمومی را  در مورد مصرف صبحانه نشان می‌دهد. 


سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید