انتشار این مقاله


فشارسنج مچی: آیا دقیق است؟

برخی از مانیتورهای فشارسنج مچی می توانند دقیق باشند اگر دقیقا همانطور که نشان داده شده استفاده شوند.

فشارسنج‌ مچی چقدر دقیق است؟

برخی از مانیتورهای فشارسنج مچی می توانند دقیق باشند اگر دقیقا همانطور که نشان داده شده استفاده شوند. با این حال ، انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند از مانیتورهای فشارسنج خانگی‌ای استفاده کنید که فشار خون را در بازوی شما اندازه‌گیری می‌کنند ، نه در مچ یا انگشت


مقاله مرتبط: دستاوردهای عظیم (۴): فشارسنج جیوه‌ای


 

فشارسنج مچی به وضعیت بدنی بسیار حساس است. برای خواندن دقیق فشار خون هنگام استفاده از فشارسنج مچی ، دست و مچ دست باید در سطح قلب باشد. حتی علاوه بر آن ، فشار خون اندازه‌گیری شده در مچ دست معمولا مقداری بالاتر و با دقت کمتری از فشارسنج‌های بازویی است. این به این دلیل است که شریان‌های مچ دست باریک‌تر هستند و به اندازه شریان‌های بازویی در زیر پوست عمیق نیستند.


مقاله مرتبط: استرس و بی‌خوابی می‌تواند خطر مرگ را در افراد دارای فشار خون سه برابر کند


 

بعضی افراد نمی‌توانند فشار خون خود را در بازو اندازه گیری کنند ، زیرا بازوی بسیار بزرگی دارند یا اندازه گیری فشار خون برایشان دردناک است. در این موارد ، اندازه گیری فشار خون در مچ دست قابل قبول است.


مقاله مرتبط: مطالعات جدید خوردن گردو را برای کاهش فشارخون توصیه می‌کنند


 

شایع است که قرائت فشار خون در خانه بر روی هر نوع مانیتور ، متفاوت از مواردی است که در مطب دکتر گرفته شده است. اگر شما یک مانیتور فشارسنچ مچی داشته باشید ، ایده خوبی است که مانیتور خود را در روز ویزیت پزشک همراه خود ببرید. پس از آن پزشک می‌تواند فشار خون شما را با هر دو فشارسنج بازویی استاندارد و مچی ، در موقعیت صحیح و هر دو را در یک دست اندازه بگیرد تا دقت اندازه گیری فشار سنج مچی شما را بررسی کند. همچنین مطمئن شوید که از یک دستگاه معتبر استفاده می‌کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید