انتشار این مقاله


باکتری های روده احتمالاً بر تکامل مغز کودکان اثر دارند

میکروبیوم روده احتمالاً بر تکامل مغز انسان در اولین‌های سال‌های زندگی اثرگذار است.

میکروب‌هاب روده احتمالاً در تکامل مغز کودکان در اولین سال‌های زندگی نقش دارند. این یافته، آخرین شواهد موجود در مورد اهمیت میکروب‌های روده است. این باکتری‌ها اخیراً به تفاوت‌ها در وزن بدن، سلامت روانی و حتی واکنش افراد مختلف به داروها ربط داده شده‌اند.

محقق Sophie Rowlandو همکارانش از دانشگاه Wellesley در ماساچوست، DNA میکروبی موجود در مدفوع بیش از ۲۵۰ کودک را آنالیز کرده و با اطلاعات مربوط به فعالیت مغز این کودکان که از اسکن مغزشان با fMRI به دست آمده بود، مقایسه نمودند.

به گفته‌ی Rowland، نتایج کودکان زیر دو سال بیانگر ارتباط قابل توجهی میان فراوانی دو گونه‌‌ی بیفیدوباکتریوم و ارتباطات شبکه‌ی مغزی بود. باکتری نوع‌ B.longum با فعالیت بهتر مناطق مغزی مرتبط با تمرکز مرتبط بود. ارتباط میکروب دیگر تحت عنوان B.pseudocatenulatum نیز به صورت تکامل بهتر ناحیه‌ی مغزی دخیل در یادگیری زبان بود. اما Rowland تاکید کرد که ادعای تغییر دادن میکروبیوم روده‌ی کودکان در راستای کمک به تکامل مغزشان، فعلاً امکان‌پذیر نیست:

فرضیه‌ای که مطرح می‌شود آن است که B.longum بیشتر، ممکن است به روند تکاملی تمرکز و یادگیری بهتر زبان کمک کند. اما نمی‌توانم در این مورد ادعایی داشته باشم! اخیراً ارتباطی نیز میان میزان B.longum موجود در روده‌ی کودک و شیر مادر یافته شده است.

گام‌های بعدی مطالعه‌ی Rowland که در کنفرانس۲۱ ژوئن ASM Microbe در سانفرانسیسکو ارائه شد، فالوآپ این کودکان تا ۷ سالگی خواهد بود. این امر چگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن تکامل مغز با میکروبیوم روده را نشان خواهد داد.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید