انتشار این مقاله


تستوسترون تراپی ریسک سکته قلبی را افزایش می‌دهد

یافته‌ها نشان می‌دهند که استفاده از تستوسترون تراپی با افزایش ریسک سکته یا ایست قلبی در طول دو سال اول مصرف ارتباط دارد.

مصرف تستوسترون ممکن است ایده‌ی خوبی برای مردان مسن به‌نظر برسد، اما تحقیق جدیدی نشان می‌دهند که این درمان می‌تواند خبر بدی برای قلبشان باشد. در این مطالعه، در مردانی که تستوسترون مصرف کرده بودند، اندکی افزایش ریسک سکته قلبی در چند سال‌ اول مصرف مشاهده شد.

یافته‌ها نشان می‌دهند که استفاده از تستوسترون تراپی با افزایش ریسک سکته یا ایست قلبی در طول دو سال اول مصرف ارتباط دارد.

شواهد محدودی در مورد مزایای بالینی درازمدت تستوسترون تراپی برای درمان موثر کاهش سطح تستوسترون طبیعی ناشی از افزایش سن وجود دارد. محققان به شدت توصیه می‌کنند که پزشکان در تجویز تستوسترون تراپی احتیاط کنند و اول هم مزایای بالقوه و هم ریسک بیماران را مورد بحث قرار دهند.

این تیم تحقیقی اطلاعات حدود ۱۵۴۰۰ مرد بریتانیایی ۴۵ ساله و مسن‌تر  و سطح پایین تستوسترون ناشی از افزایش سن را مورد آنالیز قرار دادند.

کسانی که تحت درمان جایگزینی تستوسترون قرار گرفته‌اند، ۲۱ درصد بیشتر نسبت به کسانی که این درمان را دریافت نکرده‌اند، در معرض ابتلا به حوادث قلبی-عروقی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و سکته‌های کوچک هستند.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید