انتشار این مقاله


دفعات بیشتر IVF با خطر بالاتر در حاملگی حاصل مرتبط است

زنانی که قبل از باردار شدن چندین بار تحت IVF قرار می‌گیرند، در خطر بالای عوارض بارداری هستند.

زنانی که قبل از باردار شدن چندین بار تحت IVF قرار می‌گیرند، در خطر بالای عوارض بارداری شامل عوارض جفت هستند. این امر احتمالاً به دلیل آن است که رحم این زنان مشکلی ناشناخته دارد که باعث شکست‌های مکرر IVF شده است. همچنین ممکن است برخی مداخلات اضافی IVF به نحوی موجب آسیب رحم شوند. این اظهارات Caitlin Sacha از بیمارستان ماساچوست در بوستون می‌باشد.

تا به حال مشخص شده که بارداری‌های حاصل از IVF، کمی خطر بیشتر از نظر مشکلات سلامت نسبت به سایر حاملگی‌ها دارند؛ اما ما علت آن را نمی‌دانیم. از این مشکلات می‌توان به مشکلات جفت اشاره کرد. جفت عضوی است که مواد مغذی لازم برای جنینِ داخل رحم را تامین می‌کند.

تیم محقق Sacha جفت ۴۷۷ زنی را که به دنبال IVF زایمان کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند. البته این که بارداری منجر به زایمان حاصل اولین، دومین یا بیش از این تعداد IVF بوده است، مد نظر قرار گرفت. مشخص شد در آن‌هایی که به دفعات بیشتری تحت IVF قرار گرفته بودند، دو مشکل متفاوت جفتی شامل التهاب جفت و عروق غیرطبیعی طناب نافی شیوع بیشتری داشت.

به عنوان مثال، ۹ درصد از آنانی که ۳ بار یا بیشتر IVF تجربه کرده بودند، جفت ملتهب داشتند. این میزان برای آن‌ها که دو بار سابقه داشتند، ۵ درصد و برای کسانی که بار اول‌شان بود، ۱ درصد بود. چنین التهابی می‌تواند منجر به زایمان زودرس شود.

به گفته‌ی Sacha، وقتی اولین IVF با شکست مواه می‌شود، معمولاً مداخلاتی همچون برداشتن پولیپ‌های رحم یا مصرف دوز بالتر داروهای تخمک‌گذاری توصیه می‌گردد. در واقع، بیماران به دنبال شکست در IVF، تحت فرآیندهای تهاجمی‌تری قرار می‌گیرند. با این حال، Michael Feichtinger از موسسه‌ی Feichtinger Wunschbaby در وین، معتقد است التهاب عامل شکست‌های مکرر در IVF می‌باشد. Irene Souter از اعضای تیم تحقیقات بیان کرد که در هر حال، متخصصان زنان باید در خانم‌هایی که چندین بار تحت IVF قرار گرفته‌اند، گوش به زنگ مشکلات جفتی باشند.

در ایالات متحده بیشتر افرادی که حدود چهار بار در IVF شکست می‌خورند، به استفاده از اسپم یا تخمک اهدایی روی می‌آورند. با این وجود برخی افراد در صورت برخوردای از توان مالی لازم، تکرار IVF را ترجیح می‌دهند. این یافته‌ها در مجمع جنین‌شناسی و تولیدمثل انسان در وین ارائه گردیده است.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید