انتشار این مقاله


هشدار سازمان ملل متحد : در آینده غذا بسیار بسیار گران خواهد شد!

تامین غذای جهانی در آستانه بحران است. جنگ بر سر غذا فرا می رسد؟

درد گرسنگی

براساس گزارشی که به تازگی توسط صفحه بین دولتی سازمان ملل متحد در تغییرات آب و هوایی  منتشر شده است،تامین غذای جهانی در آستانه بحران است.

بیش از ۱۰۰ کارشناس در تهیه این گزارش مشارکت داشته اند. از این گزارش نتیجه می شود که تغییرات آب و هوایی در حال حاضر به طور منفی بر تولید مواد غذایی اثر می گذارد. و اگر دمای جهانی به گرم شدن ادامه دهد، این مشکل بدتر هم خواهد شد. با این وجود، هنوز برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ دیر نشده است.


مقاله مرتبط: تغییرات آب و هوایی چه تأثیری بر سلامت انسان دارد؟


جنگ بر سر غذا

براساس نظر نویسندگان این گزارش، تولید غذا در مواجهه با خشکسالی های بیشتر، موج هوای گرم، آتش سوزی جنگل ها،‌ سیل، و ذوب شدن یخ ها سخت تر و سخت تر می شود.

افزایش مقدار کربن دی اکسید اتمسفر را نیز به این موارد اضافه کنید. افزایش کربن دی اکسید کیفیت غذاهای تولید شده را کاهش می دها و واضح است که ما در مسیر رسیدن به آینده ای هستیم که حتی غذای کمتری در اختیار ما خواهد بود. و این بدین معنی است که غدایی که در دسترس است، قیمت بیشتری خواهد داشت.

زمان عمل فرا رسیده است

باوجود اینکه این موضوع بسیار ترسناک به نظر می رسد، اما یکی از نویسندگان ارشد این گزارش هنوز معتقد است که ما می توانیم از فاجعه غذایی جلوگیری کنیم. البته اگر میخواهیم که تلاش کنیم.

Pamela McElwee  در مصاحبه با The New York Times  گفته است:

یکی از مهم ترین یافته های کار ما این است که کارهای زیادی میتوانیم انجام دهیم. چیزی که بعضی ار این راهکار ها لازم دارند، توجه، حمایت مالی و فراهم کردن محیط مناسب است.

فاطمه عالی نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید