انتشار این مقاله


معجزه سفیدی واژن و بیکینی

تیرگی پوست ناحیه واژن یکی از مسائلی است که برخی از بانوان ممکن است با آن مواجه شوند و موجب کاهش اعتماد به نفس آنها در هنگام رابطه جنسی شوند. به همین دلیل، زنان همواره در جستجوی راهکار‌هایی هستند تا بتوانند رنگ پوست ناحیه واژن خود را بهبود بخشند. در این هنگام، اولین چیزی که […]

تیرگی پوست ناحیه واژن یکی از مسائلی است که برخی از بانوان ممکن است با آن مواجه شوند و موجب کاهش اعتماد به نفس آنها در هنگام رابطه جنسی شوند. به همین دلیل، زنان همواره در جستجوی راهکار‌هایی هستند تا بتوانند رنگ پوست ناحیه واژن خود را بهبود بخشند.

در این هنگام، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند، بهره‌گرفتن از راه‌های خانگی برای سفید کردن واژن است که ممکن است عوارض گوناگونی را به دنبال داشته باشد. علاوه بر آن استفاده از این ماسک‌ها مورد تایید پزشکان نبوده و برای برطرف‌کردن آن بهتر است از روش‌های درمانی توسط متخصص زنان استفاده کنید. در طی این مقاله، به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم.

دکتر شهناز شایان فر

لایه‌برداری شیمیایی

یکی از راه‌ها جهت سفید‌ سازی واژن، استفاده از لایه بردار‌های شیمیایی است. در این روش، از مواد اسیدی با غلظت بالاتر برای برداشتن لایه بالایی پوست به روشی کنترل شده استفاده می‌شود. این روش سفید کردن بیکینی ، در طی چند جلسه برای فرد انجام خواهد شد و ممکن است در طی هر جلسه، غلظت این موارد بیشتر شود. پیشنهاد می‌شود تا این روش را تحت نظر پزشک انجام دهید و پس از آن از مرطوب‌کننده‌های خوب استفاده کنید.

رفع تیرگی واژن با لیزر ژولیت

یکی دیگر از راه‌های سفید کردن بیکینی ، لیزر ژولیت است. این روش درمانی از نظر برخی از متخصصان بهترین درمان برای سفید‌سازی بیکینی شناخته شده و از مزایای زیادی برخوردار است. همچنین توجه داشته باشید که این دسته درمان جزء خدمات غیر تهاجمی بوده و به صورت سرپایی انجام می‌شود. این روش درمان از کمترین عوارض ممکن برخوردار بوده و می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را گرفت.

سفید کردن واژن

روش‌های سفید کردن واژن خانگی

به غیر از روش‌های مطرح شده در بخش‌های قبل، روش‌های خانگی نیز برای سفید کردن واژن وجود دارند. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • ترکیب روغن نارگیل و آب لیمو
  • استفاده از آلوئه‌ورا
  • استفاده از روش اسکراب بلغور جو دوسر
  • مالش سیب زمینی
  • اسکراب شکر
  • استفاده از وازلین
  • و…

همان‌طور که مشاهده می‌کنید با روش‌های مختلفی می‌توان در خانه اقدام به سفید‌ سازی واژن  کرد. اما لازم است بدانید بر اساس مطالعه‌ای که روی سوژه‌های مختلف صورت گرفته است، نتیجه این روش‌ها اکثرا پایدار نیست و حتی خیلی از اوقات اصلاً تاثیری ندارند.

سفید کردن واژن با کربوکسی تراپی

علاوه بر موارد بالا، روشن کردن واژن با استفاده از روش کربوکسی تراپی نیز، روش مؤثری به حساب می‌آید. در این روش، دی اکسید کربن در پوست ناحیه واژن تزریق شده تا باعث تحریک و تقویت رشد سلول‌های پوستی شود. در نتیجه، این فرایند در نهایت باعث سفید شدن پوست ناحیه واژن شما می‌شود.

سفید کردن بیکینی

سفید کردن واژن با مزوتراپی

یکی از روش‌های سفید کردن واژن، استفاده از روش مزوتراپی است. در مزوتراپی، با ایجاد سوراخ‌های ریز بر روی سطح پوست ناحیه تناسلی و سعی بر تحریک این ناحیه اقداماتی صورت می گیرد که باعث افزایش میزان تولید کلاژن می‌شود. بر اساس تحریکی که دستگاه مزوتراپی در آن ناحیه ایجاد می‌کند، گردش خون در آن ناحیه افزایش می‌یابد که در نهایت باعث سفید کردن و جوان‌سازی واژن خواهد شد.

بعد از روشن کردن واژن چه مراقبت‌هایی لازم است؟

پس از انجام سفید کردن واژن ، برای جلوگیری از عوارض جانبی و حفظ نتیجه درمان، باید به مراقبت‌های لازم توجه شود. در ادامه، به برخی از مراقبت‌هایی که پس از سفید سازی بیکینی لازم است، اشاره می‌کنیم:

۱.  استفاده از مرطوب‌کننده‌های خاص: پس از روشن کردن واژن ، ممکن است پوست ناحیه واژن خشک و حساس شود. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های خاصی استفاده کنید که توسط پزشک شما توصیه شده است.

۲.  استفاده از لباس‌های مناسب: برای جلوگیری از التهاب و خشکی پوست ناحیه ، باید از لباس‌های راحت و مناسب استفاده کنید. بهتر است لباس‌های نرم و پنبه‌ای بپوشید و از لباس‌های ضخیم و پلاستیکی پرهیز کنید.

۳.  رعایت بهداشت ناحیه واژن: پس از سفید کردن واژن ، باید به بهداشت ناحیه بیکینی خود توجه کنید. برای این منظور، باید ناحیه واژن را به طور مرتب با آب ولرم شستشو دهید و از صابون‌های قوی و عطردار استفاده نکنید.

۴.  جلوگیری از روابط جنسی: پس از سفید‌سازی بیکینی ، باید حداقل تا ۳۶ ساعت از روابط جنسی خودداری کرد تا پوست ناحیه واژن به طور کامل بهبود پیدا کند.

۵.  مراجعه به پزشک در صورت بروز هرگونه علائم: در صورت بروز هرگونه علائم نامطلوب پس از روشن کردن واژن مانند خارش، التهاب و درد پس از روشن کردن واژن ، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

سخن پایانی

در طی این نوشته دریافتیم سفید کردن واژن یا روشن کردن پوست ناحیه بیکینی، یکی از روش‌های جدید و مورد بحث در زمینه زیبایی است. در این نوع درمان، با استفاده از روش‌های مختلفی نظیر لیزر، کرم‌ها و ماسک‌های خاص، تلاش می‌شود تا پوست ناحیه بیکینی سفید شود و رنگ تیره و نامناسب آن بهبود یابد. همچنین توجه داشته باشید که از انجام دادن این فرایند در خانه و به طور سر خود پرهیز کرده و قبل از آن از پزشک متخصص زنان، مشورت بگیرید. در نهایت بهترین روش سفید سازی بیکینی را با توجه به شرایط فردی خود انتخاب کرده و از شر سیاهی پوست واژن خود راحت شوید. دکتر شهناز شایان فر جراح و متخصص زنان و زایمان از جدید روش های سفید کردن واژن استفاده میکند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت ایشان به آدرس www.drshayanfar.com مراجعه کنید.

Avatar