انتشار این مقاله


نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی پسیار حساس است و مراقبت درست بعد از انجام عمل لابیاپلاستی بسیار مهم است. نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید حتما رعایت شود تا فرم لابیاها ناهمسان نشود و در این ناحیه دچار عفونت نشوید. از آن جایی که این عمل دوره ریکاوری کوتاهی دارد […]

عمل لابیاپلاستی پسیار حساس است و مراقبت درست بعد از انجام عمل لابیاپلاستی بسیار مهم است. نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید حتما رعایت شود تا فرم لابیاها ناهمسان نشود و در این ناحیه دچار عفونت نشوید. از آن جایی که این عمل دوره ریکاوری کوتاهی دارد انجام این توصیه‌ها مشکل نخواهد بود. در نهایت برای مشاوره بیشتر با پزشک خود تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به شما انجام دهد.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

چگونه بعد از عمل لابیاپلاستی بخوابیم؟

دوره استراحت و ریکاوری این عمل بسیار کم است به همین دلیل بهتر است حتما نکات لازم خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی را به دقت رعایت کنید. در هفته اول هرگز به پهلو نخوابید و حتما روی کمرتان بخوابید. چرا که خوابیدن به پشت راحت ترین و بهترین حالت خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی در طول روند بهبودی خواهد بود و به بخیه های شما فشار کمتری وارد خواهد کرد و روی فرم لابیاها نیز تاثیری نخواهد گذاشت. اگر خوابیدن در این حالت برای شما راحت نیست، می توانید یک بالش بین پاهای خود قرار دهید. اگر درحالت نشسته یا نیمه نشسته استراحت می کنید نیز حتما روی سطوح نرم بنشینید و از بالشتک مخصوص استفاده کنید.

کارهایی که بعد از عمل لابیاپلاستی نباید انجام داد!

پس از انجام جراحی لابیاپلاستی ، مهم است که برخی از کارها را انجام ندهید و مراقبت های لازم برای بهبودی کامل و مناسب را برای بدن خود انجام بدهید. در اینجا ۱۰ نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. سیگار نکشید و از مصرف هرگونه مشروبات الکلی و دخانیات خودداری کنید.
  2. دستورالعمل‌های پس از عمل را که جراح به شما می‌دهد، به طور کامل دنبال کنید. این دستورات ممکن است شامل توصیه هایی برای مدیریت درد، مانند مصرف برخی داروها، و همچنین دستورالعمل هایی برای فعالیت هایی باشد که باید از آنها اجتناب کرد.
  3. در چند روز اول پس از جراحی، استفاده از نوار بهداشتی برای کنترل ترشحات یا خونریزی جزئی توصیه می شود. تا زمانی که جراح شما تایید کند که از سرگیری این فعالیت ها بی خطر است، باید از استفاده کردن از کاپ و تامپون خودداری شود.
  4. ناحیه ای را که جراحی کرده اید تمیز و خشک نگه دارید تا خطر عفونت به حداقل برسد. در این دوره به جای استفاده از وان حمام، دوش بگیرید و تا بهبودی کامل از شنا کردن خودداری کنید.
  5. روزهای اولیه پس از جراحی برای روند بهبودی بدن شما حیاتی است. از هر شکلی از بلند کردن اجسام سنگین یا تمرینات بدنی شدید مانند دوچرخه سواری یا شنا خودداری کنید. فعالیت های روزانه خود را محدود کنید و با خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی به بدن خود استراحت لازم بدهید.
  6. به مدت ۴ تا ۶ هفته از انجام رابطه جنسی خودداری کنید.
  7. تا چند هفته پس از جراحی، ناحیه جراحی را از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید محافظت کنید. اگر حتما نیاز دارید بیرون زیر نور خورشید باشید، محل را با لباس بپوشانید یا از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.
  8. اگر با علائم نگران کننده ای مانند درد شدید، تورم شدید یا هر چیز غیرعادی روبرو شدید، در تماس با جراح خود تردید نکنید.
  9. بهبودی یک شبه اتفاق نمی افتد. انتظارات خود را واقع بینانه نگه دارید و به بدن خود زمان لازم برای بهبودی بدهید.
  10. از پوشیدن ساپورت و لباسهای تنگ و چسبان که موجب وارد شدن فشار به لبیاها می شود جدا خودداری کنید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

ایا نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی مهم است؟

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی در فرم گیری لابیاها و افزایش سرعت بهبودی بخیه ها و راحتی شما پس از عمل بسیار اهمیت دارد. به علت تاثیر زیاد نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی باید در هفته اول تمام سعی خود را بکنید تا به درستی بخوابید چون زمان طلایی فرم گیری لابیاها همین زمان است. اگر در حالت نامناسبی بخوابید فرم لابیاها تغییر خواهد کرد و همسان نخواهند شد. به همین خاطر بهتر است طوری روی کمر بخوابید که سرتان رو به بالا باشد و حتما سعی کنید که لابیاها با زمین یا اجسام سفت در تماس نباشند تا به آنها فشار وارد نشود. حتما هر ۱۵ دقیقه از کمپرس آب سرد استفاده کنید تا تورم در ناحیه لابیاها کاهش یابد. رعایت همه این نکات هنگام خوابیدن، برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر نگین حدادی جراح زیبایی زنان در تهران به آدرس https://drhadadi.com/ مطرح کنید.

Avatar