انتشار این مقاله


مصرف ماریجوانا احتمال سکته و نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد

محققان دریافتند که بزرگسالانی که مصرف کننده ماریجوانا بودند بیشتر از کسانی که مصرف نمی‌کنند در معرض خطر نارسایی قلبی، بیماری رگهای کرونری، سکته، و ایست قلبی هستند. در ایالات متحده آمریکا، استفاده از ماریجوانا برای مصارف پزشکی و درمانی، قانونی می باشد. به هر حال، تحقیقات جدید هشدارداده است که مصرف آن ممکن است […]

محققان دریافتند که بزرگسالانی که مصرف کننده ماریجوانا بودند بیشتر از کسانی که مصرف نمی‌کنند در معرض خطر نارسایی قلبی، بیماری رگهای کرونری، سکته، و ایست قلبی هستند.

در ایالات متحده آمریکا، استفاده از ماریجوانا برای مصارف پزشکی و درمانی، قانونی می باشد. به هر حال، تحقیقات جدید هشدارداده است که مصرف آن ممکن است بر روی سلامت قلب خطرات منفی داشته باشد. تحقیقات جدید از ار تباط بین مصرف ماریجوانا و افزایش ریسک بیماری‌های قلبی خبر می دهد. محققان با آنالیز بیش از بیست میلیون آمار سلامت آمریکا، ارتباط بین مصرف ماریجوانا و افزایش احتمال سکته و از کار افتادن قلب را کشف کرده اند.

دکتر آدیتی کالا و همکارانش از مرکز پزشکی اینشتین در فیلادلفیا، سرپرست این تحقیق می‌گویند که یافته‌های آن‌ها به روشن شدن عوارض جانبی استفاده از ماریجوانا کمک بسیاری کرده است ضمن اینکه به پزشکان نیز برای اطلاع رسانی بیمارانشان درباره چنین خطراتی یاری رسانده است.

این محققان اخیرا نتایج تحقیقشان را در شصت و ششمین نشست علمی در کالج آمریکایی کاردیولوژی که در واشنگتن دی سی برگزار شد، ارائه دادند. بر اساس انستیتوی ملی سوء مصرف مواد مخدر ماریجوانا در آمریکا متدوال ترین ماده مخدر قاچاق می باشد. با این حال مواد مخدر در حال حاضر در ۲۸ ایالت آمریکا و واشنگتن دی سی و بیشتر ایالت هایی که انتظار می رود هچنین عمل کنند، هم برای مصارف دارویی و هم تفریحی قانونی شده است. تمرکز بیشتری بر تصمیم گیری درباره مزایا و معایب مصرف ماریجوانا هست. تحقیق جدید ادعا می کند که بخش دوم را بعد از یافتن ارتباط بین ماریجوانا و سلامت ضعیف قلب روشن نموده است.(خطرات)

خطر بالای قلبی برای مصرف کنندگان ماریجوانا

دکتر کالیا و همکارانش با مرور اطلاعات برگرفته ازمرکز مبارزه با بیماری های سراسر کشوربه این نتایج دست یافته اند. این پایگاه اطلاع رسانی آمار بیش از ۱۰۰۰ بیمارستان در امریکا را که ۲۰ درصد بیمارستانهای کشور را تشکیل می دهند. نگهداری می کند. در مجموع این تیم بیشتر از ۲۰ میلیون پرونده پزشکی را بزرگسالان ۱۸-۵۵ سال را که همگی بین سالهای ۲۰۰۹-۲۰۱۰ فوت کرده اند، تجزیه و تحلیل کرده است. این تیم همچنین یادآوری کرده است که در طول این دوره ماریجوانا در بیشتر ایالات آمریکا غیرقانونی بوده است. مصرف ماریجوانا در حدود ۳۱۶۰۰۰ مورد، یا یک و نیم درصد، از پرونده های پزشکی مشهود بود. این تیم میزان  ابتلا به بیماری قلبی را بین کسانی که ماریجوانا  مصرف می‌کردند و کسانی که مصرف کننده نبودند مقایسه کرد. محققان دریافتند که بزرگسالانی که مصرف کننده ماریجوانا بودند بیشتر از کسانی که مصرف نمی‌کنند در معرض خطر نارسایی قلبی، بیماری رگهای کرونری، سکته، و ایست قلبی هستند. حتی وقتی که ما عوامل شناخته شده خطر را برطرف می‌کنیم، همچنان میزان قابل توجهی از سکته و نارسایی قلبی دراین بیماران را شاهد هستیم. این تحقیق برای معرفی مکانیسمی که به وسیله آن مصرف ماریجوانا ممکن است خطر سکته و نارسایی قلبی را افزایش دهد طراحی نشده است. با این حال آنها به مطالعاتی اشاره کرده اند که نشان می دهند سلولهای ماهیچه قلب دارای گیرنده‌های کانابیس هستند که ممکن است راهی باشد برای تاثیرگذاری مواد مخدر روی سیستم قلبی.

این یافته ها ممکن است به پزشکان کمک کنند بیماران خود را درباره مصرف ماریجوانا آگاه سازند

این محققان هشدار داده اند که از آنجاییکه یافته های این تحقیق بر اساس اطلاعات برگرفته از اسناد بیمارستانی می باشند شاید قابل تعمیم نباشد. این تیم بر این باور است که این نتایج افق وسیعتری را به عوارض مصرف ماریجوانا می گشاید. مثل همه داروهای دیگر چه تجویز شده باشند و چه نشده باشند، ما می خواهیم تاثیرات و عوارض جانبی این ماده مخدر را کشف کنیم.

دکتر آدیتی کالا:

برای پزشکان مهم است که این عوارض را بشناسند بنابراین ما می توانیم بهتر بیماران را آگاه سازیم، بیمارانی مثل آنهایی که درباره امن بودن مصرف کانابیس سوال می کنند یا حتی تقاضای تجویز کانابیس را دارند.

یاسمن شریفیان