انتشار این مقاله


چگونه شروع به ورزش کردن کنیم؟

ورزش می‌تواند شما را در مقابل بیماری محافظت کند، به تناسب اندام شما کمک کند و طول عمرتان را افزایش دهد. اما گفتن ورزش کردن به طور مرتب آسان تر از انجام آن است. کار، استرس، روابط و فقدان زمان همگی می‌توانند به عنوان موانعی در مسیر ما قرار بگیرند، به همین دلیل اکثریت قریب […]

ورزش می‌تواند شما را در مقابل بیماری محافظت کند، به تناسب اندام شما کمک کند و طول عمرتان را افزایش دهد. اما گفتن ورزش کردن به طور مرتب آسان تر از انجام آن است. کار، استرس، روابط و فقدان زمان همگی می‌توانند به عنوان موانعی در مسیر ما قرار بگیرند، به همین دلیل اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها به اندازه کافی به آن عمل نمی کنند. اما برنامه‌ی درست و دانش در مورد چگونگی ساخت یک رویه‌ی ورزشی، می‌تواند به شما کمک کند تا آن را بخشی از زندگی عادی خود به حساب آورید. در این‌جا راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید یک روال رسیدن به تناسب اندام را شروع کنید – و آن را ادامه دهید – بنابراین می‌توانید از مزایای گسترده‌ی ورزش استفاده کنید.

مزایای ورزش

درک و طراحی اهداف می‌تواند به شما کمک کند تا به یک برنامه ورزشی دست یابید.

بدانید که چرا

همه باید ورزش کنند اما دلیل همه برای تصمیم به انجام آن یکسان نیست. یکی از چیزهایی که شما باید هنگام شروع یک برنامه‌ی ورزشی از خود بپرسید این است: انگیزه اصلی شما چیست؟

آیا شما نتیجه‌ی آزمایش هشدار دهنده‌ای از پزشک خود دریافت کردید که می‌خواهید تغییر کنید؟ آیا به دلیلی مجبورید ۱۰ کیلو وزن کم کنید؟ آیا هدف شما پرورش اندام و افزایش سطح انرژی است؟ یا فقط می‌خواهید خوش‌اندام به نظر برسید؟

Lynne Johnson، مربی سلامت در مرکز زندگی سالم Dan Abraham در درمانگاه Mayo گفت: “یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام شروع به سفر باید بدانید، شناختن” چرا “است.

درک انگیزه – هدف اصلی شما برای شروع روال رسیدن به تناسب اندام – به شما کمک خواهد کرد که در مواقع مواجهه با موانع غیرمترقبه که به فرار فکر می‌کنید همچنان در مسیر بمانید. بدانید که کدام یک از دلایل زیاد برای ورزش، برای شما مهم است. سپس آن را در طول سفر تناسب اندام خود در عقب ذهن‌تان نگه دارید و اگر خواستار تغییر هستید، همیشه به یاد داشته باشید که چرا این کار را شروع کردید.

ورزش انگیزه‌ی بیشتر

برای انتخاب “چرا” به کمک نیاز دارید؟ در این‌جا تعدادی از دلایل بسیار برای ورزش کردن آورده شده که نتایج مطالعات نشان داده اند:

  • ورزش فرایند پیری را آهسته‌تر می کند: عضلات سالمندی در بازسازی مشکل دارند، و تعداد و میزان کارایی میتوکندری‌های آن‌ها (کارخانه‌های تولید انرژی سلول‌) کمتر است. اما ورزش، به ویژه ورزش‌های سخت، تعداد و کاراییمیتوکندری‌ها را افزایش می‌دهد و اساسا به بازگشت پیری در سطح سلولی کمک می‌کند.
  • افرادی که ورزش می کنند شادترند: ورزش می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد و به شما کمک کند با استرس و اضطراب بیشتر
  • ورزش ممکن است طول عمر شما را افزایش دهد: ورزش بارها و بارها در مطالعات بزرگ و کوچک به کاهش میزان مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف مرتبط شده است. اما برخی از جذاب‌ترین تحقیقات از تحلیل‌های گسترده‌ای که در موسسه Cooper در Dallas انجام داده، نشان می‌دهد که در مقایسه با افراد عادی، دونده‌ها حدود سه سال بیشتر زندگی می‌کنند. هر ساعتی که می‌دوید به طور تخمینی هفت ساعت به امید به زندگی شما اضافه می‌کند. در حقیقت مطالعات نشان داده اند که تنها ۵ دقیقه دوندگی روزانه با افزایش طول عمر همراه است.
  • ورزش ترکیب بدن شما را بهبود می‌بخشد: اکثر افراد با افزایش سن، افزایش وزن پیدا می‌کنند. این اساسا اجتناب‌ناپذیر است اما ورزش کردن و رژیم غذایی خوب، اثر متفاوتی دارند: این عوامل به شما کمک می‌کنند تا عضلات خود را قوی کنید و چربی‌هایتان را از بسوزانید حتی اگر بیش از ۶۰ سال سن دارید.
  • می‌تواند سلامت مغز شما را تقویت کند: مطالعات نشان می‌دهد که ورزش‌های هوازی از حافظه‌ی شما محافظت می‌کنند و به کاهش سن شناختی کمک می‌کنند.
  • ورزش باعث بهبود میکروبیوم شما می‌شود: مطالعات نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند به طور چشمگیری ترکیب تریلیون‌ها میکروب را که در روده زندگی می‌کنند، بهبود بخشد، که ممکن است یکی از دلایل تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با التهاب و کنترل وزن باشد.
سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید