انتشار این مقاله


۱۵ اتوبیوگرافی که حداقل یک بار باید بخوانید

اتوبیوگرافی تجربیات زندگی خود نویسنده است و بهترین اتوبیوگرافی ها آنهایی هستند که با نشان دادن سایر جنبه‌های زندگی شخص خواندن کتاب را جذاب‌تر می‌کنند

اتوبیوگرافی تجربیات زندگی خود نویسنده است و بهترین اتوبیوگرافی ها آنهایی هستند که با نشان دادن سایر جنبه‌های زندگی شخص خواندن کتاب را جذاب‌تر می‌کنند.

اتوبیوگرافی‌ها عموماً توسط افراد مشهور نوشته می‌شوند و درس‌های مختلفی را به ما می‌آموزند، چالش‌هایی که فرد با آن در طول زندگی خود روبروشده و احساساتی که در این مسیر تجربه کرده‌است محتویات بهترین اتوبیوگرافی‌ها هستند. این ۱۵ تا از بهترین اتوبیوگرافی ها را بدون ترتیب خاصی برایتان آورده‌ایم.

۱. اتوبیوگرافی بنجامین فرانکلین نوشته شده توسط بنجامین فرانکلین

نوشته شده در سال‌های ۱۷۷۱-۱۷۹۰-این کتاب حاوی سرگذشت یکی از بنجامین فرانکلین یکی از پدران بنیانگذار ایالات متحده است. زندگینامه بنجامین فرانکلین به شما نشان می‌دهد که چگونه یک جوان با سطح خانوادگی کمتر از معمولی توانسته به یکی از بزرگترین مردان تاریخ تبدیل شود.

همچنین در این کتاب در مورد باور بنجامین به رویاهای آمریکا و محقق ساختن آنها در این دنیای جدید نوشته شده است. او به جهان ثابت کرد که کار سخت بالاخره روزی نتیجه می‌دهد و افراد بی نام و نشان هم می‌توانند روزی به شخص مشهوری تبدیل شوند.

یکی از دلایل دیگر که این کتاب را یکی از بهترین اتوبیوگرافی ها ساخته است قسمت‌های تاریخی آن است. این کتاب اتفاقات قرن ۱۸ام ایده‌آل گرایی‌ها،روشنفکری‌ها و عقاید خوش‌بینانه را به خوبی به تصویر کشیده است. این اتوبیوگرافی حاوی ۴ بخش است و واقعاً ارزش خواندن دارد!

۲. راه طولانی به سوی آزادی نوشته نلسون ماندلا

اتوبیوگرافی نلسون ماندلا تمام چیزهایی که می‌خواهید راجع به این نرهبر افسانه‌ای بدانید را برایتان آشکار می‌کند. این کتاب از دوران کودکی وی شروع شده در مورد بزرگ‌شدنش به عنوان یک آتش‌نشان حرف زده و ۲۷ سال زندانی بودن و درنهایت نقش اساسی‌اش در ساختن آفریقای جنوبی آزاد را به تصویر کشیده است.

همچنین به طور عمیقی مبارزات ضدآپارتاید ماندلا برای آفریقای جنوبی را نشان می‌دهد به عبارت ساده‌تر این کتاب راه طولانی ماندلا به سوی آزادی است!

۳. داستان آزمایش‌های من با حقیقت توسط مهاتما گاندی

اتوبیوگرافی مهاتما گاندی کتابی است که به زبان ساده جنبه‌های اخلاقی و معنوی زندگی گاندی این رهبر استثنائی رابه تصویر می‌کشد. این کتاب اتفاقات تاریخی که در طی چهل سال زندگی وی در هند پیش‌آمده را نشان می‌دهد. این کتاب حاوی تمام جزئیات زندگی گاندی شامل اتفاقات تاریخی و سیاسی و دیدگاه فلسفی‌اش به زندگی می‌باشد. یکی از بهترین کتاب‌ها که به هیچ عنوان نباید از دست برود!

۴. خاطرات یک دختر جوان نوشته شده توسط آنه فرانک

این اتوبیوگرافی ساختاری کاملاً متفاوت با آنچه که از یک اتوبیوگرافی انتظار دارید دارد. آنه فرانک یک دختر یهودی بود که به همراه خانواده و تعدادی از دوستانش در طول جنگ جهانی دوم در یک پناهگاه مخفی شده بودند. این قطعه به زیبایی تمام هرآنچه که یک دختر ۱۳ ساله می‌تواند تجربه کند را نشان داده است: آگاهی های معمول دخترانه، دوستی هایش با دختران دیگر، احساساتش نسبت به پسران و اجراهای آکادمیک او

همچنین در این کتاب درمورد زندگی مخفیانه وی در طول دوران جنگ به همراه تمام احساساتی که تجربه کرده است،تفکراتش در مورد عقاید انسان‌های دیگر و تنهایی‌هایش سخن به مان آورده شده. خاطرات وی بعد از تولد ۱۵ سالگی‌اش کاملاً خلاصه شده است.

۵. chronicles نوشته شده توسط باب دیلن

باب دیلن نیازی به معرفی ندارد! جلد یک این کتاب شامل سه فصل است. در اینجا او راجع به زندگی‌اش در نیویورک در سال ۱۹۶۱ حرف زده است تجربیاتش هنگام ضبط اولین آلبومش و تقدیم دوتا از آلبومهایش.

این کتاب چیزی است که تمام علاقمندان به موسیقی ان‌را جذاب خواهند یافت مخصوصاً کسانی که از طرفداران پروپاقرص او هستند. با توجه به فروش بی سابقه جلد یک او در حال برنامه ریزی برای نوشتن دو جلد دیگر است.

۶. من می‌دانم چرا پرنده در قفس می‌خواند نوشته شده توسط مایا آنجلو

این اتوبیوگرافی یکی از هفت اتوبیوگرافی نوشته شده توسط مایا آنجلو است اما این کتاب است که برای وی مشهورشدن را به دنبال خود ؟آورده است. این کتاب در مورد سفرهای پرشور یک آمریکایی سیاه‌پوست تلاشگر که در اوج جوانی و ۱۷ سالگی خاطرات بسیار تلخی تجربه کرده است سخن می‌گوید.

این کتاب با جدایی پدر و مادر وی از هم دیگر شروع شده و در ادامه در مورد اتفاقات بدی که توسط ناپدری خود برایش می‌افتد و چگونگی کنار آمدن او با این دردها حرف می‌زند. این قطعه زیبای ادبی در مورد سختی‌های زندگی و نژادپرستی‌های عجیبی که در آن دوران علیه سیاه‌پوست‌ها وجود داشت حرف میزند.

۷. اتوبیوگرافی مالکوم ایکس نوشته شده توسط مالکوم ایکس

این کتاب خاص در مورد سبک زندگی‌های قرن بیستم در آمریکا سخن می‌گوید. او در این تاب از فقر دوران کودکی‌اش، زندگی مجرمانه دوره نوجوانی و در نهایت نقش مهمش در رهبری را بازگو می‌کند.

چیزی که خواننده‌های این کتاب به عنوان اصلی‌ترین نکته کتاب معرفی می‌کنند تاثیر روی آوردن مالکوم ایکس به اسلام بر روی زندگی او است. به همین خاطر یک کتاب کلاسیک معنوی خوانده می‌شود.

۸. آگاتا کریستی نوشته شده توسط آگاتا کریستی

این اتوبیوگرافی بازگوکردن یکی از بزرگترین رازهای تاریخ یعنی خود آگاتاکریستی را عهده دار شده است. در این کتاب آگاتا کریستی راجع به زندگی شاد و خوشحالش در دوره کودکی رابطه گرم او با مادرش،اتفاقات تلخی که برایش می‌افتد،مرگ مادر و خیانت همشراول،ازدواج با مرد دیگر و مهم‌تر از همه در مورد کارهایش حرف‌می‌زند.

۹. open نوشته توسط آندره آغاسی

این کتاب در مورد زندگی مردی که در اوایل ۱۹۹۰ و اواسط ۲۰۰۰ زندگی‌اش را در زمین تنیس گذرانده صحبت می‌کند.این مرد شماره یک در مورد سبک زندگی خود و اعتراف به سختی‌هایی که کشیده، عشق اولش و تنفرش از بازی سخن می‌گوید. این کتاب خاطرات دارای متنی با طنز تلخ بوده و یکی از پرفروش‌ترین ها در زمان خود است.

۱۰. on writing توسط استیون کینگ

این خاطرات به طور فوق‌العاده ای نوشته شده و برخلاف سایر کتاب‌های کینگ اثری از ژانر وحشت در آن نیست! بعد از خواندن این کتاب شما در مورد زندگی شخصی کینگ، تجارب و چالش‌هایش در دوره قبل از معروفیت و بعد از معروفیت و آنچه که او را به یک نویسنده موفق در ژانر وحشت تبدیل کرده است را خواهید فهمید. این کتاب دارای سبک طنز بوده و هر بخض از سه بخض به همان اندازه خوب و جذاب است.

۱۱. A moveable feast توسط ارنست همینگوی

این کتاب داستان یک معصومیت از دست رفته است. این کتاب در مورد رویدادهای زندگی نویسنده، طریقه نویسنده شدنش علایقش و دیدگاهش به اشیا را به تصویر کشیده است. با اینکه حوادث بازگو شده پراکنده‌اند اما با این حال هنوزهم کتاب جالبی است.

۱۲. اتوبیوگرافی مارک تواین نوشته شده توسط مارک تواین

در جلد یک از این کتاب ما زندگی رنگارنگ این نویسنده را میبینیم. این کتاب یک کتاب کلاسیک بوده و تمامی عناصر از جمله سبک،دامنه،تخیل،خنده و تراژدی همه آن را ثابت می‌کند. همچنین تمام نقش‌هایی که او در زندگی به عنوان یک مرد خانواده،یک نویسنده،یک فرزند،یک برادر و یک دوست داشته است را نیز نشان می‌دهد.

۱۳. من اوزی هستم نوشته اوزی اوسبورن

صدای سبت سیاه ممکن است شهرت خوبی نداشته باشد، اما در پایان روز، او نیز یک انسان است. و این دقیقا همان چیزی است که او در اینجا به ما می گوید. چیزهای زیادی برای یادگیری از تجربیات این مرد وجود دارد. این یک کتاب است که باجزئیات و در قالب طنز نوشته شده است.

۱۴. نبرد من نوشته آدولف هیتلر

برای درک هیتلر، شما باید این زندگینامه را بخوانید. اگر شما شروع به خواندن این کتاب کنید، قادر خواهید بود که “طرف دیگر” این قاتل ستمگر را بشناسید. مین کپف یک عبارت آلمانی است که به معنی نبرد من است. این کتاب دوران کودکی، آرزوهای اولیه، درگیری با پدرش، ظهور او در سیاست و نفرت او از یهودیان را نشان می‌دهد. این لفظ به صورت رک و پوست کنده است.

۱۵. رویاهای پدرم باراک اوباما

این نسخه راجع به مبارزات، روابط بین خانواده ها، نژادپرستی ها و مسائل مربوط به عشق قدرتمند ترین مرد جهان در جهان است. سبک نوشتن اوباما کلاس منحصر به فرد خود را دارد ، زیرا در نوشتن این کتاب او بر تجارب شخصی خود در روابط نژادی در ایالات متحده آمریکا تکیه کرده است.
دانشی که از خواندن یک زندگینامه به دست می آید بیشتر از خواندن چند رمان است. خوانندگان می توانند به شخصیت ها متصل شوند و تاریخ را از تجربه دست اول تجربه کنند. علاوه بر این، چرا از افرادی که موفق به پ پیشرفت شده اند یاد نمی گیرید؟

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید