انتشار این مقاله


نوشیدن الکل تاثیرات منفی بر سلامت دهان و دندان دارد

طبق تحقیقات جدید صورت‌گرفته نوشیدن الکل می تواند بر میکروبیوم دهانی موجود در دهان شما تاثیر بگذارد. در این تحقیق دریافت شد که نوشیدن الکل به‌ویژه به مقدار زیاد اثر نامطلوبی بر تعادل میکروب‌های دهانی دارد. مشاهده شده است که تعداد باکتری‌های مضر دهانی مانند: اکتینومایسس، باکتریودال‌ها و نیسریا در افرادی که به طور مرتب […]

طبق تحقیقات جدید صورت‌گرفته نوشیدن الکل می تواند بر میکروبیوم دهانی موجود در دهان شما تاثیر بگذارد. در این تحقیق دریافت شد که نوشیدن الکل به‌ویژه به مقدار زیاد اثر نامطلوبی بر تعادل میکروب‌های دهانی دارد.

مشاهده شده است که تعداد باکتری‌های مضر دهانی مانند: اکتینومایسس، باکتریودال‌ها و نیسریا در افرادی که به طور مرتب الکل مصرف می‌کردند بسیار بیشتر بود. جیونه یون، پروفسور و اپیدمیولوژیست دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک، گفت:

ما می‌دانیم که مصرف الکل یک عامل اصلی برای ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها است. و آنچه ما در این مطالعه دریافتیم یک علت علمی دیگر و توجیهی جدید برای پرهیز از مصرف الکل زیاد است. بنابراین برای برقراری تعادل میان باکتری‌های خوب و بد دهانی باید از نوشیدن زیاد الکل خودداری کنیم.

مصرف الکل

ارتباط بین سلامت دهان و الکل قبلا توسط London Tooth Wear Centre برجسته شده بود که خطرات دندانی را به دلیل مصرف الکل برجسته می‌ساخت.

این مؤسسه گفته بود که بیماران باید بدانند که مشروبات الکلی اسیدی هستند و بنابراین بسیار فرساینده به شمار می‌آیند، مخصوصاً زمانی‌که به طور مرتب در مقیاس‌های بزرگتر و در یک بازه زمانی طولانی مصرف می‌شوند.

همچنین از طرف دیگر مصرف زیاد الکل می‌تواند موجب استفراغ شود که به نوبه خود آن‌هم سبب آسیب رسیدن به به دندان‌ها می‌شود؛ چراکه ماده غذایی نیمه هضم شده حین عبور از معده حالت اسیدی پبدا کرده که نتیجتاً همان حالت فرسایشی را بر روی دندان‌ها خواهد داشت.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید