انتشار این مقاله


کودکان افسرده ۶ برابر بیشتر دچار مشکلات مهارتی می‌شوند

انجمن اضطراب و افسردگی آمریكا گزارش می دهد كه ۲ تا ۳ درصد كودكان افسرده سنین ۶ تا ۱۲ ساله ممكن است افسردگی شدیدی داشته باشند.

انجمن اضطراب و افسردگی آمریكا گزارش می دهد كه ۲ تا ۳ درصد کودکان افسرده سنین ۶ تا ۱۲ ساله ممكن است افسردگی شدیدی داشته باشند.
محققان دانشگاه میسوری اکنون متوجه شده اند که کودکان دارای علائم خفیف تا شدید افسردگی در کلاس های دوم و سوم شش برابر بیشتر دچار مشکلات مهارتی از جمله مشکلات در مهارت های اجتماعی یا دانشگاهی، نسبت به کودکان بدون علائم هستند. والدین و معلمان نیز در تشخیص افسردگی در کودکان دچار مشکل بودند. Keith Hermanمی‌گوید:

هنگامی که از معلمان و والدین بخواهید سطح افسردگی کودک را ارزیابی کنند معمولاً تنها در حدود ۵-۱۰ درصد آنها در تشخیص میزان افسردگی توافق نظر دارند ونظراتشان با هم هم‌پوشانی دارد. به عنوان مثال، معلم ممکن است گزارش دهد که یک کودک از لحاظ دوستیابی دچار مشکل است، اما والدین ممکن است این مسئله را در خانه متوجه نشود، بعضی از مردم قسمتهای مشابه این نظرات را به عنوان نقطه مثبت و قسمتهای مخالف این نظرات را به عنوان نقطه منفی تحقیق می‌دیدند اما در حقیقت ما باید این واقعیت را در نظر داشته باشیم که والدین یا معلم هر کدام تنها جنبه‌ای از جوانب مختلف رفتار و سلامت روان کودک را درک می‌کنند.


بیشتر بخوانید: نوع کاملاً جدیدی از ضد افسردگی برای درمان افسردگی پس از زایمان


A father comforts his upset little girl, he hugs her tightly. The little girl looks upset and tired.

Herman و پروفسور Reinke حدود ۶۴۳ کودک محصل دوره ابتدایی را مورد بررسی قرار دادند تا ببینند چگونه می‌توان از الگوهای رفتاری دانش آموزان و گزارشات والدین و معلمان می‌توان به یک تصویر جامع و کلی از سلامت روان کودک دست یافت.آنها دریافتند که علیرغم اینکه حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان در معرض افسردگی شدید بودند هیچکدام از والدین و مربیانشان متوجه این امر نشده بودند.


بیشتر بخوانید: ضرورت آشنایی کودکان با افسردگی


با این حال، معلمان و والدین در شناسایی علائم دیگری که ممکن است خطر دراز مدت برای افسردگی را پیش بینی کنند، مانند مشکلات اجتماعی، بی توجهی و کمبود مهارت‌های اجتماعی، مهارت بیشتری دارند و این از نظر دکتر hermanاهمیت بالایی داشت چرا که در واقع کودکان افسرده هستند که به میزان ۶ برابر بیشتر در معرض نقص‌های مهارتی هستند.یک استاندارد طلایی برای شناسایی کودکانی که بعد ها می‌توانند در معرض افسردگی باشند این است که در مورد احساس افسردگی از خود کودک سوال کنید. با این‌حال اگر یک کودک نمی‌گوید که احساس افسردگی می‌کند بعضی از رفتارهای بیرونی او سرنخ‌هایی برای تایید سلامت روان او می‌باشد. برای والدین و معلمان کودک دریافتن این سرنخ‌ها بسیار مهم است تا از همان ابتدا جلوی بروز افسردگی‌های شدید دوره بزرگسالی را بگیرند.
هرمان می گوید متخصصان بهداشت روانی می توانند با معلمان و والدین برای شناسایی علایم افسردگی در سنین پایین با استفاده از گزارش خود کودکان در برگه‌های ارزیابی سلامت روان، همکاری کنند.در کنار این تحقیق چگونگی استفاده از داده های پنهان و تاثیر گذار برای درک الگوهای اطلاع رسانی از علائم کودکان افسرده ، “در نشریه روانشناسی مدارس منتشر شده است.

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید