انتشار این مقاله


برای اولین بار در جهان: مرد هنگ کنگی که به بیماری موش صحرایی مبتلا شده است

بر طبق تحقیقات جدیدِ یکی از دانشگاه‌های برجسته، یک مرد هنگ کنگی، اولین انسان در جهان است که به نسخه‌ی موشی ویروس هپاتیت E مبتلا شده‌است.

بر طبق تحقیقات جدیدِ یکی از دانشگاه‌های برجسته، یک مرد هنگ کنگی، اولین انسان در جهان است که به نسخه‌ی موشی ویروس هپاتیت E مبتلا شده‌است.

دانشگاه هنگ کنگ گفت:

قبلا هیچ مدرکی مبنی بر این‌که بیماری می‌تواند از موش‌ها به انسان‌ها برسد، وجود نداشت. این دانشگاه اعلام کرد که این یافته، اهمیت اساسی در بهداشت عمومی دارد.

این دانشگاه افزود:

قطعا این مطالعه برای اولین بار در جهان ثابت می‌کند که ویروس هپاتیت E موش می‌تواند انسان را آلوده کند و باعث عفونت بالینی شود.

ویروس هپاتیت E موشی، گذشته‌ی مرتبطی با انواع ویروس هپاتیت E انسانی داشته‌است.

این بیماری در یک مرد ۵۶ ساله مشاهده شد که در پی پیوند کبدی، به طور مداوم آزمایش‌های عملکرد کبدی غیرطبیعی را انجام داد.

محققان با توجه به جزئیاتِ یافته‌های منتشر شده در South China Morning Post، می‌گویند، ممکن است او از طریق مصرف مواد غذایی آلوده به مدفوع موش، به این بیماری مبتلا شده‌است.


مقاله مرتبط: گامی به سوی تشخیص زودهنگام هپاتیت

قرار گرفتن در معرض امواج رادیوفرکانسی (RFR) با فعالیت تومور در موش‌های صحرایی نر ارتباط دارد


این مرد در یک ملک مسکونی زندگی می‌کرد و خارج از خانه‌اش نشانه‌های آلودگی با موش وجود داشت. SCMP افزود که او پس از تحت درمان بودن به خاطر ویروس، اکنون در حال بهبود است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، نسخه انسانی هپاتیت E، بیماری کبدی است که در هر سال ۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این بیماری معمولا از طریق آب آشامیدنی آلوده منتشر می‌شود. علائم آن، تب، استفراغ و زردی، و در موارد نادر نارسایی کبدی می‌باشد.
مشکلات جوندگان در هنگ کنگ در ماه‌های اخیر به دلیل طغیان مداوم آب و هوای گرم و مرطوب افزایش یافته‌است.

هنگ کنگ در گذشته به خاطر شیوع بیماری‌ها، به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.
در سال ۲۰۰۳، تقریبا ۳۰۰ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی شدید (SARS)، جان خود را از دست دادند.

 طاعون خیارکی که حامل آن، موش‌ها هستند، در اواخر قرن نوزدهم در سرزمین چین و هنگ کنگ به سرعت گسترش یافت و باعث مرگ هزاران نفر شد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید