انتشار این مقاله


تلاش برای کمک دندانپزشکی به افراد دچار مشکلات روانی

محققان دانشگاه استرالیای غربی معتقدند که برای کمک به بهبود کیفیت مراقبتهای بهداشتی دندانپزشکی برای افرادی که تحت تأثیر مشکلات سلامت روانی هستند، باید بیشتر تلاش کرد. پروفسور Linda Slack-Smith از دانشگاه دندانپزشکی UWA می‌گوید: شواهد نشان می‌دهد افرادی که تحت تاثیر مشکلات سلامت روان قرار دارند، نتایج بدنی و بهداشتی ضعیفی داشتند، این گروه […]

محققان دانشگاه استرالیای غربی معتقدند که برای کمک به بهبود کیفیت مراقبتهای بهداشتی دندانپزشکی برای افرادی که تحت تأثیر مشکلات سلامت روانی هستند، باید بیشتر تلاش کرد.
پروفسور Linda Slack-Smith از دانشگاه دندانپزشکی UWA می‌گوید: شواهد نشان می‌دهد افرادی که تحت تاثیر مشکلات سلامت روان قرار دارند، نتایج بدنی و بهداشتی ضعیفی داشتند، این گروه می‌خواستند در مورد چالش های کلیدی و اینکه چگونه متخصصان دندانپزشکی می توانند از بیماران بهتر حمایت کنند، بیشتر بدانند.

تحقیقات

محققان ۱۶ مصاحبه با متخصصین دندانپزشکی انجام دادند.
پروفسور Slack-Smith گفت: “افراد مبتلا به بیماری های روانی با چالش‌های زیادی روبرو هستند و ما می‌دانیم که دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی دندان پزشکی با کیفیت خوب یکی از آنهاست.”
با این حال، از طریق این مطالعه، ما می‌خواستیم بیشتر در زمینه مسائل کلیدی و بینش ها درباره آنچه که می توان برای حل این مسئله انجام داد، صحبت کنیم، به طور مستقیم با افرادی که در زمینه مراقبت های بهداشتی دندانپزشکی هستند، به طور منظم این مسائل را بررسی و مقابله می کنند. ”

پروفسور اسلاک گفت : متخصصان دندان نشان دادند که موانع زیادی برای درمان افراد با شرایط سلامت روانی وجود دارد، از جمله درمان بیماری‌هایی که پیشرفته شده‌اند و به دلیل ظرفیت محدود برخی افراد برای اداره مراقبت از خود و یک سیستم ایمنی بیش از حد تحت فشار.
او گفت: ” سیستم بهداشت عمومی بسیار پیچیده است و سیستم بهداشت خصوصی که بیش از ۸۵ درصد از دندانپزشکان را به کار می‌گیرد همیشه گزینه‌ای برای افراد دارای منابع محدود نیست.

هزینه‌های دسترسی به خدمات بهداشت و درمان می‌تواند برای بزرگسالان محروم از نظر اجتماعی که متکی بر بهداشت عمومی است ، بازدارنده باشد ، و اغلب هزینه زیادی را متحمل خواهدشد، که معمولا تا زمانی که نیازهای درمانی محقق نشود ، نامعین است. لیست انتظار طولانی نیز وجود دارد .”
“شرکت کنندگان در مورد چالش های یک سیستم صحبت کردند که در آن افراد آسیب پذیر، اغلب با سواد ناقص، باید فرم های مربوط به واجد شرایط بودن را تکمیل کنند و اغلب آنها را در سال بعد دوباره تکمیل کنند.”

نتیجه گیری

” اگر افراد بیشتری با شرایط سلامت روانی دسترسی به خدمات دندان‌پزشکی داشته باشند ، شواهد ما حاکی از آن است که انعطاف‌پذیری بیشتری در نحوه ارائه خدمات و هم‌کاری بیشتر بین متخصصان بهداشت روانی و دندان‌پزشکی نیاز است تا سلامت دهانی به مراقبت‌های بهداشتی اولیه تبدیل شود.
” با این حال ، واضح است که ما باید از متخصصان دندان‌پزشکی که با این بیماران رفتار می‌کنند حمایت کنیم و سیستم‌هایی را فراهم کنیم که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بهترین مراقبت ممکن را ارائه دهند .”

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید