انتشار این مقاله


آیا می‌توانید معمای پل را حل کنید؟

تا به حال اسم معمای پل را شنیده اید؟ باید بهترین زمان ممکن را پیدا کنید تا از پل عبور کنید و جان خود را نجات دهید.

اسم معمای پل را شنیده اید؟ در اینجا شرح معما و راهی برای آن آورده ایم.

معمای پل

کارآموزی در کوهی دورافتاده ممکن است بهترین ایده‌ نباشد.

اگر دکمه‌ی ورودی اینجا را بزنید که روی آن علامت اسکلت است، این هم بهترین ایده نیست!

ولی الآن وقت غرزدن نیست. زیرا باید از دست این زامبی ها فرار کنید. همراه شما مسئول تاسیسات، دستیار آزمایشگاه و پروفسور پیر هستند.

فقط از یک راه می‌توانید فرار کنید. باید از پُل چوبی قدیمی عبور کنید و به آن سمت بروید.

شما می‌توانید در ۱ دقیقه از پل عبور کنید. دستیار آزمایشگاه در ۲ دقیقه. مسئول تدارکات کمی آهسته‌تر است و در ۵ دقیقه می‌گذرد. در نهایت پروفسور ۱۰ دقیقه زمان می‌خواهد تا از پل بگذرد.

باتوجه به محاسبات پروفسور زامبی‌ها در ۱۷ دقیقه به شما می‌رسند. پس فقط به همین مقدار زمان دارید تا همه را از پل عبور دهید. و در نهایت باید بندهای پل را ببُرید. متاسفانه پل می‌تواند فقط ۲ نفر را به طور همزمان تحمل کند.

آیا می‌توانید راهی پیدا کنید که همه به موقع فرار کنند؟

یادتان باشد بیشتر از ۲ نفر نمی‌توانند باهم از پل عبور کنند. هر کسی که عبور می‌کند باید همراه با فانوس باشد. یا خودش فانوس را بگیرد، یا نفر همراهش. همه باید به سلامت از پل عبور کنند قبل از این‌که زامبی‌ها برسند. نمی‌شود زامبی‌ها به روی پل بیایند وقتی که هنوز کسی روی آن است.

یادتان باشد نمی‌توانید هیچ حُقه‌ای بزنید! نمی‌توانید از بندها آویزان شوید. نمی‌شود از آب دریاچه به عنوان عبور استفاده کنید. و یا با زامبی‌‌ها دوست شوید.

خودتان به این مساله فکر کنید…

راهکار این است:

زمان هدررفته را به حداقل برسانید.

بگذارید دو نفر آهسته‌تر با هم عبور کنند.  برای اینکه نیاز دارید دو بار فانوس را برگردانید باید این کار را به سریع‌ترین آدم‌ها بسپارید.

پس شما و دستیار آزمایشگاه با هم از پل عبور کنید. باید کمی آرام بروید تا او به شما برسد. بعد از ۲ دقیقه هر دوی شما از پل عبور کرده‌اید. شما به عنوان سریع‌ترین فرد با فانوس برمی‌گردید. تا الآن فقط ۳ دقیقه زمان از دست داده‌اید. بسیار عالی! حالا سخت‌ترین بخش فرامی‌رسد. پروفسور و مسئول تدارکات فانوس را می‌گیرند تا با هم از پل عبور کنند. این کار ۱۰ دقیقه زمان از آن‌‌ها می‌گیرد. چون مسئول تدارکات باید آهسته‌تر راه برود تا پروفسور به پای او برسد.

وقتی که آن‌ها به آن طرف پل می‌رسند فقط ۴ دقیقه زمان برای‌تان باقی مانده‌است. اما یادتان باشد دستیار آزمایشگاه آن طرف پل کنارشان است و او دومین نفر سریع گروه است. پس او فانوس را می‌گیرد و به سمت شما می‌دود.

حال فقط ۲ دقیقه زمان باقی مانده‌‌‌‌است.

شما هر دو به آن سمت پل می‌روید. درست وقتی که به آن سمت پل می‌رسید ۱۷ دقیقه‌ی شما تمام شده‌‌است. بندها را می‌برید و پل پشت سر خود را خراب می‌کنید! و نجات پیدا می‌کنید.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید