انتشار این مقاله


دو میلیون پوند فرآورده‌ی مرغی آماده در آمریکا جمع‌آوری شدند!

صحبت از پس‌گرفتن حدود دو میلیون پوند فرآورده‌ی مرغیِ آماده توسط کارخانه‌های تولید کننده است؛ چراکه گوشتِ آن‌ها ممکن است به اندازه‌ی کافی پخته نشده‌باشد. اما چه نوع باکتری‌هایی ممکن است در این فرآورده‌های خوب‌پخته‌نشده در کمینِ سلامت ما باشند‌؟ در تاریخ چهار دسامبر، شرکت تولید محصولات غذاییِ National Steak & Poultry بیش از ۱,۹ […]

صحبت از پس‌گرفتن حدود دو میلیون پوند فرآورده‌ی مرغیِ آماده توسط کارخانه‌های تولید کننده است؛ چراکه گوشتِ آن‌ها ممکن است به اندازه‌ی کافی پخته نشده‌باشد.
اما چه نوع باکتری‌هایی ممکن است در این فرآورده‌های خوب‌پخته‌نشده در کمینِ سلامت ما باشند‌؟

در تاریخ چهار دسامبر، شرکت تولید محصولات غذاییِ National Steak & Poultry بیش از ۱,۹ میلیون پوند از فرآورده‌هایی را که از تاریخ بیستم اگوست ۲۰۱۶ تا سی‌ام نوامبر تولید شده بودند را طبق مصوبه‌ی دپارتمان کشاورزی آمریکا جمع‌آوری کرد!

این فرآورده‌ها به رستوران‌ها و فست فودهای زنجیره‌ای درسراسر کشور فرستاده شده‌بودند؛ هم‌چنین بخشی از آن‌ها مستقیماً در حراج عمومیِ ماهانه‌ی کمپانی به مشتریان فروخته شده‌بودند.
طبق اظهارات USDA این احتمال وجود‌داشت که محصولاتِ جمع‌آوری‌شده به‌خوبی پخته نشده باشند و به همین دلیل این پتانسیل را داشتند که حاوی باکتری‌های بیماری‌زا باشند.
دکتر بنجامین چپمن – استاد و متخصصِ سلامتِ تغذیه در دانشگاه ایالت کارولینای شمالی – تصریح کرد :

باکتری‌های بیماری‌زایی که معمولا مرتبط با مرغ نپخته هستند شامل مواردی چون سالمونلا و کمپیلوباکتر می‌باشند.
آن‌ها تقریبا از عوامل بیماری‌زای شایعی هستند که از مواد غذایی ناشی می‌شوند اما اگر مصرف شوند می‌توانند به نتایج کاملا خطرناکی ختم شوند.

بر طبق داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، هر دو باکتری می‌توانند اسهال، حالت تهوع و استفراغ و در موارد نادر عفونت‌هایی را باعث شوند که به مشکلاتِ مرتبط با سلامتِ بلندمدتی همچون آرتریت ها ختم می‌شوند.

باکتریِ دیگری که ممکن است مرغ نپخته را آلوده کرده باشد لیستریاست، که می‌تواند در دماهای پایینی همچون دمای یخچال رشد کند. لازم به ذکر است که غذاهای آماده‌ی گوشتی معمولاً به شکل یخچالی فروخته می‌شوند.

پختنِ هر فرآورده‌ی گوشتی با دمای مناسب می‌تواند باکتری‌های مضر را نابود کند اما غذاهای آماده از آن‌جایی‌که مصرف کنندگان معمولا آن‌ها را نمی‌پزند و به‌صورت خام استفاده می‌کنند خطرآفرین هستند.
چپمن اضافه می‌کند :

اگر به من گفته شود که نیازی به پختنِ آن نیست کمتر تمایل خواهم داشت که آن را در دمای ۱۶۵ درجه‌ی فارنهایت بپزم. (در این دماست که باکتری‌ها کشته می‌شوند) زیرا این محصولات به گونه‌ای به بازار عرضه می‌شوند که این تصور ایجاد می‌شود که نیازی به پختنِ آن‌ها نیست.

با این حال طبق اظهارات USDA تا به حال هیچ گزارشی از مشکلاتِ سلامتیِ مرتبط با محصولاتِ جمع آوری شده نبوده است.

لازم به ذکر است افراد‌ی‌ که این محصولات را خریداری کرده بودند نباید آن‌ها را مصرف می‌کردند و در عوض یا باید آن‌ها را دور می‌ریختند و یا به مکان‌هایی که این محصولات را فروخته بودند پس می‌دادند.

درسا سامانی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید