انتشار این مقاله


از کشتی یونانی تا اسکله تفریحی کیش و بوستان آهوان کیش در جاذبه های کیش

این شهر باستانی عجاب انگیز حریره در حدود هشتصد سال قدمت دارد و بخشی از توابع شهرستان بندرلنگه محسوب می گردد .

شهر باستانی حریره

این شهر باستانی عجاب انگیز حریره در حدود هشتصد سال قدمت دارد و بخشی از توابع شهرستان بندرلنگه محسوب می گردد . در این محدود یکصد و بیست هکتاری آثار تاریخی منحصر بفردی مربوط به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی به چشم  می خورد . که آثاری نظیر مسجد، قنات‌ ، حمام و خانه اعیانی در نتیجه جستجوهای متعدد و پیاپی باستان‌شناسان کشف‌ گردیده است.

برای دیدن این همه شگفتی می باشد از میدان المپیک به سمت میدان حریره و در نهایت وارد منطقه  شهر باستانی حریره شوید .

کشتی یونانی

کشتی به گل نشسته در سواحل این جزیره به یکی از پر طرفدار ترین جاذبه‌های دیدنی در کیش، تبدیل شده است. کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی این ساحل به گل نشست و با وزنی در حدود  هفت هزار تن هیچ کمکی برای بیرون کشیدن اش موثر واقع نشد و از آن به بعد بعنوان یادگاری در این ساحل به جا ماند و روزانه گردشگران بسیاری برای تماشای منظره زیبای آن به خصوص به هنگام غروب خورشید و برای ثبت عکسهای زیبا و ماندگار به این منطقه می آیند.  گفتنی است روستای زیبای باغو نیز در همین نزدیکی واقع شده و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و ضمن دیدن این مناظر از روستای باغو نیز

دیدن نمایید .

جزیره هندورابی

 این جزیره بسیار زیبا با سواحل بکر و دست نخورده در میان دو جزیره کیش و لاوان واقع شده که مکان ایده آلی برای گشت و گذار و همچنین شنا و غواصی است. مساحت این جزیره در حدود بیست و سه کیلومتر است و در این منطقه گونه‌های  کمیاب و متنوع از آبزیان به چشم می خورد .

اسکله تفریحی کیش

تور کیش و اسکله تفریحی مکان مناسبی برای گشت و گذار در کنار ساحل و لذت از مناظر زیبای دریاست . این اسکله با داشتن عرشه‌ ای چوبی و طولی نزدیک به چهارصد و سی متر تا دل دریا کشیده شده است ، و به مکانی ایده آل برای عکاسی، تفریحات آبی و قدم زدن و شنا در آب زلال دریا تبدیل شده است . همچنین امکانات دیگری نظیر سینما چهار بعدی، بولینگ مریم و کافه ها و رستوران‌های متنوع در نزدیکی همین اسکله واقع شده اند.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

به گزارش سفر باتو ، حین بازدید از این شهر شگفت انگیز در حدود شانزده متر درون سطح زمین خواهید رفت که در حدود هزار سال قدمت دارد . با تماشای معماری این منطقه با تاریخ و فرهنگ پیشینیان و میزان سواد و دانش آنها آشنا خواهید شد . در این منطقه باستانی قناتی برای تامین و نگهداشت آب مورد نیاز ساکنین آن حفر شده که خود دارای جذابیت های متعدد است .  همچنین شهر کاریز دارای حمام‌های سنتی و باستانی است که توسط هنرمندان ایرانی حفاری‌شده‌اند.

بوستان آهوان کیش

اگراز علاقمندان به حیات‌وحش هستید و از گشت و گذار در طبیعت لذت می برید بوستان آهوان مکانی ایده آل برای شما خواهد بود . در این بوستان، با حیوانات متعددی مانند آهو، گوزن، شیر، شغال، میمون و …  روبرو خواهید شد که بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده خواهد بود علاوه بر این تماشای دسته های آهو در حال دویدن که در این منطقه آزادانه زندگی می کنند بسیار خاطره انگیز است .

شهربازی کیش

اگر در این جزیره به دنبال هیجان بیشتری هستید و از سپری نمودن روزی مفرح در کنار خانواده لذت می برید شهربازی کیش مکانی سرگرم کننده و شاد خواهد بود. در این جزیره دو شهر بازی به نامهای شهر بازی هایلند کیش و شهربازی کیش وجود دارد که هر کدام دارای جذابیت خاص خود هستند . شهر بازی کیش دارای مساحتی در حدود سه هکتار است و دارای بازیهای متنوعی نظیر رولرکاستر هوایی و آبی، سورتمه، قطار لاستیکی، سفینه و… است .

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ مکانی زیبا و وسیع برای گذران اوقاتی دل انگیز است . در این پارک امکانات رفاهی متنوع نظیر پیست اسکیت ، پینگ‌پنگ، مسیر دوچرخه سواری و مسیرهای مخصوص پیاده‌روی وجود دارد که در کنار مناظر زیبای ساحلی به مکانی ایده آل و پر طرفدار تبدیل شده است . این پارک فاصله کمی با هتل سیمرغ ، دلفیناریوم و هتل مارینا دارد . 

پارک شهر

پارک شهر با محیطی زیبا و دل انگیز بهترین مکان برای گذران  شبی رویایی است . در این پارک امکانات متنوعی همچون سینما گیم، تجربه پرواز با بازی های شبیه‌ سازی ‌شده، کلبه وحشت، اسکیپ روم و… فراهم آمده و در کنار آن در طراحی و ساخت  فضای سبز این پارک از گونه‌های نایاب گیاهی استفاده‌ شده است.

همچنین این مکان دارای دریاچه مصنوعی است که امکان تجربه قایق‌سواری را به شما خواهد داد 

 دوچرخه سواری در جاده ساحلی کیش دوچرخه سواری در این جزیره بعلت وجود مسیر خاص دوچرخه سواری بسیار لذت بخش خواهد بود زیرا در طول آن شما به هیچ نوع وسیله نقلیه ای برخورد نخواهید نمود و همچنین برای لذت از این ورزش مفرح نیاز به حمل دوچرخه ندارید . در کنار ورودی این مجموعه کیوسک های اجاره دوچرخه و سه چرخه و همچنین اسکوتر وجود دارد که با پرداخت مبلغی نه چندان زیاد میتوانید از لذت دوچرخه سواری در این فضا بهره مند شوید.  

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید