انتشار این مقاله


طبیعت گردی در ایران را تجربه کنید

کشور زیبای ایران با طبیعتی شگفت انگیز و چهار فصل دیدنی دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است . به طرز حیرت آوری تمامی خاک این سرزمین دارای آب و هوایی متضاد است از کوههای پوشیده از برف البرز و زاگرس گرفته تا دامنه های پر از گل و صحراها و دشتهای بیابانی با آفتاب داغ […]

کشور زیبای ایران با طبیعتی شگفت انگیز و چهار فصل دیدنی دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است . به طرز حیرت آوری تمامی خاک این سرزمین دارای آب و هوایی متضاد است از کوههای پوشیده از برف البرز و زاگرس گرفته تا دامنه های پر از گل و صحراها و دشتهای بیابانی با آفتاب داغ همه و همه ارزش بازدید هزار باره را دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از دیدنی های منحصر بفرد ایران را به شما معرفی کنیم تا قبل از شروع طبیعت گردی مکان مورد علاقه و هم راستا با سلیقه تان را انتخاب نمائید . پس با ما همراه باشید :

۱- باداب سورت

این منطقه در تور طبیعت گردی یکی از خارق العاده ترین مناطق دیدنی ایران است که دارای چشمه‌ هایی جوشان است و رنگارنگ بودن خاک این منطقه باعث شگفتی بیشتر آن گردیده است . آب این چشمه ها رنگی بوده و آب آن از میان کوهستانها جاری گردیده  و بر روی مسیری پلکانی تا به پایین سرازیر می گردد. برای تماشای این مناظر زیبا می باید به روستایی ارست  در استان مازندران سفر کنید  .  در منطقه باداب سورت چندین چشمه با آب‌های متفاوت و خواص مختلف وجود دارد که ظاهر آنها با هم متفاوتند و از لحاظ رنگ و  بو ، مزه و حجم کاملا با هم فرق می کنند . این منطقه  به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده  است.

سالانه گردشگران بسیاری برای طبیعت گردی و لذت از این همه زیبایی راهی این منطقه می شوند.

۲- تنگه واشی

تنگه واشی یکی دیگر از جاذبه های طبیعی بسیار دیدنی است که در استان تهران واقع شده است  . برای رسیدن به این مکان می بایست در حدود هفده کیلومتر از شهر فیروزکوه را به مقد این تنگه بپیمایید و برای بازدید از آن عازم یک سفر یکروزه شوید . اصلی ترین بخش از این طبیعت گردی حرکت در مسیر رودخانه‌ ای خروشان است که می بایست پیاده طی کنید و به همین همراه داشتن صندل و کفش راحتی را فراموش نکنید .  منطقه تنگه واشی علاوه بر طبیعت بی نظیر، دارای آثار تاریخی بسیاری نیز هست که اغلب از دید گردشگران پنهان مانده است . یکی از سه کتیبه معروف دوره قاجار در همین منطقه  در تور ایرانگردی قرار دارد  .

۳-جنگلهای حرا

جنگهای عجاب انگیز حرا در جزیره قشم  واقع شده که با تمام جاذبه های دیدنی که در این جزیره قرار دارد حرا از پر طرفدار ترین آنهاست. جنگل های حرا دارای بیست و دو هزار کیلومتر وسعت و جزو پدیده های طبیعی نادر در دنیا محسوب می گردد . طول در ختان حرا بین سه تا شش متر بوده و در آبهای شور زندگی می کنند و به طرز شگفت آوری آب شور را تصفیه و به آب شیرین تبدیل می کنند .

۴- کویر مصر

طبیعت گردی در کویر دارای حش و حالی بی نظیر است و شاید با یک بار تجربه آن مسافر همیشگی کویر گردید . مصر نام روستایی در استان اصفهان است که در فاصله چهل و پنج کیلومتری از شهر جندق قرار گرفته است  و کویر آن ، به کویر مصر شهرت یافته است . مناظر دیدنی این کویر بسیار شگفت انگیز است و خاطر دیدار از آن چیزی نیست که به راحتی قادر به فراموش کردنش باشید . این کویر دارای تپه های ماسه ای زرد رنگی است که گویی هزاران سال است که کسی بر آن قدم ننهاده است و چشم اندازهای بی نظیری آن برای ساعتها گردشگران را مجذوب و مبهوت می نماید . به وقت تاریکی هوا تماشای ستارگان در آسمان بسیار دیدنی خواهد بود  . تور ترابزون ارزان را در سایت سفر باتو ببینید.

۵- سوباتان

سوباتان نام منطقه ای  ییلاقی است که در غرب لیسار و در شمال هشتپر تالش قرار دارد . این منطقه ییلاقی از سمت شمال به رودخانه لیسار ، و از سمت شرق به جنگل های تالش متصل می گردد ، همچنین  از جنوب به ییلاق های آسبومار جوکندان و از غرب به دریاچه نئور و ییلاق های اردبیل متصل می گردد . سوباتان در مسیر وزش بادهای شمالی قرار گرفته ، و همین امر سبب شده در تمامی فصول سال و حتی فصل های گرم دارای دمایی پایین و هوای خنک باشد . مناظر زیبا و سرسبز سوباتان در کنار آب و هوای فرح بخش آن گردشگران بسیاری را جذب خود نموده است . تماشای دشت های پر گل شقایق ، آبشار ورزان، ارتفاعات و دره های سرسبز و مناظر چشم نواز و مه آلود خاطرات خوشی به جا خواهد گذاشت که براحتی قابل فراموشی نیست .

گفتنی است بهترین زمان برای سفر به سوباتان ماه خرداد است زیرا در این موقع از سال گل های تازه شکفته همه دشتها را در بر گرفته و عطر آن در تمام فضای آن خواهد پیچید.

۶- جواهردشت

اگر می خواهید لذت قدم نهاندن برفراز ابرها را تجربه نمایید و به تکه ای از بهشت سفر کنید  جواهر دشت مقصد شما خواهد بود . این منطقه ییلاقی و زیبا  در دامنه قله سماموس ، و در نزدیکی کلاچای قرار گرفته است . آب و هوای مطبوع ، در کنار مناظر طبیعی بکر و خیال انگیز گردشگران بسیاری را به این سمت کشانده است .

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید