انتشار این مقاله


وکیوم مردانه یا پمپ آلت تناسلی چه کاربردی دارد؟

وکیوم مردانه از معدود گزینه های درمانی برای عدم توانایی کافی برای نعوظ در رابطه جنسی (اختلال نعوظ) است. پمپ آلت تناسلی از یک لوله پلاستیکی تشکیل شده است. بر روی آلت تناسلی مرد، یک پمپ دستی یا باطری متصل به لوله متصل می شود و یک باند که پس از نصب، در اطراف پایه […]

وکیوم مردانه از معدود گزینه های درمانی برای عدم توانایی کافی برای نعوظ در رابطه جنسی (اختلال نعوظ) است. پمپ آلت تناسلی از یک لوله پلاستیکی تشکیل شده است. بر روی آلت تناسلی مرد، یک پمپ دستی یا باطری متصل به لوله متصل می شود و یک باند که پس از نصب، در اطراف پایه آلت تناسلی قرار می گیرد (حلقه انقباض).

پمپ آلت تناسلی مردانه گاهی اوقات وکیوم مردانه یا وکیوم انقباضی نامیده می شود.

چرا انجام می شود؟

اختلال نعوظ یکی از مشکلات شایع است، خصوصاً بعد از جراحی پروستات و در مردان مسن دیده می شود. داروهای تجویز شده برای درمان اختلال نعوظ شامل سیلدنافیل (ویاگرا)، وردنافیل (لویترا، استاکسین)، تادالافیل (Cialis ، Adcirca) و آوانافیل (استندرا) است.

سایر روش های عملکرد طبیعی نعوظ، شامل داروهایی است که از طریق نوک آلت تناسلی شما داخل لوله قرار می گیرد که دارای ادرار و مایع منی (مجرای ادرار) تزریق می شود و یا کاشت آلت تناسلی جراحی قرار می گیرد.

اگر این درمان ها عوارض جانبی ایجاد کنند، کار نکنند یا آسیبی ایجاد کنند، پمپ آلت تناسلی مرد ممکن است انتخاب مناسبی باشد.

پمپ های آلت تناسلی به دلایل مختلف می توانند یک درمان خوب نعوظ مناسب باشند:

پمپ های آلت تناسلی مرد مؤثر است. با تمرین و استفاده صحیح، اکثر مردان می توانند نعوظ کافی برای رابطه جنسی داشته باشند.
پمپ های آلت تناسلی در مقایسه با سایر روش های درمانی خطر کمتری دارند. خطر عوارض جانبی یا عوارض آن کمتر از سایر درمانهای نعوظ نعوظ است.
هزینه کلی کمتر است پس از خرید اولیه، استفاده از پمپ آلت تناسلی مرد کمتر از سایر روش های درمان اختلال نعوظ است.
پمپ های آلت تناسلی غیر تهاجمی هستند. آن ها نیازمند جراحی نیستند، و دارو را به نوک آلت تناسلی تزریق می کنند..
پمپ های آلت تناسلی را می توان با سایر روش های درمانی استفاده کرد. از پمپ آلت تناسلی در کنار داروها یا کاشت آلت تناسلی استفاده می شود. برای برخی از مردان، ترکیبی از درمان های نعوظ به بهترین وجه کار می کند.
استفاده از پمپ آلت تناسلی ممکن است به شما کمک کند بعد از انجام مراحل خاص عملکرد نعوظ را بازیابی کنید. به عنوان مثال، استفاده از پمپ آلت تناسلی مرد ممکن است به شما توانایی نعوظ طبیعی بعد از جراحی پروستات یا پرتودرمانی برای سرطان پروستات کمک کند.

عوارض وکیوم مردانه

اگرچه پمپ های آلت تناسلی برای بیشتر مردان بی خطر است ، اما برخی از خطرات احتمالی وجود دارد. مثلا:

اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، در معرض خطر خونریزی قرار دارید. نمونه های آن عبارتند از: وارفارین (Coumadin ، Jantoven) و کلوپیدوگرل (Plavix).
اگر مبتلا به کم خونی سلول داسی یا اختلال خونی دیگری هستید، ممکن است پمپ آلت تناسلی راهکار مناسبی نباشد. این شرایط می تواند شما را مستعد لخته شدن خون یا خونریزی کند.
در مورد کلیه شرایط سلامتی و سایر داروهای مصرفی از جمله مکمل های گیاهی به پزشک خود بگویید. این مورد به جلوگیری از مشکلات احتمالی کمک می کند.

اثرات جانبی وکیوم مردانه

عوارض جانبی استفاده از پمپ آلت تناسلی مرد می تواند شامل موارد زیر باشد:

نقاط قرمز pinpoint petechiae این به دلیل خونریزی در زیر سطح پوست آلت تناسلی ایجاد می شود.
رنگ پوست مایل به زرد این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که باند انقباض برقرار باشد.
درد یا کبودی دانستن نحوه استفاده صحیح از پمپ آلت تناسلی می تواند در جلوگیری از آسیب دیدگی آلت تناسلی به شما کمک کند.
ممکن است احساس کنید که هنگام انزال، مایع منی شما به دام می افتد یا انزال ممکن است دردناک باشد. برخی از مواقع حلقه های انقباضی را با یک برش کوچک تهیه می کنند که ممکن است به این امر کمک کند.
پمپ های آلت تناسلی مشکلات احتمالی دیگری نیز دارند:

نعوظ های غیر طبیعی پمپ های آلت تناسلی مرد می توانند باعث نعوظی شوند که طبیعی یا خودبخود احساس نشوند. ممکن است در پایه آلت تناسلی کمبود استحکام داشته باشید، که می تواند اجازه دهد آلت بیش از آنچه که با نعوظ طبیعی انجام می شود بچرخد یا محوری باشد.
استفاده از پمپ آلت تناسلی به صبر و درک نیاز دارد.
هماهنگی دستی لازم است. پمپ های آلت تناسلی مرد برای استفاده از دست و انگشتان نیاز به استفاده دارد که می تواند برای برخی از مردان یا شرکای آنها مشکل ایجاد کند.

چگونه آماده شویم؟

وقتی عملکرد پزشکتان را درنعوظتان مشاهده کردید، آماده پاسخگویی به تعدادی از سوالات در مورد سلامتی و علائم خود باشید. در بعضی موارد، اختلال نعوظ یک دلیل اساسی دارد که قابل درمان است.

بسته به شرایط شما، ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک متخصص در درمان اختلالات ادراری و تولید مثل (اورولوژیست) داشته باشید.

برای تعیین اینکه آیا وکیوم مردانه گزینه درمانی مناسبی برای شما است، پزشک ممکن است در مورد این موارد سؤال کند:

بیماری الان داشته دارید یا در گذشته داشته اید؟
هرگونه جراحت یا جراحی که انجام داده اید، به خصوص موارد مربوط به آلت تناسلی، بیضه ها یا پروستات
چه داروهایی مصرف می کنید، از جمله مکمل های گیاهی
چه اختلالات نعوظی را امتحان کرده اید و چقدر خوب کار کرده اند؟
پزشک شما احتمالاً یک معاینه فیزیکی را انجام می دهد، که به طور معمول شامل بررسی اندام تناسلی و احساس احساس نبض در شریان های بخش های مختلف بدن (شریان های محیطی) است.

پزشک شما ممکن است معاینه دیجیتال رکتال (DRE) را انجام دهد تا غده پروستات شما بررسی شود. در طول DRE، پزشک شما انگشتان دستکش و دستکش را داخل روده شما وارد می کند تا سطح پروستات را احساس کند.

اگر علت اختلال نعوظ شما هنگام مراجعه به پزشک معلوم باشد، ممکن است قرار ملاقات شما کمتر باشد.

انتخاب وکیوم مردانه

برخی از پمپ های آلت تناسلی مرد بدون نسخه در دسترس هستند اما قبل از خرید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما ممکن است یک مدل خاص را توصیه یا تجویز کند. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که متناسب با نیازهای شما و ساخت آن توسط یک تولید کننده معتبر ساخته شده است.

پمپ های آلت تناسلی موجود در اینترنت، در مجلات و تبلیغات جنسی ممکن است بی خطر یا مؤثر نباشد. اطمینان حاصل کنید که پمپ آلت تناسلی که استفاده می کنید دارای یک خلاء خلاء است که باعث می شود بیش از حد زیاد فشار وارد نشود و آسیب به آلت تناسلی شما وارد شود.

قبل از استفاده از وکیوم مردانه برای اولین بار، ممکن است بخواهید موهای تناسلی را در نزدیکی پایه آلت تناسلی خود اصلاح و تراشیده، تا در حلقه گرفتار نشود.

وکیوم مردانه برای بزرگ شدن آلت تناسلی مرد
بسیاری از تبلیغات در مجلات و پمپ های آلت تناسلی در بازار اینترنت با این ادعا که می توان از آنها برای افزایش اندازه آلت تناسلی استفاده کرد ، اما هیچ مدرکی مبنی بر کار کردن برای این منظور وجود ندارد. تلاش برای استفاده از پمپ آلت تناسلی مرد به طور خاص برای بزرگ کردن آلت تناسلی می تواند باعث آسیب شود.

آنچه انتظار دارید
استفاده از پمپ آلت تناسلی مرد به چند مرحله ساده نیاز دارد:

لوله پلاستیکی را روی آلت تناسلی خود قرار دهید.
از پمپ دستی یا پمپ الکتریکی متصل به لوله استفاده کنید تا خلاء داخل لوله ایجاد شود و خون را به سمت آلت تناسلی بکشید.
پس از نعوظ، یک حلقه انقباض لاستیکی را در اطراف پایه آلت تناسلی خود بکشید. این به شما کمک می کند با نگه داشتن خون در داخل آلت، نعوظ را حفظ کنید.
دستگاه وکیوم مردانه را بردارید. نعوظ معمولاً به اندازه کافی طولانی طول می کشد تا رابطه جنسی برقرار کند.
بیش از ۳۰ دقیقه حلقه تنش را در جای خود قرار ندهید – قطع جریان خون برای مدت طولانی ممکن است به آلت تناسلی شما آسیب برساند.

نتایج
استفاده از پمپ آلت تناسلی نعوظ باعث اختلال در نعوظ نمی شود؛ اما ممکن است یک نعوظ کافی برای رابطه جنسی ایجاد کند. شاید لازم باشد استفاده از پمپ آلت تناسلی را با سایر روش های درمانی مانند مصرف داروهای اختلال نعوظ ترکیب کنید.

سنا محمد علیزاده رامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید