انتشار این مقاله


دستگاه کمک بطنی (VAD) چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه کمک بطنی (VAD) که به عنوان وسیله پشتیبانی مکانیکی گردش خون نیز شناخته می شود؛ یک پمپ مکانیکی قابل کاشت است که به پمپ کردن خون از قسمت های تحتانی قلب شما (بطن ها) تا بقیه بدن کمک می کند. VAD در افرادی که ضعف یا نارسایی قلبی دارند، کاربرد دارد. VAD در سمت […]

دستگاه کمک بطنی (VAD) که به عنوان وسیله پشتیبانی مکانیکی گردش خون نیز شناخته می شود؛ یک پمپ مکانیکی قابل کاشت است که به پمپ کردن خون از قسمت های تحتانی قلب شما (بطن ها) تا بقیه بدن کمک می کند. VAD در افرادی که ضعف یا نارسایی قلبی دارند، کاربرد دارد.

VAD در سمت چپ، راست یا هر دو بطن قلب شما قرار می گیرد؛ اما بیشتر در بطن چپ استفاده می شود. هنگامی که در بطن چپ قرار می گیرد، به آن یک دستگاه کمکی بطن چپ (LVAD) گفته می شود.

ممکن است در حالی که در انتظار پیوند قلب هستید یا قلب شما به اندازه کافی قوی است که بتواند به طور موثر خون را به تنهایی پمپاژ کند، همچنین نیازمند واکسن VAD داشته باشید. اگر نارسایی قلبی دارید و شما فرد مناسبی برای پیوند قلب نیستید، پزشک ممکن است شما را به عنوان یک کیس روش درمانی طولانی مدت توصیه کند.

روش کاشت VAD اغلب به عمل جراحی قلب باز نیاز دارد و خطرات جدی دارد؛ اما اگر نارسایی شدید قلبی داشته باشید، می توانید از VAD نجات پیدا کنید.

چرا انجام می شود؟

دستگاه کمک بطنی (VAD) یک وسیله مکانیکی است که از محفظه قلب سمت چپ پایین (دستگاه کمک بطن چپ یا LVAD)، محفظه قلب پایین سمت راست (دستگاه کمک بطن راست یا RVAD) یا هر دو اتاق قلب پایین پشتیبانی می کند. (دستگاه یا BIVAD).

پزشک ممکن است توصیه کند که در این صورت:

در حالیکه شما منتظر پیوند قلب هستید؛ ممکن است در حالی که منتظر دسترسی قلب اهدا کننده هستید، بطور موقت کاشت VAD انجام دهید.

VAD می تواند با وجود قلب بیمار، پمپاژ خون را حفظ کند و هنگام کاشت قلب جدید شما برداشته شود. همچنین ممکن است به بهبود عملکرد سایر اندام های بدن شما کمک کند که ممکن است به درستی کار نکند و سایر شرایط پزشکی را بهبود بخشد.

هنگامی که دستگاه کمک بطنی در حالی که منتظر پیوند قلب هستید، کاشته می شود، به آن پلی برای پیوند می گویند.

شما در حال حاضر به دلیل سن یا شرایط دیگر واجد شرایط پیوند قلب نیستید. در صورت نارسایی قلبی ممکن است گاهی اوقات VAD کاشته شود؛ اما به دلیل افزایش سن یا سایر شرایط پزشکی واجد شرایط پیوند قلب نیستید. به این روش مقصد درمانی گفته می شود.

در موارد خاص، دستگاه کمک بطنی ممکن است به بهبود عملکرد سایر ارگان هایی که به درستی کار نمی کنند یا بهبود سایر شرایط پزشکی که ممکن است شما را از کاندیدای پیوند قلب کمک کند، یاری می دهد. در بعضی موارد، VAD ممکن است این شرایط را بهبود ببخشد تا بتوانید کاندید پیوند قلب شوید، یا ممکن است دستگاه کمک بطنی را به عنوان یک درمان دائمی نگه دارید.

دستگاه کمک بطنی به طور فزاینده ای به عنوان یک درمان طولانی مدت برای افرادی که نارسایی قلبی دارند، اما کاندید مناسبی برای پیوند قلب نیستند، مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی اگر شما از ۶۵ سال سن دارید، ممکن است واجد شرایط پیوند قلب نباشید. در این شرایط، VAD به عنوان درمانی برای نارسایی قلبی کاشته می شود. VAD می تواند کیفیت زندگی شما را ارتقا بخشد.

عملکرد قلب شما می تواند دوباره عادی شود. اگر نارسایی قلبی شما موقتی باشد، پزشک ممکن است توصیه کند که VAD را تزریق کنید تا زمانی که قلب شما به اندازه کافی سالم باشد که مجدداً خون خود را پمپ کند. به این پل بهبودی گفته می شود.

همچنین ممکن است در طی یا بعد از عمل جراحی قلب یک VAD برای مدت کوتاهی کاشته شود. ممکن است VAD برای چند هفته یا ماه کاشته شود.

اگر دستگاه کمک بطنی نتواند به قلب شما کمک کند، پزشک ممکن است قلبی مصنوعی را به عنوان یک گزینه درمانی در نظر بگیرد. این دستگاه جایگزین دو اتاق قلب پایین (بطن) قلب شما می شود. این گزینه معمولاً فقط در افراد دارای نارسایی قلبی شدید در نظر گرفته می شود که شرایط دیگر از طریق سایر درمانها بهبود نیافته است. ممکن است در حالی که منتظر پیوند قلب باشید گزینه ای باشد. پزشک شما با شما بحث خواهد کرد که آیا یک قلب مصنوعی یک گزینه درمانی مناسب برای شما است.

عوارض دستگاه کمک بطنی

کاشت و استفاده از وسیله کمکی بطنی (VAD) خطرات را شامل می شود:

لخته شدن خون با حرکت خون از طریق VAD، لخته های خون ممکن است تشکیل شود. لخته های خون می توانند جریان خون طبیعی را از طریق قلب شما کند یا مسدود کنند، که می تواند منجر به سکته مغزی یا حمله قلبی شود یا باعث شود VAD شما متوقف شود.

پزشک شما داروهای رقیق کننده خون از جمله وارفارین (کوادامین، جانتوفن) و آسپیرین را برای کمک به جلوگیری از لخته شدن خون پس از کاشت VAD تجویز می کند. برای نظارت بر اثرات وارفارین باید آزمایش خون منظم داشته باشید.

رعایت دستورالعمل های لازم جهت مصرف وارفارین بسیار مهم است. وارفارین داروئی است که اگر دقیقاً طبق دستورالعمل مصرف نشود، می تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد؛ بنابراین در مورد هرگونه دستورالعمل ویژه ای که باید دنبال کنید با پزشک خود صحبت کنید.

خون ریزی کاشت VAD به عمل جراحی قلب باز نیاز دارد. انجام عمل جراحی قلب باز می تواند خطر خونریزی در طول یا بعد از عمل را افزایش دهد. مصرف داروهای رقیق کننده خون برای کاهش خطر لخته شدن خون نیز خطر خونریزی خطرناک در دستگاه گوارش و مغز را افزایش می دهد.

عفونت از آنجا که منبع تغذیه و واحد کنترل برای VAD در خارج از بدن شما قرار دارد و از طریق پوست شما متصل می شود، احتمال افزایش میکروب ها در بندر و ایجاد عفونت جدی وجود دارد.

شما، خانوادتان و تیم درمانی خود باید مراقب علائم عفونت مانند درد یا قرمزی در نزدیکی درگاه، تخلیه مایعات از محل و یا تب باشید.
نقص دستگاه ممکن است VAD شما پس از کاشت کار خود را متوقف کند. عملکرد پمپاژ دستگاه ممکن است به درستی کار نکند، بنابراین باعث می شود خون کافی از قلب شما پمپاژ نشود. منبع تغذیه دستگاه همچنین می تواند خراب باشد یا ممکن است سایر قسمت های دستگاه به درستی کار کنند. هر یک از این مشکلات نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

در صورت وجود نارسایی قلبی، اگر کاشت LVAD داشته باشید، خون بیشتری از بطن چپ قلب شما از آنچه قلب شما قبلاً استفاده می کرد، می ریزد. بطن راست شما ممکن است خیلی ضعیف باشد تا بتوانید مقدار خون را بیشتر پمپ کنید.

در صورت بروز نارسایی قلبی ، داروها یا سایر روش های درمانی ممکن است به بهبود توانایی پمپاژ بطن راست کمک کنند. در صورت بروز این عارضه، ممکن است RVAD برای پشتیبانی از بطن راست کاشته شود.

چگونه آماده شویم؟

قبل از عمل جراحی دستگاه کمکی بطنی (VAD)، پزشک و تیم درمانی برای شما توضیح می دهند که قبل، حین و بعد از عمل و خطرات احتمالی جراحی چه انتظاری دارید.

پزشک و تیم آن، شما در مورد نگرانی های شما در مورد جراحی VAD خود صحبت خواهند کرد. پزشک شما یا یکی دیگر از اعضای تیم درمانی شما ممکن است در مورد دستورالعمل های پیشبرد یا سایر اطلاعاتی که قبل از عمل جراحی در نظر گرفته اید، با شما صحبت کند.

شما باید موهای خود را در محل بدن خود که در آن روش انجام می شود تراشیده شود.

قبل از بستری شدن در بیمارستان برای جراحی، در مورد ماندگاری در بیمارستان با خانواده خود صحبت کنید و در مورد بازگشت شما به خانه در مورد کمک هایی که ممکن است نیاز داشته باشید صحبت کنید. پزشک و تیم درمانی شما هنگام بازگشت به خانه می توانند دستورالعمل خاصی را برای شما در نظر بگیرند.
مواد غذایی و داروها

چه موقع می توانید داروهای منظم خود را مصرف كنید و اینكه آیا می توانید قبل از عمل آن ها را مصرف كنید
هنگامی که شما باید شب قبل از عمل از خوردن یا نوشیدن خودداری کنید.

لباس و وسایل شخصی

تیم درمانی شما ممکن است توصیه کند که شما چندین مورد را به بیمارستان بیاورید از جمله:

لیستی از دارو ها

عینک، سمعک و پروتز

وسایل مراقبت شخصی مانند برس، شانه، تجهیزات تراشیدن و مسواک

لباس راحتی و گشاد

مواردی که ممکن است به شما در استراحت کمک کند: مانند پخش کننده های موسیقی قابل حمل یا کتاب

در حین عمل، استفاده از موارد زیر خودداری کنید:

جواهر، لنز، عینک، پروتز، لاک ناخن

اقدامات احتیاطی در مورد داروها و آلرژی ها

هر دارویی که شما به بیمارستان آورده اید و چه موقع باید داروها را در روز عمل مصرف کنید، یادداشت کنید.
آلرژی یا واکنش هایی که شما نسبت به داروها داشته اید.

آنچه انتظار دارید

قبل از عمل
قبل از اینکه دستگاه کمکی بطنی (VAD) شما کاشته شود، به احتمال زیاد لازم است برای چند روز در بیمارستان بمانید تا برای جراحی آماده شوید. در حالی که در بیمارستان هستید، ممکن است درمان های دیگری را برای ضعف قلبی یا نارسایی قلبی انجام دهید.

پزشک شما ممکن است چندین عامل را مورد بررسی قرار دهد تا تصمیم بگیرد که VAD مناسب ترین درمان برای وضعیت شما و تعیین اینکه کدام VAD برای شما مناسب ترین است، از جمله اینکه:

شدت نارسایی قلبی شما برای VAD مناسب است.
شما شرایط پزشکی جدی دیگری دارید که ممکن است با یک VAD بر سلامتی یا کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد.
شما به هر دو بطن نیاز دارید.
شما می توانید برای مدت طولانی داروهای رقیق کننده خون مصرف کنید.
شما از خانواده و دوستان خود حمایت اجتماعی مناسبی دارید.
شما از لحاظ ذهنی و عاطفی قادر به مراقبت از VAD هستید.
پزشک همچنین وضعیت شما را ارزیابی کرده و از سالم بودن کافی جراحی برای کاشت VAD اطمینان می دهد. پزشک ممکن است چندین آزمایش را انجام دهد، از جمله:

اکوکاردیوگرام در اکوکاردیوگرام، از امواج صوتی برای تولید تصویری از قلب استفاده می شود. پزشک شما برای تعیین عملکرد پمپاژ قلب شما از اکوکاردیوگرام استفاده می کند، دریچه های قلب شما را بررسی می کند و به تعیین علت نارسایی قلبی شما کمک می کند. این می تواند به پزشک شما کمک کند تصمیم بگیرد که شما کاندیدای VAD هستید یا ممکن است گزینه درمانی دیگری مناسب باشد.
اشعه ایکس قفسه سینه تصویر اشعه ایکس به پزشک شما کمک می کند تا اندازه و شکل قلب و ریه های شما را ببیند.
آزمایش خون پزشک شما ممکن است آزمایش خون را برای بررسی عملکرد کبد، کلیه و تیروئید قبل از عمل برای کاشت VAD انجام دهد. پزشک ممکن است سایر مواد شیمیایی موجود در خون شما را نیز آزمایش کند که نشان می دهد قلب شما به خوبی کار می کند. آزمایش خون نیز ممکن است برای بررسی علائم عفونت، باید قبل از عمل درمان شوند، انجام شود.
الکتروکاردیوگرام (ECG) یک الکتروکاردیوگرام فعالیت الکتریکی قلب شما را ثبت می کند. ECG زمان و مدت زمان هر مرحله الکتریکی را در ضربان قلب شما اندازه گیری می کند.
کاتتریزاسیون قلبی در این آزمایش، پزشک یک لوله نازک و انعطاف پذیر (کاتتر) را به داخل رگ یا شریان در قسمت فوقانی پا (کشاله ران)، بازو یا گردن شما وارد کرده و با استفاده از تصویربرداری با اشعه ایکس ، آن را به قلب شما هدایت می کند. پزشکان ممکن است از این آزمایش برای اندازه گیری فشار و گردش خون در قلب شما استفاده کنند. این آزمایش ممکن است به پزشک شما کمک کند تا تعیین کند که شما کاندیدای VAD هستید یا نیاز به دستگاههای جایگزین دارید.

در حالی که قبل از عمل جراحی پمپ کمک بطنی و بعد از کاشت VAD در بیمارستان هستید ، تیم درمانی شما و خانواده شما را در مورد چگونگی عملکرد پمپ کمک بطنی نحوه زندگی با VAD آموزش می دهد، از جمله:

چگونه VAD شما برای پشتیبانی از قلب شما کار می کند.
ملاحضات امنیتی
اگر واحد کنترل شما مشکلی با VAD شما داشته باشد چه باید کرد؟
نحوه پاسخگویی در مواقع اضطراری مانند باتری خراب یا دیگر از بین رفتن توان VAD
نحوه مراقبت از VAD خود، مانند نحوه تمیز کردن و بررسی تجهیزات
نحوه حمام گرفتن بدون آسیب رساندن به دستگاه شما
نحوه نظارت بر عفونت یا عوارض بعد از عمل
چگونه با VAD خود سفر کنید؟
چگونه شما و خانواده می توانید استرس و اضطراب را در مورد دستگاه خود مدیریت کنید و چگونه می توانید با شیوه زندگی جدید خود سازگار شوید.

در طول عمل
یک تیم جراحی قلب (قلب) جراحان، پرستاران جراحی، پزشکان آموزش داده شده در تهیه دارو که باعث خواب شما در حین عمل (بیهوشی) و سایرین برای انجام عمل جراحی شما هستند.

روش کاشت یک دستگاه کمک بطنی (VAD) به طور معمول یک عمل جراحی قلب باز است که بطور کلی چهار تا شش ساعت طول می کشد. در طول عمل خواب خواهید بود ، بنابراین در طول عمل نباید احساس درد کنید.

شما به دستگاهی متصل می شوید که به شما در هنگام تنفس (تنفس) کمک می کند. لوله ای از گلوی شما به ریه های شما منتقل می شود و به دستگاه تهویه متصل می شود. ممکن است لازم باشد چندین روز پس از جراحی خود را به ونتیلاتور متصل کنید.

در این روش، جراح شما برش را در مرکز سینه شما انجام می دهد. جراح شما استخوان سینه (استرنوم) شما را جدا کرده و قفس دنده شما را باز می کند تا بتواند بر روی قلب شما عمل کند.

ممکن است قلب شما در حین عمل با استفاده از داروها متوقف شود. اگر قلب شما در حین عمل متوقف شود، شما به یک دستگاه بای پس قلبی قلب متصل خواهید شد که در جریان عمل خون اکسیژن اکسیژن شده در بدن را جریان می دهد.

تیم جراحی شما VAD را در حین عمل جراحی پیوند می زند. یک دستگاه کمکی بطن چپ کاشته شده (LVAD) قسمت های زیادی دارد. یک لوله حامل خون از بطن چپ قلب شما به پمپ است. پمپ خون را از طریق لوله دیگری به آئورت – شریان منتهی به بدن از قلب منتقل می کند – که سپس خون را به بدن منتقل می کند. کابل درج شده از طریق پوست، پمپ را به واحد کنترل و باتری خارج از بدن شما متصل می کند.

پس از کاشت VAD و به درستی کار کردن، پزشکان شما را از دستگاه بای پس قلبی قلب رها می کنند تا VAD بتواند پمپاژ خون را از طریق قلب شما آغاز کند.

انواع خاصی از VAD ها با استفاده از یک عمل پمپاژ، خون را مانند روشی که قلب شما انجام می دهد ، پمپ می کنند. آنها به پمپاژ خون از یك یا هر دو اتاق تحتانی قلب شما (بطن) و بقیه بدن شما كمك می كنند.

انواع دیگر VAD ها – دستگاه های جریان مداوم – کوچکتر هستند. این دستگاه ها اجازه می دهند جریان خون مداوم از طریق قلب شما جاری شود. اگر جریان خون مداوم از طریق LVAD وجود دارد، ممکن است شما یا پزشکتان نتوانید نبض یا فشار خون خود را با استفاده از روش های استاندارد بررسی کنید. پزشکان ممکن است از آزمایشات دیگری برای بررسی ضربان قلب و ریتم شما و اندازه گیری فشار خون استفاده کنند.

انواع خاصی از VAD دارای پمپهایی هستند که در خارج از بدن قرار دارند. این VAD ها ممکن است دارای پمپ های خارجی باشند که به یک کنسول بزرگ وصل می شوند ، در حالی که برخی از آن ها دارای پمپ های خارجی کوچکتر در کنار بدنه هستند که به دستگاه های قابل حمل وصل می شوند. این VAD ها ممکن است برای مدت زمانی موقت از جمله در طی یا بعد از عمل قلب مورد استفاده قرار گیرند ، اما بعضی از آنها ممکن است در حالی که منتظر پیوند قلب یا VAD طولانی تر هستند استفاده شوند.

در یک نوع VAD کوتاه مدت ، پمپ از طریق سوند در پا، گردن یا زیر بغل وارد می شود، که پزشکان از طریق شریان ها به قلب هدایت می شوند. نوع دیگر برای دسترسی به قلب از کاتترها استفاده می کند؛ اما پمپ در خارج از بدن قرار دارد.

بعد از عمل
بعد از جراحی برای کاشت VAD، شما در بخش مراقبت های ویژه (ICU) خواهید ماند. مایعات، مواد غذایی و داروها از طریق خطوط داخل وریدی (IV) به شما داده می شود. سایر لوله ها ادرار را از مثانه شما تخلیه کرده و مایعات و خون را از قلب و سینه شما تخلیه می کنند. تیم درمانی شما علائم عفونت یا عوارض دیگر را تحت نظر دارند.

ممکن است ریه های شما بلافاصله پس از عمل به درستی کار نکنند، بنابراین ممکن است لازم باشد برای چند روز پس از عمل به یک دستگاه هواکش متصل شوید تا اینکه بتوانید تنفس خود را انجام دهید.

بعد از گذشت چند روز در بخش مراقبت های ویژه، شما به طور کلی به یک اتاق بیمارستانی منتقل می شوید. بسته به وضعیت شما قبل از عمل و اینکه چه میزان بعد از قرار دادن VAD بهبود می یابید، میزان زمانی که در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان و بیمارستان می توانید تغییر کند.

با بهبودی پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی به شما کمک می کنند تا فعال تر شوید. این ها ممکن است به شما در نشستن، برخاستن از رختخواب و راه رفتن در راهروهای بیمارستان کمک کنند. ممکن است برای کمک به ادامه قدرت خود و عادت به انجام کارهای روزمره زندگی خود، با یک فیزیوتراپی ملاقات داشته باشید.

تیم درمانی با شما همکاری خواهند کرد……

برای کمک به شما در به دست آوردن قدرت و شما را برای رفتن به خانه آماده می کند. آن ها ممکن است نحوه زندگی با VAD و مراقبت از VAD خود را بعد از رفتن به خانه توضیح دهند و آن ها می توانند در پاسخ به سوالات شما درباره VAD کمک کنند. تیم درمانی شما ممکن است بعد از بازگشت به خانه، درباره برنامه های مربوط به تغذیه و توانبخشی قلب با شما صحبت کند.

پزشک احتمالاً آنتی بیوتیک ها و داروهای رقیق کننده خون را برای جلوگیری از عفونت و سایر عوارض در هنگام بستری در بیمارستان تجویز می کند. برای جلوگیری از لخته شدن خون، معمولاً به مصرف داروهای رقیق کننده خون، از جمله آسپرین و وارفارین (کوادمین، جانتوفن) ادامه می دهید.

رعایت دستورالعمل های لازم برای مصرف این داروها بسیار مهم است. برای نظارت بر اثرات وارفارین ، باید آزمایش خون منظم داشته باشید. در صورت بروز هرگونه سؤال در مورد داروهای خود یا در صورت عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین باید به داروهای دیگری که برای سایر شرایط مصرف می کنید ، ادامه دهید.

تیم درمانی شما ممکن است شما را به داشتن بازدید کننده مانند خانواده و دوستان تشویق کند، در حالی که شما در بیمارستان در حال بهبود هستید. بازدید کنندگان ممکن است بتوانند در انجام برخی فعالیت های بدنی به شما کمک کنند. همچنین پرستاران و تیم درمانی شما به خانواده شما در مورد بسیاری از جنبه های مراقبت شما، از جمله آموزش نحوه مراقبت و مدیریت VAD، نحوه تماشای علائم عفونت بعد از عمل، نحوه انجام تغییرات لباس، نحوه پاسخ به موارد اضطراری مربوط به VAD، و اینکه چگونه آن ها می توانند به شما در خانه کمک کنند.

هنگامی که شما بهبود یافتید و قدرت خود را به دست آوردید، تیم درمانی شما تعیین می کند چه اندازه سالم هستید تا از بیمارستان آزاد شوید. اگر قبل از بازگشت به خانه به زمان بیشتری نیاز دارید تا بتوانید قدرت خود را بازیابی کنید، ممکن است بعد از ترک بیمارستان در یک مرکز مراقبت ویژه مانند خانه سالمندان بمانید.

نتایج

به احتمال زیاد هفته اول یک ماه برای اولین ماه بعد از عمل با پزشک و سایر اعضای تیم درمانی خود ملاقات های پیگیری انجام می دهید تا بررسی کنید که دستگاه کمک بطنی شما (VAD) چگونه کار می کند و عوارض را بررسی می کند.

قرارهای پیگیری ممکن است شامل معاینه بدنی، چندین آزمایش و ارزیابی عملکرد دستگاه باشد. به طور کلی به بهبود وضعیت خود معمولاً در مدت زمان کمتری به قرارهای پیگیری نیاز خواهید داشت. قرار ملاقات ها ممکن است در کلینیک هایی صورت بگیرد که توسط یک تیم پزشکی آموزش دیده در دستگاه های کمک بطنی انجام شود.

پزشک ممکن است توصیه کند که شما در یک برنامه توان بخشی قلبی شرکت کنید. توانبخشی قلب یک برنامه سفارشی از ورزش و آموزش است که به شما کمک می کند سلامت خود را بهبود بخشیده و در اثر حمله قلبی، اشکال دیگر بیماری های قلبی یا جراحی برای درمان بیماری های قلبی بهبود یابد. کارکنان توانبخشی قلب ممکن است به شما کمک کنند تغییرات زندگی سالم – مانند ورزش، رژیم غذایی سالم قلب و مدیریت استرس – را در زندگی خود بگنجانید.

بسته به شرایط شما، ممکن است بتوانید به بسیاری از فعالیت های زندگی روزمره خود، مانند بازگشت به محل کار، رانندگی، فعال بودن جنسی ، شرکت در سرگرمی ها و ورزش کردن، بازگردید. پزشک شما می تواند با شما صحبت کند که چه فعالیت هایی برای شما مناسب است.

زندگی با دستگاه کمک بطنی می تواند استرس زا به نظر برسد. ممکن است نگران باشید که VAD شما متوقف شود و یا به عفونت مبتلا شوید. اگر کاندید پیوند قلب هستید، ممکن است نگران باشید که VAD شما به اندازه کافی طولانی کار کند تا بتوانید قلب اهدا کننده دریافت کنید.

در صورت احساس استرس، نگرانی یا افسردگی با تیم درمانی، خانواده و دوستان خود صحبت کنید. این ممکن است به بحث در مورد احساس شما کمک کند. ممکن است بخواهید عضویت در گروه حمایتی از افرادی که دارای VAD هستند یا با یک مشاور حرفه ای صحبت می کنید را در نظر بگیرید.

پیوند دستگاه کمک بطنی و پیوند قلب
اگر شما یک VAD برای کمک به قلب خود در پمپاژ خون در حالی که منتظر پیوند قلب هستید، کاشته اید؛ در حالی که در لیست انتظار هستید با پزشک و مرکز پیوند در تماس نزدیک خواهید بود. در صورت وجود قلب اهداكننده، احتمالاً در صورت عدم دسترسي به اهداكننده مجاز به مسافرت دورتر از دو ساعت رانندگي بيمارستان نخواهيد بود.

آزمایشات بالینی
مطالعات کلینیک مایو را آزمایش کنید که آزمایشات، مداخلات و آزمایشات جدید را به عنوان ابزاری برای پیشگیری، تشخیص، درمان یا مدیریت این بیماری انجام دهد.

سنا محمد علیزاده رامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید