انتشار این مقاله


با ترس از هالووین یا فوبیای هالووین بیشتر آشنا شوید

این یک بازی یا رفتار نیست، این ترس، هراسی بسیار واقعی است!

هالووین اغلب به خودی خود ترسناک است و می‌تواند برای کسانی که به سامهین فوبیا یا ترس از هالووین مبتلا هستند کاملاً طاقت فرسا باشد.

سامهین فوبیا به عنوان ترس مداوم، غیرعادی و بی‌دلیل از هالووین تعریف می‌شودو اصطلاحی است که ریشه در سنت‌های بت‌پرست باستان، به ویژه در دوران سلتیک دروید دارد. جشنواره سامهین از ۲۰۰۰ سال پیش به عنوان شب قبل از سال جدید سلتیک جشن گرفته می‌شد. گمان می‌شد ۳۱ اکتبر، آخرین روز سال سلتیک، زمانی است که حجاب و حایل بین افراد زنده و مرده نازک بوده، و ارواح خوب و شیطانی می‌توانستند در میان افراد زنده گام بردارند. جشنواره سامهین  شامل برگزاری مراسم حول آتش‌های عظیم، قربانی‌های آیینی برای خدایان و فال‌گیری بود. شرکت کنندگان به طور کلی لباس‌های ساخته شده از پوست حیوانات می‌پوشیدند.

علت ترس از هالووین

در حالی که سامهین فوبیا تشخیص مشخصی در DSM-5 نیست، ترس از هالووین ممکن است معیارهای تشخیصی ترس خاص را داشته باشد. ترس‌های خاص شامل ترس غیرمنطقی و بیش از حد مربوط به یک شی یا موقعیت خاص است. بنابراین، دلایل ترس از هالووین ممکن است مشابه علل انواع دیگر هراس‌های خاص باشد. دلایل دقیق ترس‌های خاص مشخص نیست اما تجربیات ترسناک قبلی، ژنتیک و بیوشیمی مغز ممکن است نقشی موثر داشته باشد.

ریشه‌های نهفته در مناسبت‌های مذهبی غیر مسیحی معروف به تعطیلات پاگان و ارتباط سنتی با اشباح و جادوگری ممکن است در ترس از هالووین نقش داشته باشد. از نظر دیگران، سنت‌های مدرن هالووین ممکن است مایه ترس باشد. برخی از مردم واقعاً از احساس سراسیمگی یا ترسیدن لذت نمی‌برند، با این وجود سنت‌های مدرن هالووین به عنوان بخش عمده‌ای از سرگرمی‌های شبانه، بر ترس تکیه دارند. حتی اگر از جاذبه‌های فراموش نشدنی داستان‌های ارواح و سایر رویدادهای واضح و ترسناک چشم پوشی کنید، ممکن است مردم در مهمانی‌های با لباس خاص و دیگر اجتماعات هالووین سعی کنند شما را وحشت زده کنند.

برای برخی از افراد، ترس از هالووین بر اساس هراس‌های خاص دیگر است. ارواح، جادوگران، خون‌آشام‌ها، زامبی‌ها، خون، خونریزی، تاریکی، رعد و برق، ماسک، انیماتریک، سنگ قبرها، دلقک‌ها و صداهای بلند تنها چند مورد اصلی از موضوعات اساسی هالووین است. اگر از این عناصر یا سایر عناصر نسبتاً رایج هراسی داشته باشید، ممکن است حتی توسط بچه‌های کوچکی که در لباس و آرایش خاص و ترسناک گریم شده‌اند، تحریک شوید و بترسید.

غلبه بر فوبیای هالووین

مقابله با  ترس از هالووین مهم است، زیرا یکی از بزرگترین مناسبت‌ها در ایالات متحده است. کسانی که از مناسبت‌ها می‌ترسند ممکن است در کار یا رویدادهای مدرسه و همچنین فعالیت‌های اجتماعی مشکل داشته باشند. اما چگونگی کنار آمدن با ترس به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله ماهیت ترس، شدت آن و عوامل شخصی.

اگر ترس شما نسبتاً خفیف است، ممکن است بتوانید با تکنیک‌های اساسی با آن مقابله کنید که شامل موارد زیر باشد:

  • تجسم موفقیت خود در یک رویداد ترسناک
  • برای آرامش اعصاب، نفس عمیق بکشید
  • شرکت در جشن‌های هالووین با یک دوست یا خانواده برای کاهش اضطراب

اگر ترستان خیلی شدید است، ممکن است به کمک حرفه‌ای نیاز باشد. درمانگر به شما کمک می‌کند دقیقاً آنچه را که از آن می‌ترسید تعیین کنید و یک برنامه درمانی برای رفع ترس خود ایجاد کنید. رویکردهای درمانی مانند حساسیت زدایی سیستماتیک به طور کلی در درمان هراس‌های خاص بسیار موثر است.

کسانی که به ترس شدید از مسائل مذهبی دچار هستند، بهتر است ضمن درمان حرفه‌ای، از یک رهبر مذهبی مورد اعتماد، مشاوره معنوی بگیرند.

طوبی زینالی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید