انتشار این مقاله


کاشت مو با ربات دیگر رویا نیست !

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین روش ها برای کاشت مو، کاشت مو با ربات است. این تکنولوژی پیشرفته توسط دستگاه ARTASدر بهترین کلینیک ها انجام می شود. دقت کاشت و استحکام کار در این روش بسیار بالا است. به همین دلیل این روش مورد توجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته است. واحد فولیکولی مو […]

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین روش ها برای کاشت مو، کاشت مو با ربات است. این تکنولوژی پیشرفته توسط دستگاه ARTASدر بهترین کلینیک ها انجام می شود. دقت کاشت و استحکام کار در این روش بسیار بالا است. به همین دلیل این روش مورد توجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته است. واحد فولیکولی مو با این روش به راحتی توسط پزشک استخراج می شود. ربات آرتاس توسط مهندسین و پژوهشگران در کالیفرنیا اختراع شده است. FDA که همان سازمان غذا و داروی آمریکا است از سال ۲۰۱۱ این ربات کاشت مو را تایید کرده است.

به علت تحریم ها و شرایط کنونی این ربات قابل خریداری در ایران نیست. اما بهتر است اطلاعات کافی در مورد ربات آرتاس داشته باشید. هر آنچه که لازم است بدانید در این مقاله برای شما شرح داده ایم.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی برای هر جراحی زیبایی روش های متعددی وجود دارد. کاشت مو هم از این قضیه مستثنی نیست. یکی از پرتقاضا ترین روش ها برای جراحی زیبایی کاشت مو است. به دلایل ارثی و افزایش سن و …ریزش مو به مرور زمان بوجود می آید. راه خلاص شدن از این مشکل کاشت مو است. امروزه کاشت مو به روش آرتاس از محبوب ترین روش ها برای کاشت مو در دنیا است.

علت انتخاب روش رباتیک با دستگاه آرتاس برای کاشت مو

کاشت مو با استفاده از دستگاه آرتاس از روش های رباتیک است که کمترین تهاجم را دارد. این روش هم در مردان و هم در زنان به خوبی عمل کرده است. کاشت مو به روش رباتیک با دستگاه ARTAS بهترین روش کاشت مو در جهان است. در این روش بیمار هیچ گونه دردی احساس نخواهد کرد. زخم و جای زخم و مشکلاتی این چنینی هم در روش رباتیک ایجاد نخواهد شد. به همین دلیل مراجعین استقبال خوبی از این روش برای درمان کرده اند. بیماران با خیال راحت این روش را انتخاب می کنند. کاشت مو رباتیک با دستگاه آرتاس دارای سیستم هایی هوشمند است. الگوریتم هایی دقیق و واضح ایجاد می کند. از همه مهم تر این که در این روش سرعت و سازگاری و دقت انجام کار بسیار بالا است. در نتیجه بهترین نتیجه را می توان با دستگاه آرتاس بدست آورد. همین موارد باعث شده است تا مراجعین علاقه شدیدی برای درمان با این دستگاه پیدا کنند.

ویژگی های روش رباتیک و دستگاه آرتاس برای کاشت مو

همانطور که گفتیم روش های متفاوتی برای کاشت مو وجود دارد. اما امروزه تقاضا برای استفاده از روش رباتیک با دستگاه آرتاس بیشتر شده است. در ادامه می خواهیم به بررسی این موضوع و علت این انتخاب بپردازیم.

  • بیمار دردی در این روش احساس نخواهد کرد. اگر هم درد کمی بوجود بیاید بسیار کم و ناچیز خواهد بود.
  • هیچ گونه بخیه ای در روش رباتیک با دستگاه آرتاس ایجاد نمی شود.
  • زخم خطی هم در این روش بوجود نمی آید.
  • تصویربرداری های دیجیتال پیشرفته باعث شده ات تا این روش در بین مردم محبوب شود.
  • انتخاب بهترین فولیکول های مو با روش رباتیک با دستگاه آرتاس امکان پذیر است.
  • رباتیک پرقدرت در این دستگاه استحکام و سرعت و دقت انجام کار را بالا می برد.
  • احتمال خطای انسانی در این روش صفر است.
  • مدت زمان بهبود در این روش بسیار کم است. در واقع در کمترین زمان بهترین نتیجه حاصل می شود.
  • نتیجه کار بسیار طبیعی است. ماندگاری در این روش بسیار بالا است.

ربات آرتاس

مقایسه روش آرتاس با دیگر روش های کاشت مو:

در روش سنتی کاشت مو پزشکان باید از ناحیه اهدا کننده فولیکول های خوب و قوی را به صورت دستی جدا کنند. این روش بسیار پرزحمت و سخت است. در واقع روش کاشت مو به روش آرتاس یک تکنولوژی جدید و قوی است که روش FIT را تکمیل می کند. دیگر خستگی نمی تواند عاملی برای ایجاد خطای انسانی در روش رباتیک باشد. در این روش بهترین و پرقدرت ترین فولیکول ها توسط دستگاه آرتاس شناسایی می شوند. زاویه دقیق و عمق دقیق فولیکول ها با این دستگاه شناسایی می شود.

هزینه کاشت مو به روش آرتاس حدود ۵ برابر کاشت مو به سایر روش ها می باشد.

معرفی ناحیه گیرنده و ناحیه اهدا کننده در پوست سر

کاشت مو با روش رباتیک روشی است که در آن هوش مصنوعی دخیل است. انتخاب رباتیک های دقیق در حد میکرون باعث شده است تا جراحی و بخیه و خونریزی ایجاد نشود. در نتیجه بافت مو حالت طبیعی تری به خود می گیرد. در این سیستم از منطقه اهدا کننده در سر، واحدهای فولیکولی قوی و سالم جدا می شوند. این فولیکول ها به ناحیه ای که دچار ریزش مو شده است، پیوند می شوند.

با این تفاسیر ناحیه اهدا کننده ناحیه ای است که دچار ریزش مو نشده است. این ناحیه دارای فولیکول های مستحکم و خوبی است. این نواحی معمولا در قسمت های پشتی سر و پهلوهای سر است. ناحیه گیرنده هم بخشی از پوست سر است که دچار ریزش شده است.  فولیکول های جدا شده به این نواحی پیوند می شوند. قسمت های بالایی و تاج سر بیشتر دچار ریزش می شوند. زیرا این نواحی موهای نازک تری دارند.

سوالی که معمولا ذهن بیمار را درگیر می کند، مدت زمان کاشت مو با روش رباتیک است. کاشت مو با روش رباتیک و دستگاه آرتاس معمولا با توجه به هدف های درمان و نیاز بیمار ۴ تا ۸ ساعت زمان می برد. بیمار در تمام مراحل درمان می تواند استراحت کند و کاملا آرامش داشته باشد. زیرا هیچ گونه درد شدیدی و احساس ناراحتی حس نخواهد کرد. البته ممکن است در حین درمان و بعد از آن درد بسیار کمی احساس شود. این درد کاملا قابل تحمل است و مشکلی بوجود نمی آورد.

برداشت مو به روش رباتیک

در روش رباتیک با دستگاه آرتاس با تکنولوژی بینایی استریوسکوپی که بر روی دستگاه است، برداشت فولیکول مو انجام می شود. این سیستم بینایی بسیار باکیفیت است و با دقت بسیار بالا بهترین و قوی ترین پیوندهای مو را برای برداشت شناسایی و تایید می کند. این دستگاه به طور دقیق مشخص می کند کدام پیوند مو بهترین نتیجه را حاصل می کند. حفظ طبیعی ترین حالت کاشت مو با دستگاه آرتاس و روش رباتیک امکان پذیر است. البته در کنار این فناوری جدید و پیشرفته وجود یک پزشک و جراح متبحر هم بسیار تاثیرگذار است.

بعد از جدا کردن فولیکول مو از ناحیه اهدا کننده، آن را به ناحیه هدف پیوند می دهند. برای این پیوند باید ناحیه دقیق در محل گیرنده مشخص شود. به این منظور یک الگوی درمانی ساخت گیرنده باید ایجاد شود. سیستم دستگاه آرتاس می تواند این سایت های گیرنده را در قسمت پشتی خط مو ایجاد کند. در روش های کاشت مو این که کاشت کاملا طبیعی باشد حائز اهمیت است. برای همین منظور ساخت سایت گیرنده از مسائل مهم و ضروری در روش آرتاس است.

بهبود کاشت مو با رش آرتاس

در روش آرتاس دقت انجام کار در حد میکرون است. در نتیجه حداقل حالت تهاجمی در این روش وجود دارد. هر گونه زخمی که در این روش بوجود بیاید، خیلی زود طی چند روز برطرف می شود. در روش رباتیک با دستگاه آرتاس کمترین زخم ها ایجاد می شود. اگر به دنبال بهترین نتیجه به همراه کمترین درد و جای زخم هستید، دستگاه آرتاس به روش رباتیک بهترین انتخاب است.

انتخاب کلینیک خوب و مجهز برای کاشت مو

با وجود این دستگاه ها و روش های پیشرفته بهتر است یک کلینیک خوب و معتبر را برای کاشت مو انتخاب کنید. کاشت مو یکی از مهم ترین جراحی های زیبایی است. به همین دلیل بهتر است قبل از هر چیزی به دنبال یک کلینیک عالی با پزشکان متبحر باشید. کلینیک ساعی با چندین سال سابقه کار و وجود بهترین و باتجربه ترین جراحان در حال خدمت رسانی به بیماران است.

  • آیا کاشت مو با روش رباتیک و دستگاه آرتاس دارای عوارض خاصی است؟

این روش کم تهاجمی دارای کمترین عوارض نسبت به روش های دیگر کاشت مو است. اما با همه این تفاسیر بیهوشی موضعی انجام می شود. تعدادی از بیماران ممکن است در این روش درد خیلی کمی احساس کنند. البته خیلی از بیماران هم حتی کمترین دردی احساس نمی کنند.

  • کاشت مو با روش رباتیک نیاز به چه مدت زمانی برای بهبودی کامل دارد؟

این روش به نسبت روش های دیگر خیلی سریع تر بیمار را به بهبودی می رساند. در این روش نیازی به بخیه زدن نیست. در نتیجه بهبودی هم زودتر حاصل می شود. تعداد زیادی از بیماران خیلی سریع بعد از انجام کار، می توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند. البته تمام این موارد به نظر پزشک متخصص هم بستگی دارد.

  • کاشت مو با روش آرتاس برای چه کسانی مناسب است؟

هم زنان و هم مردان می توانند این روش را برای کاشت مو انتخاب کنند. البته این را بدانید که کاشت مو با روش رباتیک با دستگاه ARTAS برای کسانی که ریزش مودر آنها پیرشفت زیادی کرده است، مناسب نیست. البته بهتر است برای اطمینان با پزشکان و جراحان باتجربه کلینیک ساعی مشاوره داشته باشید. آنها به طور دقیق شرایط ریزش مو را در شما بررسی می کنند. در نتیجه بهترین روش را برای کاشت مو به شما پیشنهاد می دهند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید