انتشار این مقاله


بهترین برندهای لوازم آزمایشگاهی ایرانی و خارجی

لوازم آزمایشگاهی مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی هستند که استفاده از آنها در لابراتوارها، آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی و همچنین برای دانشجویان رشته‌های علوم پایه و پژوهشگران آزمایشگاهی ضروری است. یکی از فاکتورهای مهم برای به‌دست آوردن بهترین نتایج از تحقیقات آزمایشگاهی مختلف، خرید لوازم آزمایشگاهی معتبر و استاندارد است. این موضوع بسیار مهمی است که […]

لوازم آزمایشگاهی مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی هستند که استفاده از آنها در لابراتوارها، آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی و همچنین برای دانشجویان رشته‌های علوم پایه و پژوهشگران آزمایشگاهی ضروری است. یکی از فاکتورهای مهم برای به‌دست آوردن بهترین نتایج از تحقیقات آزمایشگاهی مختلف، خرید لوازم آزمایشگاهی معتبر و استاندارد است. این موضوع بسیار مهمی است که ما لوازم آزمایشگاهی مورد نیازمان را از برندهای معتبر تهیه کنیم.

تجهیزات آزمایشگاهی باتوجه به نوع آزمایشگاه و موضوع تحقیق متفاوت هستند و برندهای مختلفی در حوزه تولید آنها فعالیت می‌کنند. موضوعی که قصد داریم در این مقاله به سراغ آن برویم، معرفی بهترین برندهای لوازم آزمایشگاهی ایرانی و خارجی است. اگر به دنبال تجهیز آزمایشگاه یا اجرای پروژه‌های شخصی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

برند Merck آلمان

مرک، یک شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی و دارویی است. این کمپانی در سال ۱۶۶۸ در کشور آلمان تأسیس شد و قدیمی‌ترین شرکت شیمیایی و دارویی در جهان محسوب می‌شود. در حال حاضر این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی جهان می‌باشد که در زمینه داروسازی، شیمی و علوم زیستی و بیوتکنولوژی فعالیت می‌کند.

این کمپانی دارای ۶ زیر مجموعه است: 

  1. سیگما آلدریج (Sigma Aldrich)
  2. ای ام دی میلیپور (EMD millipore)
  3. ساپلکو (supelco)
  4. اس‌ای اف سی (SAFC)
  5. بیورلیانس (Bioreliance)
  6. میلی-کیو (Milli-Q)

شرکت مرک برای دانشمندان و مهندسین خود، بهترین آزمایشگاه، کلاس و مواد آزمایشگاهی را فراهم کرده، تا با پژوهش‌های آنها کیفیت محصولات و خدمات خود را هر روز بهتر کند. حاصل همکاری مشترک دو تیم تحقیقاتی Merck Millipore وSigma-Aldrich ، سبد گسترده‌ای از ۳۰۰،۰۰۰ محصول متنوع است، که یک پلتفرم تجارت الکترونیک پیشرو در زمینه علوم زیستی و پزشکی را شکل داده است.

محصولات کمپانی merck به همراه کمپانی سیگما آلدریج شامل کیت‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف ژنتیکی، مولکولی بیوشیمیایی و آنتی بادی‌ها، کشت سلول، میکروبیولوژی و مواد شیمیایی در زمینه‌های مختلف آزمایشگاهی مناسب برای آنالیز، بافرها و… هستند. تجهیزات و وسائل آزمایشگاهی و محصولات بخش میکروبیولوژی صنعتی (مانند محیط کشت غشاهای نیترو سلولوزی)، در زمینه داروسازی و بیوتکنولوژی دارای کاربردهای فراوانی هستند. 

تمرکز شرکت مرک در آنالیز ژنومی، پروتئومیک و سلولی، معرف‌های تحقیقاتی و خدمات به مشتریان برای درک بهتر عملکرد بیولوژیکی و بیماری است و از محققان پشتیبانی می‌کند. اگر به تجهیزات و محصولات این برند نیاز داشتید، شیمبیو نمایندگی فروش تجهیزات مرک آلمان در ایران است.

برند Sigma Aldrich آمریکا

Sigma Aldrich یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه علوم زیستی با بیش از ۹۶۰۰ پرسنل متخصص است. این شرکت در ۴۰ کشور دنیا فعالیت داشته و محصولات آن در حوزه داروسازی و زیست‌فناوری کاربرد دارند. این شرکت شیمیایی از ادغام دو شرکت شیمیایی سیگما و شرکت آلدریچ در سال ۱۹۷۵، به وجود آمد. کاربرد محصولات و مواد آزمایشگاهی سیگما آلدریچ و کیت‌های شیمیایی، بیوشیمیایی و شیمیایی آلی این شرکت در تحقیقات را می‌توان در موارد زیر دسته‌بندی کرد:

تحقیقات علمی و ژنتیکی، تحقیقات بیوتکنولوژی، تحقیقات توسعه دارویی، تشخیص بیماری، و سایر تکنولوژی‌های پیشرفته.

 برند SPL کره جنوبی

محصولات شرکت SPL کره جنوبی یکی از برندهای محبوب پژوهشگران، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های تخصصی است. این برند امتحان خود در بین سایر برندهای محصولات مصرفی پس داده، و از نظر کیفیت بالای محصولات و رعایت استانداردهای بین المللی، مثال زدنی است. کمپانی SPL در سال ۱۹۹۷ با هدف تولید محصولات پلاستیکی با کیفیت و سازگار با بهترین استانداردهای جهانی، تأسیس شد. محصولات این کمپانی همواره با الزامات نظارتی بین المللی مطابقت داشته‌اند؛ دلیل این امر نیز داشتن تیمی از متخصصین با انگیزه است، که به‌طور مداوم درگیر تحقیق، توسعه و کنترل کیفیت تولیدات هستند.

شرکت SPL کره جنوبی با بیش از سه دهه تجربه و کسب دانش و اطلاعات در صنعت تولید محصولات پلاستیکی آزمایشگاهی و با توجه به دارا بودن کارشناسان مجرب، توانسته جایگاه مناسبی برای خود در بازارهای داخلی و جهانی به‌خصوص اروپا و آسیا ایجاد کند. متخصصین این شرکت همواره در راستای ارائه محصولات با کیفیت و ایجاد قیمت‌های رقابتی در بازار تلاش کرده‌اند. در حال حاضر نیز SPL، در حال تلاش در عرضه بروزترین و با کیفیت‌ترین محصولات آزمایشگاهی است. برای خرید وسائل آزمایشگاهی با کیفیت این برند، می توانید به نمایندگی های مجاز آن در ایران مراجعه کنید.

ایبرسکو ایران

شرکت ایبرسکو یا زیست کاوش ایرانیان با همکاری شرکت‌های معتبر اروپایی بیش از پنج هزار نوع ماده شیمیایی و محیط کشت و مواد اولیه در زمینه علوم زیستی و شیمایی تولید و عرضه می‌کند. تمامی محصولات عرضه شده توسط ایبرسکو دارای برگه کنترل کیفی (COA) و MSDS می‌باشند.

محیط‌های کشت میکروبی عمومی و کروموژنیک، آنتی بیوتیک‌ها، سوبستراهای آنزیمی، رنگ‌ها، هورمون‌های گیاهی، کیت‌های میکروبی مورد استفاده در خوردگی میکروبی، آب، نفت و پتروشیمی و صنایع غذایی از محصولات این شرکت هستند. شرکت شیمیبیو ایران به‌عنوان نمایندگی فروش تجهیزات ایبرسکو ایران، طیف گسترده‌ای از محیط‌های کشت سلولی و میکروبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

شیماز ایران

تهیه و تولید تجهیزات آزمایشگاهی شیماز با بیش از دو دهه سابقه در تولید تجهیزات آزمایشگاهی، بزرگ‌ترین تولیدکننده فور یا اون در انواع و سایزهای مختلف است. شیماز با کسب تجربه چندساله و ورود امکانات جدید و متخصصین حرفه ای، توانایی تولید دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی در طیف گسترده‌تری را دارد، از جمله: فور (اون آزمایشگاهی)، انکوباتور، انکوباتور یخچالدار، بن ماری، کوره الکتریکی، انواع هود آزمایشگاهی، هود لامینار، هات پلیت، فریزر آزمایشگاهی، شوف بالن و آب مقطر گیری.

در صورت نیاز به مجهز کردن آزمایشگاه خود، می توانید به نمایندگی فروش تجهیزات شیماز ایران مراجعه کنید، یا برای ثبت سفارش های تعداد بالا، مستقیما با مجموعه ارتباط بگیرید.

برند SIMAX چک

شرکت SIMAX چک، لوازم و شیشه آلات آزمایشگاهی تولید می‌کند. این مجموعه، یکی از کمپانی‌های معتبر جهان در زمینه تولید لوازم شیشه‌ای با کیفیت مطلوب است. لوازم شیشه‌ای زیماکس در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند، همچنین در برابر اثرات آب، بخارات آب، اسیدها، محلول‌های نمکی و قلیاها نیز مقاومت قابل قبولی دارند.

یکی از شرکت هایی که در زمینه تأمین و فروش تجهیزات آزمایشگاهی فعال است و نمایندگی فروش انواع برندهای خارجی و ایرانی را داراست، شرکت شیمیبیو است. شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی shimibio.com در کمترین زمان و با هزینه بسیار مناسب، تجهیزات مورد نیازتان را به صورت آنلاین سفارش دهید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید