انتشار این مقاله


بهترین قرص برای ریزش مو حاوی چه ویتامین هایی است؟

استفاده از قرص‌ها و مکمل‌ها مناسب در تقویت و جلوگیری از ریزش مو نقش اساسی دارند. البته عوامل مختلفی چون کمبود مواد مغذی، استرس، عوامل ژنتیکی، تغییر سطح هورمون‌ها و … در ریزش مو مؤثرند و مصرف قرص‌ برای ریزش مو زمانی مفید خواهد بود که عامل ریزش مو کمبود مواد مغذی و موردنیاز بدن باشد.  مواد […]

استفاده از قرص‌ها و مکمل‌ها مناسب در تقویت و جلوگیری از ریزش مو نقش اساسی دارند. البته عوامل مختلفی چون کمبود مواد مغذی، استرس، عوامل ژنتیکی، تغییر سطح هورمون‌ها و … در ریزش مو مؤثرند و مصرف قرص‌ برای ریزش مو زمانی مفید خواهد بود که عامل ریزش مو کمبود مواد مغذی و موردنیاز بدن باشد. 

مواد مغذی چون ویتامین‌های A، B7، B12، C، D و E و مواد معدنی نظیر آهن، سلنیوم و روی و پروتئین‌ها از مواد مغذی جهت تقویت مو به شمار می‌روند. استفاده از مواد غذایی نظیر ماهی سالمون، میگو، صدف، کدوتنبل، بلوبری، اسفناج، عدس و … همگی نقش اصلی در تقویت رشد مو ایفا می‌کنند و بهتر است از آن‌ها در وعده‌های غذایی خود استفاده کنیم. 

آیا قرص و مکمل ها برای درمان ریزش مو موثرند؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد که قرص‌ها و مکمل‌ها در درمان مؤثر ریزش مو مفید هستند. یکی از دلایل ریزش مو می‌تواند ناشی از مداخلات غذایی و کمبود مواد مغذی باشد. برای مثال افراد مبتلا به آنمی یا کم‌خونی به دلیل کمبود آهن ممکن است موهای خود را از دست بدهند. قرص‌ها و مکمل‌های حاوی امگا ۳ و امگا ۶، استفاده از روی و روغن‌هایی مانند روغن دانه کدوتنبل در درمان ریزش مو مؤثرند.

کمبود چه ویتامین هایی باعث ریزش مو می شود؟

سلامت مو با عوامل مختلفی مانند سن، ژنتیک، سطح هورمون‌ها، شرایط پزشکی، رژیم غذایی، سطح استرس و … در ارتباط است. در بسیاری از موارد بهبود رژیم غذایی و استفاده از ویتامین‌های مفید می‌تواند از موهای سالم حمایت کند. از جمله مواد معدنی و ویتامین‌هایی که برای سلامت مو مفید هستند و فقدان آن‌ها سبب ریزش مو می‌شود می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ویتامین A
  • ویتامین B7 و B12
  • ویتامین C
  • ویتامین D
  • ویتامین E

علاوه بر ویتامین‌های فوق مواد معدنی چون آهن، سلنیوم و روی و مصرف پروتئین‌ها در سلامت مو نقش بسزایی دارند. کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی نامبرده سبب ریزش مو، رشد ضعیف مو و ایجاد تارهای مو نازک که منجر به ریزش می‌شوند، خواهد شد. البته لازم به ذکر است ویتامین‌ها و تأمین آن‌ها برای بدن در افرادی مؤثر خواهند بود که دلیل ریزش موی آن‌ها کمبود مواد مغذی و موردنیاز بدن باشد.

رژیم غذایی و ریزش مو

نظیر بسیاری از بافت‌های بدن وضعیت موها ارتباط نزدیکی با سلامت کلی بدن دارد و سلامت کلی بدن به نوبه خود از رژیم غذایی و سبک زندگی افراد تأثیر می‌پذیرد. رژیم غذایی عامل اصلی حفظ موهای سالم، رشد مو و وضعیت پوست سر است.

 از جمله مواد غذایی که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم جهت تقویت موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها هستند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ماهی سالمون: ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب و امگا ۳ است. اسیدهای چرب موجود در ماهی سالمون غدد چربی اطراف فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و سبب حفظ درخشندگی مو می‌شوند. بدون وجود امگا ۳ موها کدر به نظر رسیده و درخشندگی لازم را نخواهند داشت.
  • بلوبری: بلوبری و زغال اخته از منابع اصلی ویتامین C و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. ویتامین Cبه‌منظور محافظت از سلول‌ها، حفظ سلامت پوست و بهبود تولید کلاژن که خود مویرگ‌های تغذیه‌کننده ساقه مو را تقویت می‌کنند، به کار می‌رود. علاوه بر زغال اخته و بلوبری، توت‌فرنگی، سیب‌زمینی و کیوی نیز از منابع غنی ویتامین C به‌حساب می‌آیند.
  • اسفناج: اسفناج از سبزیجاتی مملو از ویتامین A و C و ماده معدنی آهن و بتاکاروتن است. استفاده از اسفناج در حد ۶ میلی‌گرم در هر وعده راهی بسیار عالی به‌منظور افزایش سطح آهن و تشویق رشد مو است. علاوه بر اسفناج، کلم‌پیچ، عدس و کلم بروکلی نیز از سبزیجاتی مملو از آهن به شمار می‌روند.
  • میگو: میگو مملو از پروتئین، ویتامین‌های گروه B، روی، آهن و ویتامین D است. این ویتامین‌ها و املاح معدنی از موادی هستند که مو برای سالم ماندن به آن‌ها نیاز دارند. علاوه بر میگو، گوشت گاو، غلات غنی شده و لوبیای پخته شده نیز از مواد غذایی مملو از آهن و روی به شمار می‌روند.
  • آووکادو: آووکادو یکی از بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین‌های E، C، B، K بتاکاروتن، اسیدهای چرب، فیبر، پتاسیم، منیزیم و اسیدفولیک است. قراردادن آووکادو در رژیم غذایی از جمله راه‌هایی است که منجر به داشتن موهایی سالم و تقویت موها می‌شود.
  • کدوتنبل: کدوتنبل منبع عالی ویتامین A به شمار می‌رود که برای تولید سبوم یا چربی پوست ضروری است. سبوم سبب رطوبت پوست شده و از کم‌آبی جلوگیری می‌کند و این ویتامین از جمله مواد لازم برای تقویت فولیکول‌های مو به شمار می‌رود.

از ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن می‌توان به بیوتین، آهن، امگا ۳، ویتامین A، ویتامین C و روی اشاره کرد. جدول ذیل نشان می‌دهد که هرکدام از مواد غذایی لازم برای تقویت مو حاوی کدامیک از این مواد مغذی است و بهتر است از هرکدام از آن‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنیم.

رویویتامین Cویتامین Aامگا ۳آهنبیوتینماده غذایی
    آووکادو
    لوبیا
     بلوبری
     کلم بروکلی
    هویج
    نخود
    تخم‌مرغ
    عدس
    غذاهای دریایی
    کدوتنبل
    سالمون
    اسفناج
    سیب‌زمینی شیرین

بهترین قرص برای ریزش مو 

یکی از روش‌های تقویت مو و پیشگیری از ریزش موها استفاده از مکمل و قرص‌ برای ریزش مو است. یکی از مکمل‌های تخصصی جهت رشد و تقویت مو مکمل تخصصی مو هیرونیک است.

هیرونیک تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم جهت رشد و تقویت مو چون زینک، ویتامین B5 و B6، بیوتین و کوآنزیم کیوتین را در خود جای می‌دهد. زینک موجود در هیرونیک تولید کراتین مو که ۹۵ درصد از ساختار مو را تشکیل می‌دهد بر عهده دارد. ویتامین B5 موجود در مکمل هیرونیک سبب حفظ رنگ مو شده و از سفیدشدن مو جلوگیری می‌کند. ویتامین B6 موجود در این مکمل سبب تقویت تولید کراتین مو می‌شود. بیوتین یا همان ویتامین B7 سبب حفظ استحکام مو شده و از نازک شدن تارهای مو که موجب ریزش مو می‌شود، جلوگیری می‌کند. کوآنزیم کیوتین از سلول‌های مو در برابر رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. باتوجه‌به مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در مکمل هیرونیک این مکمل یکی از بهترین قرص ها برای ریزش مو محسوب می‌شود.

شرکت نیکان فارمد مهر

شرکت نیکان فارمد مهر از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود در زمینه واردات دارو و مکمل‌های مورد تأیید شرکت‌های دارویی بزرگ سوییسی را آغاز کرد. این شرکت در راستای تأمین نیازهای افراد محصولات مختلفی در حوزه سلامت مو، پوست، ناخن، تقویت سلامتی آقایان و خانم‌ها و … روانه بازار کرده است. شرکت نیکان فارمد مهر با شناسایی نیازهای سلامت جامعه، شناخت عوامل محیطی، تحلیل و بررسی محصولات و … بیش از هر شرکت دیگری در ارتقای سلامت جامعه تلاش می‌کند.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *