انتشار این مقاله


آیا ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین ممکن است؟ 

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد جراحی ابدومینوپلاستی افراد بسیار زیادی سعی دارند تا از این جراحی جهت از بین بردن چربی های اضافی شکم خود استفاده کنند. مزایای این جراحی موجب شده تا شاهد انجام همزمان این جراحی و سزارین باشیم؛ اما لازم است بدانید این امر می تواند خطرساز باشد. در صورتی که […]

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد جراحی ابدومینوپلاستی افراد بسیار زیادی سعی دارند تا از این جراحی جهت از بین بردن چربی های اضافی شکم خود استفاده کنند. مزایای این جراحی موجب شده تا شاهد انجام همزمان این جراحی و سزارین باشیم؛ اما لازم است بدانید این امر می تواند خطرساز باشد. در صورتی که موفق به انتخاب یک پزشک متخصص و مجرب شوید می توانید شرایطی ایده آل را تجربه کنید. در ادامه این نوشتار به بررسی بیشتر شرایط این دو جراحی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟ 

پیش از آن که به بررسی سرازین همراه با جراحی ابدومینوپلاستی بپردازیم لازم است تا اشاره ای به این عمل جراحی داشته باشیم. این جراحی را می توان از جمله جراحی های شکمی دانست که به عنوان نوعی جراحی زیبایی نیز شناخته می شود. در حال حاضر افراد بسیار زیادی را می توان یافت که متقاضی انجام این جراحی هستند تا به این طریق چربی های اضافی ناحیه شکم خود را از بین ببرند. این جراحی را می توان از جمله جراحی هایی دانست که از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است؛ بنابراین لازم است توسط پزشکانی که تخصص و دانش ویژه ای دارند انجام شود. در چنین شرایطی میتوان ابدومینوپلاستی را به عنوان یک جراحی ایمن و بدون خطر معرفی کرد.

سزارین همراه با ابدومینوپلاستی 

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی امکان انجام سزارین همراه با ابدومینوپلاستی پرداخته و در این راستا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همان گونه که می دانید انجام سزارین تنها در راستای تولید نوزاد بدون ایجاد مشکل خاصی صورت می پذیرد. در چنین شرایطی انتظار می رود که مادر و کودک وی از هرگونه خطری ایمن شوند. امکان عمل ابدومینوپلاستی همراه با سزارین می تواند برای کودک و مادر خطرساز باشد. این امر به دلیل حساس بودن این دو جراحی است؛ بنابراین پزشک مورد نظر شما باید دانش و مهارت بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد. مطالعه بیشتر 

همچنین لازم است بدانید جراحی ابدومینوپلاستی توسط جراحان سزارین انجام نمی شود و این امر خارج از تخصص این پزشکان است. به طور معمول جراحان پلاستیک و زیبایی این جراحی را انجام می دهند و برای انجام همزمان هر دو جراحی بایستی هم پزشک جراح سزارین و هم جراح پلاستیک در اتاق عمل حضور داشته باشند. انجام همزمان این دو جراحی تنها در صورتی امکان پذیر است که چربی های تجمع یافته در ناحیه شکمی کم باشند و بیمار نیاز به یک جراحی زیبایی کوچک داشته باشد. اگر چنین شرایطی را ندارید این امر می تواند برای شما و کودکتان خطرات قابل توجه ای داشته باشد. 

بهترین کاندیداها برای انجام عمل ابدومینوپلاستی

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد انجام عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین را دارند، در گام اول بایستی از سوی پزشک تایید شوید. در واقع به بیان ساده تر می توان گفت پزشک بایستی تشخیص دهد که آیا این جراحی برای شما مناسب است یا خیر؟ در این راستا توصیه داریم حتما از پزشکانی کمک بگیرید که سوابق درخشانی در این حوزه دارند و می توانند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. به طور کلی افراد کاندید برای انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی شامل موارد زیر می شوند. 

            •           افرادی که تمایل به بارداری مجدد ندارند. 

            •           افرادی که با چربی زیادی در ناحیه شکم خود مواجه نیستند. 

            •           افرادی که اضافه وزن زیاد رنج نمی برند. 

            •           افرادی که با افتادگی پوست شدید در ناحیه شکم خود مواجه هستند. 

            •           خانم هایی که طی دوره زایمان و بارداری خود بیماری خاصی نداشته اند. 

خطرات سزارین همراه با ابدومینوپلاستی 

در بخش های قبل تاکید کردیم که انجام سزارین همراه با ابدومینوپلاستی خطرات قابل توجه ای دارد. پرسشی که مطرح می گردد این است که این خطرات چه هستند؟ در حال حاضر افراد بسیار زیادی از چربی های اضافی ناحیه شکم خود رنج می برند و سعی دارند همزمان با انجام عمل جراحی سزارین این چربی ها را نیز حذف کنند. نکته ای که بایستی بدانید این است که چنین عمل هایی می تواند عوارض خاصی به دنبال داشته باشد و نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود. این عوارض به شرح زیر هستند. 

            •           عمل جراحی ابدومینوپلاستی به عنوان نوعی جراحی تهاجمی شناخته می شود. در مقابل سزارین نیز یک جراحی پرتهاجمی است. بنابراین اگر این دو جراحی به صورت همزمان انجام شوند می توانند سلامتی شما را به خطر بیندازند. 

            •           انجام همزمان این جراحی ها می تواند درد شما را چند برابر کند. همان گونه که می دانید سزارین دردناک است و اگر با این جراحی نیز ترکیب شود می تواند شرایط بدی را برای شما رقم بزند. 

            •           ساختار عمل جراحی سزارین به گونه ای است که پزشکان بر روی شکم برش های زیادی ایجاد می کنند. این برش ها می توانند زمینه های خونریزی را فراهم سازند. در صورتی که این جراحی تهاجمی همزمان با ابدومینوپلاستی انجام شود باید منتظر افزایش خونریزی بود.

            •           ممکن است به دلیل ثابت نبودن وضعیت شکم هنگام جراحی نتوانید به نتایجی که انتظارش را دارید دست یابید. 

مزایای انجام همزمان جراحی های سزارین و ابدومینوپلاستی 

علاوه بر معایبی که نام برده شد انجام این دو جراحی به صورت همزمان مزایای خاصی نیز به دنبال دارد؛ اما در صورتی که توسط یک جراح متخصص صورت پذیرد. از مهم ترین مزایای این امر موارد زیر را می توان تشریح نمود. 

            •           کوتاه شدن دوره نقاهت و بهبود به دلیل انجام هر دو جراحی طی یک روز

            •           از برش هایی که برای انجام سزارین ایجاد شده اند می توان جهت ابدومینوپلاستی نیز استفاده کرد. 

            •           جراحانی که تخصص بالایی در این زمینه دارند می توانند بدون ایجاد خطر و یا ناراحتی خاصی هر دو عمل جراحی را به صورت همزمان انجام دهند. به همین جهت است که توصیه داریم در انتخاب این پزشکان دقت کنید تا در ادامه با مشکل خاصی مواجه نشوید. 

کلام آخر 

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که انجام همزمان جراحی های سزارین و ابدومینوپلاستی به دلیل تهاجمی بودن آن ها خطرآفرین است؛ اما اگر توسط جراحان مجرب انجام شود ایمن و بدون خطر خواهند بود. برای این امر بایستی شرایط لازم را داشته باشید و پیش از جراحی با پزشک خود مشورت کرده و به اطلاعات دقیقی دست یابید. 

تیم دکتر مجازی