انتشار این مقاله


درمان جوش های پوستی

جوش های پوستی یا آکنه (Acne) یک اختلال پوستی است که بیشتر در مراحل نوجوانی رخ می‌دهد، اما ممکن است در سنین بالاتر نیز ظاهر شود. آکنه عمدتاً در نواحی پوستی که دارای غدد چربی (غدد صفاقی) بیشتری هستند مانند صورت، گردن، پشت، شانه‌ها و قفسه سینه رخ می‌دهد. علل جوش های پوستی پوست سطح اول دفاع بدن انسان […]

جوش های پوستی یا آکنه (Acne) یک اختلال پوستی است که بیشتر در مراحل نوجوانی رخ می‌دهد، اما ممکن است در سنین بالاتر نیز ظاهر شود. آکنه عمدتاً در نواحی پوستی که دارای غدد چربی (غدد صفاقی) بیشتری هستند مانند صورت، گردن، پشت، شانه‌ها و قفسه سینه رخ می‌دهد.

علل جوش های پوستی

پوست سطح اول دفاع بدن انسان است که زندگی آسیب زا، آلودگی و هزاران علت دیگر باعث بیماری های پوستی مانند جوش های پوستی می‌شود بروز جوش های پوستی عبارتند از:

افزایش ترشح چربی: ترشح بیش از حد چربی از غدد صفاقی پوست می‌تواند منجر به انسداد منافذ صفاقی شود و باعث بروز جوش های پوستی شود. تغییرات هورمونی در دوران نوجوانی معمولاً باعث افزایش ترشح چربی می‌شود.

ترکیب پوست چرب: اگر پوست شما تمایلی به تولید چربی بیش از حد داشته باشد، خطر بروز جوش های پوستی بیشتر است. پوست چرب می‌تواند باعث انسداد منافذ صفاقی و جمع شدن باکتری‌ها شود.

تخلیص نامناسب پوست: عدم تمیز کردن پوست به طور مناسب و گرفتگی منافذ صفاقی با سلول‌های مرده و چربی می‌تواند جوش های پوستی را تسهیل کند.

برخی داروها و محصولات پوستی: استفاده از برخی داروها و محصولات پوستی که می‌توانند منجر به تحریک غدد صفاقی شوند، می‌توانند جوش های پوستی را تشدید کنند.

توجه داشته باشید که هر فرد ممکن است تحت تأثیر عوامل متفاوتی قرار گیرد و عوامل فوق تنها برخی از علل اصلی بروز جوش های پوستی هستند. همچنین، جوش های پوستی ممکن است به عوامل ژنتیکی و عوامل دیگر هم وابسته باشند.

روتین پوستی برای درمان جوش های پوستی

بهتر است برای درمان جوش های پوستی، صبر و حوصله داشته باشید و اطلاعات کافی از محصولات مورد استفاده خود داشته باشید. تا بر اساس نوع جوش ها و وضعیت پوست شما، یک برنامه درمانی مشخص شود. اما به طور کلی، یک روتین پوستی خوب برای درمان جوش های پوستی که بر اساس تجربه کاربران هیوابیوتی شده است. می‌تواند شامل مراحل زیر باشد:

روتین پوستی صبح:

شستشو: با استفاده از یک محصول شستشوی لطیف و مناسب برای نوع پوستتان، صورت خود را شستشو دهید و آن را خشک کنید.

سرم آلفا آربوتین اوردینری: ین سرم را بر روی پوست تمیز و خشک صورت خود استفاده کنید. صبر کنید تا به خوبی جذب شود.

مرطوب‌کننده: از یک مرطوب‌کننده ملایم و مناسب برای نوع پوستتان استفاده کنید.

روتین پوستی شب:

شستشو: پوست خود را با یک محصول شستشوی لطیف و مناسب پاک کنید و آن را خشک کنید.

سرم پیلینگ اوردینری: این محلول را با دقت و با رعایت دستورالعمل استفاده روی پوست خشک و تمیز خود استفاده کنید. پس از مدت زمان مشخص شده، آن را بشویید و به خوبی خشک کنید.

سرم سالیسیلیک اسید ۲٪ اوردینری: پس از استفاده از محلول قبلی، محلول سالیسیلیک اسید را بر روی نواحی مورد نیاز، مانند جوش ها یا نقاط چربی بیشتر، استفاده کنید.

درمان جوش های پوستی با محصولات اوردینری 

اوردینری نیز یک برند معروف در حوزه محصولات پوستی است و برای درمان جوش های پوستی، چندین محصول مفید در این برند وجود دارد. که هر کدام ویژگی های مختلفی دارند و هرکدام به صورت متفاوتی در درمان جوش های پوستی و لک های بعد از آن کمک میکنند. در زیر به سه محصول از برند محبوب اوردینری اشاره میکنیم:

سرم آلفا آربوتین اوردینری

سرم ضدلک اوردینری یک محصول پوستی است که دو عامل اصلی را شامل می‌شود: آلفا آربوتین و اسید هیالورونیک.132.jpeg

آلفا آربوتین یک ترکیب طبیعی است که از برگ‌ها و برگه‌های برخی گیاهان مانند نیلوفر سفید به دست می‌آید. این ترکیب از خاصیت روشن‌کنندگی پوست برخوردار است و معمولاً در محصولات ضد لک، ضد پیگمانتاسیون و درمان جای جوش استفاده می‌شود. آلفا آربوتین می‌تواند به کاهش تولید ملانین (پیگمانت مسئول رنگ پوست) درون پوست کمک کند و در نتیجه به کاهش لک‌های تیره و جای جوش کمک می‌کند.

اسید هیالورونیک نیز یک ماده طبیعی است که در پوست وجود دارد و به عنوان یک ماده مرطوب‌کننده و بازسازی کننده عمل می‌کند. این اسید می‌تواند پوست را مرطوب کند و در بهبود جوش‌ها و لطافت پوست مؤثر باشد.

بنابراین، استفاده از سرم آلفا آربوتین اوردینری می‌تواند به تقویت روشنایی و ترمیم جای جوش‌ها کمک کند. با افزایش استفاده مداوم و منظم از این سرم، می‌توان بهبود قابل توجه‌تری در جای جوش‌ها و کاهش لک‌های پوست را تجربه کرد.

سرم پیلینگ اوردینری

سرم قرمز اوردینری یک محصول پوستی است که شامل دو عامل اصلی است: اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) و بتا هیدروکسی (BHA).

اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک، لاکتیک و مالیک، خواص تقشیری و از بین برنده لایه های برداشته شده پوست را دارند. این اسیدها بهبود ترکیب پوست، بهبود بافت پوستی و کاهش لک ها و جوش های قدیمی را تسریع می‌کنند. با کاهش لایه برداشته شده پوست، قدرت جذب محصولات مراقبت از پوست افزایش می‌یابد و ترکیبات موثرتر به پوست نفوذ می‌کنند.

بتا هیدروکسی اسید، که به عنوان اسید سالیسیلیک شناخته می‌شود، دارای خاصیت ضد باکتریال و ضد التهابی است. این اسید می‌تواند لایه برداشته شده پوست را تمیز کند، بافت پوست را بهبود بخشد و جوش ها را بهبود بدهد. همچنین، به کاهش ترشح چربی پوست کمک می‌کند که می‌تواند در کنترل جوش ها مؤثر باشد.

133.png

بنابراین، استفاده از سرم قرمز اوردینری می‌تواند به تسریع روند بازسازی و تقشیر پوست، بهبود جوش ها و کاهش لک های جوش مانند کمک کند. با افزایش استفاده مداوم و منظم از این محلول، می‌توان نتایج بهتری در کاهش ظاهر جوش ها و جلوگیری از تشکیل جوش های جدید تجربه کرد. 

سرم سالیسیلیک اسید اوردینری 

سرم لایه بردار و ضد جوش اوردینری یک محصول پوستی است که حاوی اسید سالیسیلیک است. این اسید دارای خواص ضد باکتریال، ضد التهابی و تقشیری است.

با تمرکز بر درمان جوش های پوستی، اسید سالیسیلیک می‌تواند به چندین روش تاثیر بگذارد:

ضد التهابی: اسید سالیسیلیک می‌تواند التهابات مرتبط با جوش ها را کاهش دهد. با کاهش التهاب، قرمزی و تورم جوش ها کاهش می‌یابد و پوست آرامتر می‌شود.

ضد باکتریال: اسید سالیسیلیک می‌تواند عوامل باکتریایی را که جوش ها را تشدید می‌کنند، کنترل کند. با کاهش ترشحات چربی و کنترل رشد باکتری ها، جوش های پوستی کاهش می‌یابند.

بنابراین، استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری می‌تواند به کاهش جوش های پوستی، کنترل ترشحات چربی و کاهش التهاب پوست کمک کند. با استفاده منظم و متناسب با راهنمایی تولید کننده محصول، می‌توان نتایج مؤثرتری در درمان جوش ها و جلوگیری از تشکیل جوش های جدید تجربه کرد.

خرید محصولات اوردینری 

در اخر میتوانید شما علاوه بر این سه محصول ضد جوش، دیگر محصولات اوردینری را با ضمانت اصالت و همچنین با قیمت بسیار مناسب از هیوا بیوتی خریداری کنید تا علاوه بر داشتن پوست مناسب صورت زیبا تر هم داشته باشیم