انتشار این مقاله


چگونه با پف پلک برای همیشه خداحافظی کنیم؟

بسیاری از افراد از داشتن پف پلک رنج می برند و تمایل دارند که از روش های مختلف جهت از بین بردن افتادگی های روی پلک و پف آن، استفاده کنند؛ اخیرا جراحی بلفاروپلاستی بسیار بین افراد رایج شده است زیرا با عوارض و مشکلات بسیار کمتری همراه می باشد و می تواند تاثیر بسیار […]

بسیاری از افراد از داشتن پف پلک رنج می برند و تمایل دارند که از روش های مختلف جهت از بین بردن افتادگی های روی پلک و پف آن، استفاده کنند؛ اخیرا جراحی بلفاروپلاستی بسیار بین افراد رایج شده است زیرا با عوارض و مشکلات بسیار کمتری همراه می باشد و می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی زیبایی پشم ها بگذارد؛ بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران می تواند با انجام این جراحی، هم مشکلات درمانی و هم مشکلات زیبایی چشم شما را برطرف سازند و کمک شایانی به شما کنند؛ اگر شما نیز قصد انجام این روش را دارید می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با این که چگونه با پف پلک برای همیشه خداحافظی کنیم، اطلاعات کسب نمایید.

زیبایی و جوانی با بلفاروپلاستی

همه ما خواهان زیبایی و جوانی هستیم پس بنابراین طبیعی است که به دنبال راهی برای جوانسازی صورت باشید. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی عملی است که در آن پوست پلک جهت برداشتن چربی اضافی بریده می شود. بلفاروپلاستی باعث جمع و انباشته شدن چربی پشت پلک و ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می شود که به طراوت و شادابی صورت کمک می کند.

جراحی پلک همیشه یک جراحی زیبایی نیست و در بسیاری از موارد یک روش کاملا درمانی برای جلوگیری از خطرات احتمالی که می تواند برای چشم و بینایی ایجاد شود، در نظر گرفته می شود که در سایت های تاپتنا، خانه سفید، جراحا، کلینیک رازی و … در این باره توضیح داده شده است. به طور کلی قبل از هر اقدامی و تصمیم به انجام این روش، باید با بهترین جراح پلاستیک در تهران مشورت کنید و نمونه کارهای قبلی را ببینید.

۸ نکات مراقبتی بعد از بلفاروپلاستی

پس از این که بلفاروپلاستی انجام دادید، باید به برخی نکات و توصیه های مهم توجه نمایید تا هیچ گونه مشکلی برای شما رخ ندهد، در ادامه آن ها را برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • به طور کلی ممکن است که بعد از این جراحی کبودی و تورم بر روی پلک‏ ها ایجاد شود که پس از چند روز کاهش می‏ یابد، از این رو نباید نگران آن باشید.
  • در صورت استفاده کردن از کمپرس سرد روند بهبودی سرعت بیشتری می گیرد.
  • در صورت انجام دادن فعالیت‏ های سبک از جمله راه رفتن نیز زخم بهبود می یابد.
  • هر فردی باید تا ۷ الی ۱۰ روز پس از بلفاروپلاستی فعالیت روزانه اش را انجام ندهد.
  • به طور معمول در ناحیه برش، باند های بسیار نازکی قرار گرفته می شود و بعد از گذشت چند روز برداشته می‏ شوند، به طور تقریبی باید یک هفته بخیه ها باقی بمانند.
  • تقریبا تا مدت زمان دو روز حساسیت به نور و تاری دید طبیعی است اما در صورتی که بیشتر از آن ادامه پیدا کرد حتما باید به جراح تان اطلاع دهید.
  • پس از جراحی پلک نمی توان از لنزهای تماسی استفاده نمود و حتما باید از عینک استفاده نمایید.
  • شما باید همیشه پس از جراحی عینک آفتابی به همراه داشته باشید.

عوارض عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی در کنار مزایا و فوایدی که به همراه دارد، دارای عوارض و برخی مشکلات می باشد، از این رو در ادامه شما را با برخی از این عوارض آشنا خواهیم کرد:

  • مهمترین مشکلی که پس از جراحی لیفت پلک رخ می دهد، مربوط به جای زخم و بخیه های آن است.
  • همچنین به دلیل ناحیه حساس پشت چشم، بینایی فرد ممکن است مختل شود.
  • عوارض دیگری که عمل بلفاروپلاستی به همراه دارد شامل خشکی چشم، خارش اطراف چشم، آسیب ماهیچه پلک، ناتوانی در بستن چشم ها و پلک زدن است.
  • در انتخاب جراح خود دقت کنید. نمونه کارهای گذشته را حتما ببینید و با مشاوره و آگاهی تصمیم بگیرید. اگر جراح نتواند عمل را به خوبی انجام دهد، افتادگی پلک، تاری دید و انسداد میدان دید را تشدید می کند.
  • در ضمن اگر این عمل توسط پزشک متخصص و متبحر انجام نشود ممکن است با برخی عوارض از جمله ناتوانی در بستن چشم، عفونت، خشکی چشم، خونریزی، ناهنجاری های چشمی و ضعف بینایی همراه باشد.
  • مانند سایر جراحی های زیبایی، در صورت عدم انجام لیفت پلک در مرکز تایید شده و در محیط استریل، خطر عفونت وجود دارد.
  • در صورتی که علائم و نشانه های متغیر و متفاوت از موارد ذکر شده مشاهده شد، حتماً بلافاصله به جراح خود اطلاع دهید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کند و آن ها را برطرف نماید.

کاندید مناسب عمل بلفاروپلاستی

برخی از افراد به دلیل شرایط جسمی که دارند، می توانند گزینه بسیار مناسبی برای جراحی بلفاروپلاستی باشند؛ این دسته از افراد به نتایج بسیار خوبی دست می یابند زیرا این جراحی کمک بزرگی به آن ها می کند؛ کاندیدای مناسب برای این عمل را نمی توان با دقت مشخص کرد. به طور کلی اگر پوست اطراف چشم شما چین و چروک است، جراحی پلک می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. به طور کلی فرد مناسب برای این عمل باید از سلامت جسمانی برخوردار باشد و هیچ گونه مشکل چشمی نداشته باشد. افرادی که به دلیل وراثت دور چشم خود پف دارند و زیر ۳۵ سال سن دارند، بیشتر به دنبال انجام این روش هستند. لازم به ذکر است افرادی که سیگار می کشند کاندیدای مناسبی برای این عمل نیستند زیرا سیگار عوارض بعد از عمل را افزایش می دهد، بنابراین بهتر است چند هفته قبل از عمل آن را ترک کنند.

کلام آخر

همان گونه که شما می دانید چشم ها از جمله عوامل زیبایی چهره هستند. تغییراتی که در چشم ایجاد می شوند مانند افتادگی، چروک پوست پلک ها که در صورت افزایش سن ایجاد می شود، حالتی خسته و غمگین در چهره به وجود می آورد؛ علاوه بر این، از دست دادن و کاهش حجم چربی دور چشم، چهره را بسیار نامناسب می کند. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک برای جوانسازی برای برداشتن چربی اضافی پلک بالا و پایین می باشد که این جراحی در کشورهای آسیای شرقی برای بزرگ کردن چشم استفاده می شود و طرفداران زیادی دارد. از این رو در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با چگونه با پف پلک برای همیشه خداحافظی کنیم و بلفارپلاستی در اختیار شما قرار دادیم تا در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنید.

از این که ما را تا آخر این مقاله همراهی کردید از شما سپاس گزاریم در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد و انتقاد می توانید در سایت جراحا با ما در میان بگذارید ، سایت جراحا یا jaraha.com بهترین انتخاب برای شما برای یافتن بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران است .